گرجستان

پیش از خرید ملک خود حتماً به آن کشور سفر کنید و کشور مقصد را تحلیل کنید. این نکته بسیار حائز اهمیت است که شما یک کشور را در یک سفر با هدف غیر تفریحی تحلیل کنید و بدی ها و خوبی های آن را از نزدیک دیده و مقایسه و بررسی کنید.

این روزها با توجه به شرایط اقتصادی و نوسانات لحظه ای نرخ ارز در ایران بسیاری از مردم نسبت به خرید و پس انداز دلار ، یورو و ...اقدام می کنند  . عده ای نیز پا را فراتر گذاشته و برای حفظ ارزش سرمایه خود دست به خرید ملک در آن سوی مرزها می زنند. از مهمترین مزایای این کار نسبت به خرید و نگهداری ارز این است که علاوه بر امن بودن سرمایه در مقابل سرقت و مشکلات نگهداری ، صاحب ملک در خارج از کشور می تواند از امکان اقامت در آن کشور خارجی برای خود و خانواده بهره ببرد . به عنوان مثال طی سال های اخیر ایرانیان زیادی دست به خرید ملک در گرجستان ، ترکیه ، اسپانیا ، امارات متحد عربی و ... زده اند.

آیا همه این افراد در انتخاب و خرید ملک مورد نظرشان موفق عمل کرده اند و توانسته اند ارزش پول خود را حفظ و یا حتی به ارزش سرمایه خود بیافزایند؟! صرف نظر از صحیح یا اشتباه بودن نفس خرید ملک در خارج از کشور که  در گزارش های آتی به آن اشاره خواهیم کرد .

در ادامه ١٠ نکته را که باید هنگام خرید ملک  در خارج از کشور به آن توجه داشته باشید را به شما  یاد اوری می کنیم:

۱- به هیچ وجه از داخل ایران و بدون شناخت از محل و شرایط ملک در کشور مقصد اقدام به خرید نکنید چرا که بسیاری افراد به دنبال سودجویی در این بازار هستند و واقعیت موقعیت مکانی و شرایط ملک با آنچه در عکس ، فیلم و یا ماکت به شما نمایش داده می شود تفاوت زیادی دارد.

۲-  سعی کنید از شرکت ها و موسسات معتبر در داخل یا خارج از کشور مشاوره بگیرید و به افرادی که به صورت فردی اقدام به فعالیت در زمینه های مربوط به املاک خارج از کشور یا اقامت خارج از کشور می کنند اعتماد نکنید و حتما در مورد مدت زمان فعالیت شرکت ، سابقه های کاری و اعتبار آنها تحقیق کنید.

۳- سعی کنید با موسسات و شرکت هایی فعالیت کنید که در کشور مورد نظر شما به صورت تخصصی فعالیت می کنند و شما را به عنوان مشتری به شرکت یا شخص دیگری وصل نمی کنند چرا که در این حالت شما زمان ، انرژی و هزینه بیشتری را از دست خواهید داد.

۴- پیش از خرید ملک خود حتماً به آن کشور سفر کنید و کشور مقصد را تحلیل کنید. این نکته بسیار حائز اهمیت است که شما یک کشور را در یک سفر با هدف غیر تفریحی تحلیل کنید و بدی ها و خوبی های آن را از نزدیک دیده و مقایسه و بررسی کنید.

۵- پیش از سفر به کشور مقصد با چندین شرکت اقدام به دریافت مشاوره کنید و در هنگام سفر با هدف بررسی نیز به دفاتر آن ها مراجعه کرده و با بهره گیری از مشاوره و بازدید از پروژه ها و املاک با آنها بتوانید بهترین و صادق ترین مشاور را برای خود شناسایی کنید.

۶- حتما پیش از سفر خود از موتورهای جستجو آنلاین املاک در کشور مقصد استفاده کنید تا اطلاعات خوبی را بدست آورید.اگر در حال خواندن این مقاله هستید نشان دهنده این است که اهل فضای آنلاین هستید و می توانید از این موتورهای جستجوی آنلاین استفاده کنید. این موتورهای جستجوی آنلاین عموماً دارای زبان انگلیسی هستند و در کار با آنها می توانید از دانش زبان انگلیسی خود یا نزدیکان خود بهره مند شوید.

۷- در زمان سفر به کشور مقصدی که در آن قصد خرید ملک دارید ، حتماً به بررسی تمام نقاط شهر بپردازید و منطقه مورد علاقه خود را انتخاب کنید ، در بسیاری از مواقع دیده می شود که افراد خانه ای را در منطقه ای خریداری می کنند و بعد از آن منطقه جدیدی را  می بینند و از آنجا بیشتر خوششان می آید و حسرت می خورند که چرا همه مناطق شهری را بررسی نکردند.

۸- حتما از مشاوران املاکی که به شما کمک می کنند بخواهید که املاک متعددی در تمام مناطق شهر به شما نشان دهند و با دیدن دو یا سه ملک دست به انتخاب و معامله نزنید.

۹- به هیچ وجه عجله نکنید و سعی کنید برای پروسه خرید ملک در خارج از کشور حداقل یک هفته کاری وقت بگذارید تا بدون استرس و با دقت کافی بهترین خرید را انجام دهید.

۱۰- در هیچ کشوری به هیچ وجه مدرکی را بدون ترجمه رسمی توسط دفترخانه های رسمی آن کشور به زبانی که به آن تسلط دارید امضا نکنید، برای مثال اگر به زبان فارسی تسلط دارید می توانید درخواست کنید که مدارک خرید و فروش را برای شما به زبان فارسی ترجمه رسمی کرده و شما نسخه زبان اصلی را به همراه نسخه فارسی امضا کنید و نحویل اداره مربوطه دهید.

امیدواریم که از مطالعه مطلب فوق استفاده کرده باشید و صرف نظر از درست یا غلط بودن موضوع خرید ملک در خارج برای دریافت اقامت گرجستان ،اقامت ترکیه ، اقامت اروپا و سایر نقاط جهان ، چنانچه قصد انجام این کار را دارید حتماً دقت کنید تا خرید مناسب و خوبی داشته باشید و از تصمیم خود لذت ببرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =