باتری‌ های سرب ‌اسیدی

برخلاف نظر بسیاری که عمر این باتری‌ها را رو به پایان تصور می‌کردند اما پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای این باتری‌ها حتی روند افزایشی داشته باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»، صنعت تولید باتری‌های سرب‌اسید مانند بسیاری از صنایع دیگر در سال 2020 با چالش‌های جدی مواجه شد و تقاضا برای محصولات صنعتی کاهش یافت. خودروسازی نیز ازجمله صنایعی بود که با افت تولید و تقاضا روبه‌رو شد. بنابراین کاهش تولید خودرو بر ساخت باتری‌های سرب‌اسید هم اثر گذاشت و به‌این‌ترتیب میزان فروش باتری در سراسر دنیا کمتر از سال‌های قبل بود.

اما این روند ادامه‌دار نخواهد بود. زیرا پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای باتری‌های سرب‌اسید طی دهه آینده افزایش خواهد داشت. برخلاف نظر بسیاری که عمر این باتری‌ها را رو به پایان تصور می‌کردند اما پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای این باتری‌ها حتی روند افزایشی داشته باشد.

باتری ‌های سرب ‌اسید نخستین نوع از باتری‌های قابل‌شارژ هستند. انرژی موجود در این باتری‌ها به صورت اختلاف بین سرب خالص در سمت منفی و PbO2 در سمت مثبت است.

به‌رغم داشتن انرژی بالا نسبت ‌به وزن بسیار کم، این باتری ‌ها جریان زیادی را تامین می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود باتری‌های اسیدی با وزن کم انرژی مناسبی برای وسایل نقلیه موتوری تولید کنند.

ازسوی ‌دیگر باتری‌ های سرب ‌اسید نسبتا ارزان هستند. این ویژگی‌ها باعث شده است نه‌تنها تقاضا برای این باتری‌ها کاهش نیابد، بلکه با افزایش تعداد وسایل حمل‌ونقل موتوری درخواست نیز بیشتر شود.

بر اساس مطالعات Future Market Insights پیش‌بینی شده است بازار باتری‌های سرب‌اسید تا پایان سال 2030 از مرز 116.60 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. همچنین این مطالعات تخمین می‌زند تقاضا برای باتری‌های سرب‌اسید توسط بخش حمل‌ونقل افزایش پیدا کند و تا سال 2029 حدود 1.4 برابر رشد داشته باشد.

براساس گزارش FMI با فروکش ‌کردن شیوع کرونا و رفع محدودیت‌ها، تقاضا برای باتری‌های سرب‌اسید به‌آرامی افزایش پیدا خواهد کرد.

در این مطالعات همچنین اشاره شده است به‌رغم کاهش تقاضا برای خودروهای جدید اما روند تعویض باتری برای خودروهای قدیمی ادامه خواهد داشت.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =