جی ‌تی تایر

کارخانه ایالات‌ متحده جی‌ تی تایر موفق به‌اخذ دو استاندارد مهم در بحث مدیریت کیفیت شده است.  ایزو ۹۰۰۱-۲۰۱۵ و IATF کد ۱۶۹۴۹-۲۰۱۶ دو استانداردی هستند که شعبه آمریکای جی‌تی تایر موفق به‌اخذ آن‌ها شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،کارول ویلبرت، مدیر ارشد بخش کنترل کیفیت این کارخانه گفت: «میزان سخت‌کوشی اعضای تیم ما در به‌دست آوردن این دو گواهینامه را می‌توان به‌سایر تیم‌ها همچون فروش، انبارداری و تحقیق و توسعه نیز گسترش داد. کسب این دو استاندارد برای ما بسیار سخت، اما ارزشمند بود؛ چرا که اخذ این گواهینامه می‌تواند در جلب نظر خودروسازان برای تامین از سوی ما و همچنین در بازار تایرهای مصرفی به‌ما کمک کند و نشان دهد که محصولات این کارخانه از استانداردهای کیفی درسطح بهترین‌ها بهره می‌برد.»

ایزو ۹۰۰۱ را به‌عنوان یکی از استانداردهای حداقلی برای سیستم مدیریت کیفیت محصول یا QMS می‌شناسیم و شرکت‌های دارنده این گواهی اثبات کرده‌اند که در استانداردسازی روند کنترل کیفیت پیش از ارائه به‌مشتری نهایی روند مطلوبی را ایجاد کرده‌اند.

از این استاندارد به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین گواهی‌های سری ایزو ۹۰۰۰ یاد می‌شود که ارگان‌های مختلفی برای اخذ آن اقدام کرده‌اند. اما درمورد استاندارد بعدی لازم است بیش‌تر توضیح داده شود. کارگروه بین‌المللی خودرو یا IATF اخیرا مشخصاتی برای فعالین بخش صنعت درنظر گرفته و براساس آن گواهی‌های مختلفی اعطا می‌کند. 

به‌عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ نوعی گواهی برای تاییدیه روند مدیریت کیفیت محصولات درنظر گرفته شد و با کد ۱۶۹۴۹ شناخته می‌شود. از سال ۲۰۱۶ نیز تمام فعالان صنعت‌خودرو برای اخذ این تاییدیه تلاش زیادی کردند؛ چرا که اعتبار این کارگروه بسیار بالاتر از ایزوهای سازمان استاندارد جهانی است.

در این استاندارد IATF تلاش کرده روش همگانی را برای سیستم‌های کنترل کیفیت معرفی کند تا تمام اجزای زنجیره تامین درسراسر دنیا بتوانند به‌روش‌های کنترل کیفی در مبدا اعتماد کرده و کالای مورد نیاز خود را تامین کنند.

گفتنی است کارخانه جی‌تی تایر دو سال پیش در کارولینای جنوبی تاسیس شد و پس از گذشت یک‌سال و نیم از فعالیت‌اش با تغییرات اساسی برای افزایش ظرفیت مواجه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =