مکمل سوخت آلمانی

به‌طور عادی استفاده از ادتیو سوخت در خودروهای بنزینی با سیستم پاشش سوخت انژکتوری پیشنهاد نمی‌شود؛ اما ادتیوساز معروف BASF محصولی را عرضه کرده که هنوز از مشخصات فنی آن اطلاعات زیادی منتشر نشده است و به‌نظر می‌رسد امکان پیشنهاد این ادتیو در سوخت‌های دیزلی نیز وجود دارد. 

به گزارش «اخبار خودرو»، ادیتو چندکاره KEROPUR در نسخه D به‌طور اختصاصی برای مصرف در سوخت دیزل طراحی شده است؛ اما جالب اینجاست که در وهله نخست این شرکت  آن را از طریق درگاه‌های فروش آنلاین در کره جنوبی عرضه کرده است. عرضه این محصول درکشور کره‌جنوبی قرار است از طریق شرکت تجارت-الکترونیک کوپانگ «Coupang» صورت گیرد. 

این محصول از سال گذشته توسط درگاه‌های آنلاین قابل سفارش‌گذاری در اروپا بود و قرار است تا پایان سال جاری پس از عرضه در بازار آلمان، از ماه نوامبر درسایر نقاط اروپا نیز به‌صورت فیزیکی قابل خریداری باشد. BASF از این ادتیو به‌عنوان محصولی با عملکرد بالا یاد می‌کند که با چند مزیت مختلف فارغ از نوع پیشرانه، محیط سوخت‌رسانی را پاکسازی می‌کند. همچنین این ادتیو به‌ارتقای عدد اکتان سوخت دیزل نیز کمک می‌کند و سبب دقیق‌تر شدن زمان اشتعال و احتراقی روان در خودروهای دیزل می‌شود. درعین حال این روند سبب ارتقای توان پیشرانه و بالا رفتن میزان بهره‌وری نیز خواهد شد.

براساس اعلام BASF اهمیت این ادتیو صرفا به‌دلیل افزایش طول عمر پیشرانه ناشی از تمیز کردن انژکتور دیزل نیست، بلکه می‌تواند به‌ارتقای پایداری پیشرانه هم کمک کند.

همچنین کروپر دی (Keroper D) می‌تواند به‌عنوان مکمل در انواع سوخت‌های دیزل از جمله بیودیزل استفاده شود و مصرف سوخت را کاهش داده و سبب جلوگیری از افزایش آلایندگی شود. 

به‌علاوه این ادتیو در روند تشکیل جرم‌ها درمسیر سوخت‌رسانی اختلال ایجاد کرده و از طریق پاک‌سازی مجراها کیفیت احتراق را بالا می‌برد. 

ماتیاس لانگ، مدیر راهکارهای سوخت و روانکار BASF درمنطقه آسیا و اقیانوسیه گفت: «محصول Keroper D،  یک افزودنی چندمنظوره برای سوخت دیزل با عملکرد بالاست که به‌تمیز نگه داشتن موتور و دستیابی به‌عملکرد مطلوب و همچنین بهبود مصرف سوخت و کاهش انتشار آلایندگی‌ها کمک می‌کند. در این مسیر باتوجه به‌کاهش انتشار گازهای مضر، ‌روند توسعه پایدار تقویت می‌شود.»

گفتنی است محصول کروپر دی تحت آزمایش‌های مختلف تست جاده‌ای پیشرانه درشرایط مصرف عادی در انستیتو تحقیقات سوخت و روانکار BASF درآلمان قرار گرفته است و از نیمه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی قابل سفارش‌گذاری و خرید خواهد بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =