فاناتک

کمپانی آلمانی فاناتک به‌عنوان برترین تولیدکننده فرمان ‌های شبیه ‌سازهای رانندگی و همچنین تامین‌ کننده تجهیزات برگزاری مسابقات رسمی و معتبر ورزش‌های الکترونیک همچون سری SRO ای-اسپرت جی‌تی، همکاری خود با تیم موتوراسپرت ب‌ام‌و را برای معرفی یکی از پیش‌روترین فرمان‌های مخصوص خودروهای مسابقه‌ای اعلام کرده است. 

به گزارش «اخبار خودرو»، این فرمان‌ها قرار است در خودرو رسمی این تیم برای شرکت درمسابقات GT4 درسراسر پیست‌های اتومبیل‌رانی مورد بهره‌برداری قرار گیرد. علاوه‌بر این فاناتک قصد دارد این فرمان را به‌عنوان یکی از محصولات خود به‌مشتریان فرمان‌های شبیه‌ساز نیز عرضه کند. 

تا پیش از این فاناتک را درکنار تراستمسر به‌عنوان تامین‌کننده تجهیزات برگزاری مسابقات ورزش‌های الکترونیک در رشته اتومبیل‌رانی می‌شناختیم؛ اما ظاهرا سابقه این کمپانی در تولید این تجهیزات همراه با امکان کنترل بازخورد بسیار قوی و همچنین پیاده‌سازی مکانیک فرمان و پدال‌های واقعی برای شبیه‌سازهای کنسولی و PC سبب شده است بتواند وارد حوزه‌های وسیع‌تری شود و به‌عنوان یکی از تامین‌کنندگان خودروسازان و البته درسطح بالاتری یعنی تامین‌کننده خودروهای مسابقه‌ای تیم‌های رسمی خودروسازان انتخاب شود. این درحالی است که تا پیش از این مشتریان رسمی این شرکت را معمولا اشخاص و مجموعه‌های کوچکی در اروپا، آمریکای شمالی، استرالیا و ژاپن تشکیل می‌دادند.

حال این شرکت از آخرین محصول خود پرده برداشته است: فرمان اختصاصی ب‌ام‌و M4 برای حضور در مسابقات کلاس GT3 که قرار است در فصل جدید مسابقات این کلاس استفاده شود. 

این نخستین حرکت مشترک بین صنعت‌خودرو و سرگرمی خواهد بود که در آن قرار است ساخت سخت‌افزار برعهده خودروساز نباشد و اتفاقا در اینجا خودروساز سفارش‌دهنده و تحویل‌گیرنده کالای فیزیکی خواهد بود. 

این فرمان قرار است به‌صورت کامل از ساختار فیبرکربنی استفاده کند و تمام اجزای آن با اخذ بازخورد از راننده‌های حرفه‌ای تیم موتوراسپرت ب‌ام‌و طراحی شده است. از دکمه‌های با پس‌زمینه روشن‌شونده با چراغ‌های LED رنگی گرفته تا سوئیچ‌های ۱۲ حالته که باز هم از نورهای رنگی پس‌زمینه استفاده می‌کنند. 

همچنین این مدل فرمان‌ از امکاناتی همچون رمزگذاری اثر انگشت و شیفترهای دوگانه با عملکرد آهن‌ربایی و پدال‌های کلاچ و ترمز با دو سیلندر فشار بهره می‌گیرد.

درهمین راستا فلیپ انگ «Philipp Eng» راننده اتریشی رسمی تیم موتوراسپرت ب‌ام‌و (کسی که دو قهرمانی مسابقات ۲۴ ساعته در پیست اسپا فرانکوشامپ بلژیک را در کارنامه خود ثبت کرده) از کیفیت بسیار بالای این فرمان تحت‌تاثیر قرار گرفته است. 

انگ گفت: «در مواجهه با ایده طراحی فرمان M4 GT3 با همکاری فاناتک بسیار شگفت‌زده شدم و چنین کاری شهامت زیادی می‌طلبد و خوشبختانه ب‌ام‌و موتوراسپرت و فاناتک این پروژه را برعهده گرفتند؛ چرا که شهامت انجام آن را داشتند. من به‌خاطر وجود افراد توانمندی که در طراحی فرمان مشترک ب‌ام‌و موتوراسپرت و فاناتک نقش داشته‌اند، هرگز در طراحی عالی آن شک نداشتم و فرمان جدید درمقایسه با فرمان BMW M6 GT3 بسیار ارگونومیک‌تر طراحی شده است. همچنین نگه داشتن و کار با آن بسیار ساده است و شما درمی‌یابید که متخصصان برای ارتقای آن تلاش زیادی کرده‌اند.» 

البته مشتریان شبیه‌سازهای رانندگی نیز می‌توانند از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ این فرمان را خریداری کنند و درعین حال مالکین دستگاه‌های قدیمی فاناتک نیز می‌توانند با بررسی اکوسیستم استفاده‌شده در فرمان قبلی، به‌صورت جداگانه امکان استفاده از این مدل فرمان را داشته باشند. در واقع فرمان به‌صورت تکی و بدون حضور موتور شبیه‌ساز نیز به‌متقاضیان ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =