فروش خودرو جدید SX5

امسال دو کراس‌اوور جدید چینی  وارد بازار  شدند؛ ام‌وی‌ام ایکس‌٥٥ را مدیران‌خودرو عرضه کرد و swm نیز توسط سیف‌خودرو ارائه شد. حالا در میان خودروهای چینی که در صف ورود به بازار قرار دارند، گویا ورود سه محصول قطعی است و در چند ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،  نخستین خودرو؛ چری تیگو ٨ است. کراس‌اووری هم‌سایز هیوندای سانتافه که از ظاهر بسیار جذابی  برخوردار است. موتور آن ‌مانند چری‌تیگو٧ و ام‌وی‌ام ایکس ٥٥ مجهزبه یک پیشرانه ١٥٠٠ توربو خواهد بود و احتمالا بازه  قیمتی یک‌میلیارد تا یک‌میلیارد و دویست میلیون‌تومان را در بازار طی سال آینده به خود اختصاص خواهد داد. 

KMC K۷؛ کراس اوور سایز متوسط جک است که ظاهری جذاب و شبیه مازراتی لوانته دارد. براساس استراتژی  جدید کرمان‌موتور به‌جای نام جک با ‌عنوان KMC عرضه خواهد شد. این خودرو نیز از یک موتور ١٥٠٠ توربو بهره می‌برد و رقیب مستقیم چری  تیگو ٧ خواهد بود. KMC K۷ احتمالا در محدوده قیمتی ۸۰۰ میلیون تومان یا کمی بالاتر عرضه خواهد شد.

آخرین خودرو نیز یک کراس‌اوور است که توسط شرکت جدیدالتاسیس گروه جی‌بی‌جی یعنی واردکننده سابق خودروهای هیوندای، کیا و جیلی تولید خواهد شد و   فردا SX۵ نام دارد.

این خودرو یک کراس‌اوور کوچک است که از لحاظ ابعاد شباهت چشمگیری با چانگان سی‌اس٥ (محصول سابق سایپا) دارد و رقیب خودروهایی ‌مانند جک اس٥ و چری‌تیگو ٥ خواهد بود.

حضور یک رقیب جدید می‌تواند برای آنها چالش‌برانگیز باشد. گفته می‌شود ورود این سه کراس‌اوور به بازار ایران قطعی است و در نیمه  نخست سال آینده تولید و به بازار ایران عرضه خواهند شد. 

چرا خودروهای چینی با نام ایرانی تولید می ‌شوند؟

  مانند رنوپارس که چندین سال پیش خودرو ال‌۹۰ رنو را با نام ایرانی تندر۹۰ به بازار فرستاد، حال شرکت‌هایی که قصد عرضه خودروهای چینی جدید به بازار ایران را دارند می‌خواهند  برای نامگذاری محصولات جدید خود از این شیوه بهره ببرند. اما علت این کار چیست؟ شاید نخستین دلیل؛ جلوگیری از اثرات تحریم خودروسازان چینی توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا باشد و دومین علت نیز پرداخت  تعرفه کمتر برای واردات قطعات منفصله  است زیرا اگر برای خودرو، نام ایرانی انتخاب شود، تعرفه پرداختی  واردات  قطعات منفصله ۵درصد کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =