کد خبر: 232652
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
قیمت موتورسیکلت

رییس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت اظهار کرد: در کشور حدود 700 تا 800 هزار موتورسیکلت تولید می‌شد که امروز این میزان به 100 تا 120 هزار دستگاه رسیده است که حدود 20 هزار دستگاه از آنها، موتورسیکلت‌های گران‌قیمت و لاکچری هستند.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایلنا،محمد خادم منصوری  در مورد بازار موتورسیکلت اظهار کرد: متاسفانه وضعیت در بازار ما به صورتی بوده که عرضه زیاد و تقاضا کاهش یافته است. وقتی عرضه بیشتر از تقاضا باشد خود به خود بازار افت می‌کند. با اینکه واردات موتورسیکلت از هند بسیار سخت شده است و بیشتر از موتورسیکلت‌های چینی وارد می‌شود، هنوز بازاری نداریم.

وی ادامه داد: تقریبا هیچ وارداتی از کشور هند نداریم چون سرمایه‌گذاران چند کارخانه موتورسیکلت‌سازی هندی، آمریکایی بودند و مایل به فروش موتورسیکلت به ایرانی‌ها نبودند. با اینحال در بازار موتور سیکلت به صورت فراوان وجود دارد اما خریداری ندارد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد موتورسیکلت‌های لاکچری گفت: بعضی از موتورسیکلت‌ها از دیگر کشورها وارد می‌شوند، به نوعی لاکچری محسوب می‌شوند و قیمت آنها از 35 میلیون تا 250 یا حتی 300 میلیون است. بعضی از موتورسیکلت‌های خاص که قیمت خیلی بالایی دارند و بالای 250 سی سی هستند؛ پلاک نمی‌شوند. گاهی هم به صورت قاچاق وارد می‌شوند که آنها نیز جمع‌آوری می‌شوند اما موتورسیکلت‌هایی که پلاک می‌شوند تا 300 میلیون تومان نیز قیمت دارند.

وی افزود: در گذشته در کشور حدود 700 تا 800 هزار موتورسیکلت تولید می‌شد که امروز این میزان به 100 تا 120 هزار دستگاه رسیده است که حدود 20 هزار دستگاه از آنها، موتورسیکلت‌های گران‌قیمت و لاکچری هستند.

منصوری خاطرنشان کرد: تقاضا برای موتورسیکلت وجود ندارد و حتی برای موتورهای گران قیمت هم اقساط بلندمدت در نظر می‌گیرند. برای این موتورها، کارخانه‌ها می‌گویند که اولین چک دریافتی را از سال 1400 می‌گیرند و کارخانه‌های به فروش قسطی رو آورده‌اند. علت این موضوع این است که عرضه بالا و قدرت خرید مردم کم است.

رییس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت اظهار کرد: تقاضای موتور سیکلت نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل حدود 30 تا 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در مورد موتورسیکلت‌های برقی نیز باید تدبیری اندیشیده و با اهل  فن مشورت شود. کسانی هستند که بیش از 50 سال است که در این حوزه کار می‌کنند، باید به صورت رایگان از تجربیات آنها استفاده کنند همچنین حتما با انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت جلسه بگذارند واز نظرات آنها استفاده کنند تا مردم دچار مشکل شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =