موضوع طراحی نه‌تنها در خودرو بلکه در هر صنعتی فلسفه مخصوص به‌خود را دارد. به‌عبارت دیگر از آنجا که طراحی خودرو با محدودیت‌های بسیاری مواجه است، بنابراین طراحان همواره در تلاش‌ هستند بهترین و جذاب‌ترین طرح‌ها را که مورد پسند عموم باشد برای تولید یک مدل خودرو ارائه دهند.

 به گزارش «اخبار خودرو»،موضوع طراحی نه‌تنها در خودرو بلکه در هر صنعتی فلسفه مخصوص به‌خود را دارد. به‌عبارت دیگر از آنجا که طراحی خودرو با محدودیت‌های بسیاری مواجه است، بنابراین طراحان همواره در تلاش‌ هستند بهترین و جذاب‌ترین طرح‌ها را که مورد پسند عموم باشد برای تولید یک مدل خودرو ارائه دهند. زبان طراحی درحقیقت به‌معنای شناسه و حفظ اصالت یک خودرو است. اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، زبان طراحی سبک طراحی ویژه یک خودروساز است که طی چند دهه با تغییرات محسوس و نامحسوس آن را به‌نمایش می‌گذارد. برای درک بیشتر و راحت‌تر این موضوع مثالی می‌آوریم و در اینجا به‌طراحی مدل‌های مختلف ب‌ام‌و اشاره می‌کنیم که طی چند دهه از فرم جلوپنجره دوتکه کلیوی‌شکل برای محصولات این شرکت استفاده می‌شود و در مدل‌های جدید تولیدشده توسط این خودروساز آلمانی نیز شاهد اِلِمان‌های جدیدی هستیم؛ با این تفاوت که همچنان فرم جلوپنجره حفظ شده است. 
همچنین در طراحی محصولات ب‌ام‌و همواره شاهد تجمیع خطوط شارپ بوده‌ایم که ‌ظاهری اسپرت، تهاجمی و البته جذاب‌ را به‌مخاطبانش هدیه می‌کند که این امر همچنان در محصولات جدید این خودروساز نیز به‌چشم می‌خورد. از سوی دیگر کمپانی کیاموتورز نیز از سال 2012 با مجموعه‌ای از خطوط تیز و فرم جلوپنجره جدیدش توانسته محصولاتی اسپرت و جذاب را راهی ‌بازار کند. اگرچه این خودروساز سابقه‌ درخشانی در این بخش ندارد، اما با به‌روزرسانی اِلِمان‌های طراحی‌اش توانسته زبان طراحی جدید به‌اصطلاح جا افتاده‌ای را برای خود تعریف کند که شناسه و معرف محصولات این خودروساز است. از سوی دیگر زبان طراحی باید به‌گونه‌ای باشد که اگر خودرویی را از فاصله‌ دور مشاهده کردیم، بتوانیم تشخیص دهیم که این خودرو محصول کدام کمپانی است و این موضوع در فلسفه زبان طراحی جدید خودروسازان که از سال 2017 به‌بعد شاهد طیف گسترده‌ای از آن بوده‌ایم، همواره رعایت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =