تست‌ زمستانی تایر در فضای مسقف

از سال آینده اتحادیه اروپا برچسب‌های جدیدی را روی لاستیک‌ها نصب خواهد کرد اما مهم‌ترین بخش اضافه‌شده به آن، نشان یخی یا «Ice Mark» است. البته برای بررسی عملکرد تایرها در شرایط یخی سایت جدیدی  در ایوالو فنلاند به‌نام «Indoor 3» احداث شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، موسسه تست جهانی «Test World» به این نکته اشاره و اعلام کرد این مرکز نخستین میدان تست در فضای داخلی با مساحت وسیع خواهد بود که در سال‌های آینده وظیفه بررسی دقیق  و ایمنی تایرها در سطوح برفی را انجام خواهد داد.

یان سِرویاروی،  مدیر این سایت گفت: «با معرفی برچسب‌های جدید تایر در اتحادیه اروپا، آزمایش یخ را تجربه می‌کنیم. دستیابی به آزمایش لاستیک به‌طور مداوم در فضای باز با آب‌وهوای متغیر می‌تواند محدودکننده و بسیار دشوار است. با تبدیل «Indoor 3» به محیطی با سطح یخ دائمی، می‌توانیم نیازهای مشتریان خود را در سال برآورده کنیم».

موسسه Test World با طراحی سکوهای برف و یخ طبیعی و همچنین مسیرهای آسفالت برای خیس کردن و ترمزگیری در شرایط لغزنده، احداث بزرگ‌ترین مرکز آزمایش تایرهای زمستانی در محیط مسقف را در سال 2018 آغاز کرد.

این مکان به مهندسان لاستیک امکان می‌دهد تا در سال محصولات را با هر سایز و در هر سطح آزمایش کنند. همچنین تولیدکنندگان وسایل‌نقلیه می‌توانند آزمایش‌های دینامیک خودرو، پیشرانه و کمک‌راننده را در دمای پایین‌تر از 13- درجه سانتی‌گراد انجام دهند.

اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرده است با اجباری شدن برچسب‌های جدید با این مجموعه در راستای ارتقای عملکرد تایرها و سطح علمی سازندگان همکاری گسترده‌ داشته باشد.

در شرایط فعلی در کشور ما به غیر از مرکز تست گسترده‌ای که در مجموعه بارز راه‌اندازی شده است، مکان مناسبی برای بررسی عملکرد تایرها حتی در شرایط بارانی نیز وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =