بورس و بازار خودرو

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز یکشنبه ۳۰ آذر بالغ بر ۲.۳ میلیارد سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی بالغ بر ۱۱۴۷میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی روند متفاوتی را پشت سر گذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، زامیاد، قطعات اتومبیل ایران، رینگ‌سازی مشهد، قطعات اتومبیل ایران، سرمایه‌گذاری رنا، کمک‌فنر ایندامین، بهمن‌دیزل و رادیاتور ایران منفی خوردند و در مقابل نمادهای ایرکا پارت‌صنعت، آهنگری تراکتورسازی ایران، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، گروه بهمن، رینگ‌سازی مشهد، موتورسازان تراکتورسازی ایران و کرمان‌خودرو مثبت شدند.

همچنین روز دوشنبه در گروه خودرویی، طی ۱۶۷هزار نوبت معاملاتی، ۲.۷میلیارد سهم به ارزش ۱۲۷۴میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۲۷۵هزار میلیارد تومان شد. نماگر اصلی بورس نیز روز دوشنبه با کاهش بیش از ۲هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۴۳۶هزار واحدی قرار گرفت.

دو عامل شتاب ‌گیری روند نزولی معاملات

برخی کارشناسان معتقدند روند نزولی پرشتابی که در معاملات هفته گذشته بازار سهام به‌وجود آمد، ناشی از دو عامل بود که از اهمیت زیادی برخوردار بودند. نخستین عامل این است که بازار همواره در مقاطعی به حد مقاومت نزدیک می‌شود و در آن زمان، حجم عرضه‌ها به‌شدت افزایش می‌یابد و به بیش از میزان تقاضا در بازار می‌رسد. در این مواقع، بازار منتظر بهانه‌ای برای اصلاح خواهد بود. عامل دوم مرتبط با اخبار بود؛ اخبار یا شایعات فارغ از درست یا اشتباه بودنشان به‌شدت بر روند بازار تاثیرگذار هستند.

بورس؛ همچنان کم‌ریسک‌ترین بازار سرمایه‌گذاری

مقاومتی که در بازار به وجود آمده و به دنبال آن عرضه افزایش و تقاضا کاهش پیدا کرده، ناشی از تاثیر مستقیم اصلاح شاخص بورس است. این در حالی است که هم‌اکنون کم‌ریسک‌ترین بازار همچنان بازار سرمایه است و بورس از لحاظ جذب نقدینگی و اطمینان‌خاطر سهامداران از نظر نقدشوندگی و امنیت سهامداری در آن، قابل مقایسه با اکثر بازارها مانند بازارهای کالا، خودرو، مسکن و حتی سکه و طلا نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =