بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز سه‌شنبه ۱۶ دی بالغ بر ۲.۵میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۱۲۰۹میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی طی هفته گذشته، نمادهای بزرگ این صنعت بورسی بازهم روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، کمک‌فنر ایندامین، زامیاد، گروه بهمن، آهنگری تراکتورسازی ایران، سرمایه‌گذاری رنا، نیرومحرکه، رادیاتور ایران، قطعات اتومبیل ایران، چرخشگر و سایپا آذین منفی خوردند و در مقابل نمادهای فنرسازی زر، فنرسازی خاور، موتورسازان تراکتورسازی ایران، صنایع ریخته‌گری ایران، لنت‌ترمز ایران، سایپادیزل، بهمن‌دیزل و تولید محور خودرو مثبت شدند.

همچنین روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی ۱۲۲هزار نوبت معاملاتی، ۱.۸میلیارد سهم به ارزش ۱۰۳۳میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر ۲۴۴هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز روز چهارشنبه با کاهش نزدیک به ۴۰ هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۳۱۰هزار واحدی قرار گرفت.

تحقق سودهای پیش‌بینی‌شده شرکت‌ها

برخی کارشناسان معتقدند باتوجه به گزارش‌های مثبت ۹ماهه شرکت‌ها، تثبیت نرخ دلار در کانال ۲۵هزار تومان و همچنین باتوجه به نزدیک شدن به پایان سال، شرایط تحقق سودهای پیش‌بینی‌شده شرکت‌ها درحال فراهم شدن است و این امر می‌تواند نویدبخش بازگشت شاخص‌کل بورس از منطقه یک‌میلیون و ۳۰۰هزار واحد باشد. البته ممکن است در صورت بی‌توجهی بازار به شرایط بنیادی، تصمیم‌گیری سهامداران مبتنی بر نگرانی‌ها و ترس‌ها باشد و به دلیل افت شاخص کل بورس به کانال کمتر از یک‌میلیون و ۳۰۰هزار واحد، برای مدتی دیگر شاهد ادامه نوسان در معاملات بازار باشیم.

احتمال کسب بازدهی بالا در سهام شرکت‌های کوچک

با توجه به این‌که نقدینگی در بورس به دنبال بازدهی است، بین سهام‌داران این تصور وجود دارد در سهام شرکت‌های کوچک به‌علت پایین‌بودن قیمت شناور، احتمال کسب بازدهی بالا وجود دارد. بر این اساس، به دلیل کم‌بودن سهام شناور قابل‌فروش در سهام شرکت‌های کوچک، عده‌ای سهم‌هایی را به شکل پروژه تعریف کرده و نقدینگی لازم برای رشد آن را آماده می‌کنند. طبیعی است زمانی‌که عرضه‌ها به پایان می‌رسد، صف خرید سنگین و قفل‌شده‌ای در بازار ایجاد می‌شود که زمینه رشد سهام در بازار را فراهم خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =