احداث نخستین سایت تولید گریس در سریلانکا

شرکت لانکا IOC به‌تازگی اعلام کرده که روند احداث نخستین سایت تولید گریس در سریلانکا تا پایان سال جاری به‌پایان خواهد رسید. این سایت ظرفیت تولید ۳هزار تن در سال را دارد و همین ظرفیت امکان پوشش تمام نیازهای این کشور را خواهد داشت. 

به گزارش «اخبار خودرو»، شرکت لانکا IOC را می‌توان به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ایندین‌ اویل دانست که دفتر مرکزی آن در شهر بمبئی هندوستان قرار دارد. این شرکت اعلام کرده هدف نهایی آن‌ها کاهش وابستگی نسبت به‌تولیدات خارج از این کشور است. 

در گزارش سالانه این شرکت که در ماه اکتبر منتشر شده، آمده است: «احداث این سایت براساس سیاست‌های دولت برای جایگزینی واردات است. درحال حاضر تمام نیاز این کشور به گریس در بخش صنعتی و خودرویی از واردات تامین می‌شود.»

کارخانه این شرکت در ترینکومالی به‌عنوان یکی از سواحل شرقی سریلانکا تا به‌امروز تکمیل شده و صرفا بخش‌های سازمانی آن درحال تکمیل است. 

لانکا IOC اظهار داشت که اگر برخی رقبای این شرکت که روند تامین روانکارهای این کشور را برعهده دارند، با آن‌ها قرارداد توزیع ببندند، این شرکت می‌تواند پویایی بازار گریس را تغییر دهد.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند سهم بیشتری از کل بازار را در اختیار داشته باشد. در اعلامیه این شرکت آمده است: «ما می‌توانیم سهم بازار خود را به‌طور قابل توجهی افزایش دهیم؛ چرا که پس‌از بهره‌برداری از کارخانه گریس‌سازی ما مزیت قابل توجهی نسبت به‌شرکت‌هایی که گریس وارداتی می‌فروشند، خواهیم داشت و همچنین این امر موجب صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی در سال خواهد شد. شرکت‌های دیگری هم که درحال حاضر گریس وارد می‌کنند، از مزایای کاهش هزینه‌های بالقوه آن بهره‌مند خواهند شد.» 

براساس گزارش سالانه، این شرکت از دو سال پیش تصمیم گرفت که در داخل سریلانکا گریس تولید کند و این تصمیم پس از تجربه چندین‌دهه واردات چنین محصولاتی درراستای صرفه‌جویی در هزینه‌های ارزی و کاهش هزینه‌های عملیاتی در ساختار این شرکت اخذ شده است.

درنهایت از ماه ژانویه سال گذشته روند احداث کارخانه گریس این شرکت آغاز شد. دولت سریلانکا تمام شرکت‌های واردکننده را تشویق کرده تا مجوزهای تولید روانکار در داخل کشور را دریافت کرده و به‌جای واردات روند تولید را پیش بگیرند.

درحال حاضر چهار کارخانه بلندینگ در این کشور فعالیت می‌کنند که یکی از آن‌ها متعلق به‌شرکت IOC لانکاست. اما هیچ‌یک از آن‌ها گریس تولید نمی‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =