کد خبر: 232912
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
گارانتی خودرو

تمام قوانین و مقرراتی که درخصوص گارانتی خودرو در ایران وجود دارد براساس اصول اجرایی در دنیا تدوین شده است.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران،یکی از صاحبان خودرو پژو ۲۰۶ از شرایط لغو گارانتی خودرو خود اعتراض داشت. این فرد به دلیل اینکه دنده یک و ‌۲ خودروی او به خوبی کار نمی‌کرد به نمایندگی ایران خودرو مراجعه و بعد از اینکه کارشناس، خودرو را بررسی کرد به دلیل استفاده از کف پوش در خودرو، به صاحب خودرو گفته است که گارانتی لغو شده است.  این اتفاق ممکن است برای افرادی زیادی رخ دهد و دلیل آن هم عدم آشنایی از قوانین است.

واژه گارانتی به مجموعه تعهداتی گفته می‌شود که سازنده در قبال وقوع هرگونه ایراد ناشی از کیفیت نامطلوب قطعات، تجهیزات یا فرآیند نامناسب ساخت محصول خود، تحت شرایط و زمانی خاص، برای رفع ایراد از طریق تعمیر یا تعویض قطعات بر عهده می‌گیرد، در این حالت هزینه‌های تحمیل ‌شده بر عهده تولیدکننده محصول است.

در واقع گارانتی خودرو به مجموعه خدماتی گفته می شود که یک شرکت خودروساز طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به خریدار محصول خود می‌دهد و این خدمات تضمین‌کننده کیفیت و مشتری مداری آن شرکت خودروساز در قبال مشتری است.

حال سوال پیش می‌آید که با توجه به مشکل پیش آمده برای صاحب خودرو ۲۰۶ که در بالا اشاره شد چه مواردی باعث لغو گارانتی خودرو می‌شود؟

وردینی معاون خدمات پس از فروش شرکت ایساکو در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اقداماتی که گارانتی خودرو را باطل می‌کند، گفت:واژه گارانتی به مجموعه تعهداتی گفته می‌شود که سازنده در قبال محصول خود، در شرایط و زمانی خاص، بر عهده می‌گیرد.

او بیان کرد: در این حالت هزینه‌های تحمیل شده در هنگام تعمیر خرابی یا تعویض قطعات بر عهده تولیدکننده محصول است. در واقع گارانتی ضمانتی است از طرف فروشنده محصول که در آن میزان کیفیت یا عملکرد آن محصول تضمین و مشخص شده تحت چه شرایطی آن کالا می‌تواند بازگشت، تعویض یا تعمیر شود.

معاون خدمات پس از فروش شرکت ایساکو با بیان اینکه گارانتی خودرو مجموعه خدماتی است که یک شرکت خودروساز طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو به خریدار محصول خود می‌دهد، گفت: این خدمات تضمین‌کننده کیفیت و مشتری مداری آن شرکت خودروساز در قبال مشتری است. در ایران نیز خودروسازان و واردکنندگان خودرو، گارانتی‌هایی با حداقل ۱۸ ماهه و حداکثر ۵ ساله را ارائه می‌دهند.

وردینی تشریح کرد: وقتی یک خودروساز طی قرارداد خود با مشتری برای یک خودرو ۲ سال یا ۴۰ هزار کیلومتر گارانتی تعیین می‌کند، به معنی آن است که تمامی قطعات این خودرو البته به جزء «قطعات مصرفی و دارای گارانتی محدود» در این مدت یا در مسافت شامل گارانتی شده و از خریدار هیچ پولی بابت تعمیر یا تعویضِ قطعات دریافت نمی‌شود.

او گفت: حتی تعویض قطعات مصرفی نیز (در بعضی خدمات مثل کارت طلایی ایران‌خودرو یا کارت نارنجی سایپا) تا مدتی مشخص رایگان خواهد بود.

قانون حمایت از مصرف‌کننده در مورد لغو گارانتی چه می‌گوید؟

معاون خدمات پس از فروش شرکت ایساکو  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قانون حمایت از مصرف‌کننده در مورد لغو گارانتی چه می‌گوید؟ گفت: در این زمینه در ماده ۸ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو آمده است، هر گونه عیب و نقص و خسارات جانی و مالی وارد به مصرف کننده و اشخاص ثالث که به دلیل تعویض یا نصب قطعات و سیستم‌های جانبی یا دریافت خدمات خارج از شبکه رسمی و مجاز عرضه کننده توسط مصرف کننده طی دوران ضمانت ایجاد شود، از شمول این قانون خارج است و هیچ‌گونه حقی برای مصرف کننده و اشخاص ثالث در برابر عرضه کننده ایجاد نمی‌کند.

وردینی با اشاره به شرایط باطل شدن گارانتی خودرو، گفت: با نتیجه‌گیری از قانون فوق، گارانتی خودرو شرایط خاصی دارد و در صورت خارج شدن خودرو از شرایط تعیین شده، خودرو دیگر شامل گارانتی نیست. مهم‌ترین مساله‌ای که در خصوص ابطال تعهد فروشنده به خریدار در زمان مذکور می‌توان به آن اشاره کرده، تعمیر خودروهای تحت گارانتی در تعمیرگاه‌های متفرقه است.

او گفت: دومین مساله‌ای که باعث از بین رفتن ضمانت برخی از قطعات خودرو می‌شود، انجام اقدامات غیراستاندارد توسط مشتری است. این اقدامات می‌تواند شامل تعویض یا نصب قطعات و سیستم‌های جانبی باشد که باعث صدمه دیدن سایر قسمت‌های مرتبط با آن بخش خودرو شود.

معاون خدمات پس از فروش شرکت ایساکو ادامه داد: از جمله این موارد که باعث لغو گارانتی بخشی از خودرو می‌شود، می‌توان به نصب رینگ یا لاستیک غیر استاندارد (پهن) یا تغییر ارتفاع خودرو، نصب روکش صندلی در خودروهای خاص که دارای صندلی برقی  یا  ایربگ هستند، نصب دزدگیر، نصب کفپوش یکپارچه داخل اتاق، نصب کروز کنترل و ... اشاره کرد.

وردینی گفت: همچنین دستکاری برق خودرو (باتری، دینام و استارت) از مهم‌ترین مواردی است که موجب سلب تعهد فروشنده نسبت به خریدار خواهد شد. بنابر موارد که تشریح شد، دو پیشنهاد مهم به دارندگان خودروهای تحت گارانتی ارائه می‌شود. اول اینکه افراد برای هرگونه تغییر در سیستم‌های خودرو، حتما به نمایندگی‌های مجاز مربوط مراجعه کنند؛نکته دوم این است که خریداران خودرو صفر، با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای خودرو، از مدت زمان گارانتی و شرایط ابطال آن آگاه شوند.

او افزود: قطعا در زمان مطالعه این راهنما، نکات بسیار جالبی در خصوص استفاده بهینه از خودرو، که باعث حفظ سلامت و کارکرد مطلوب آن می‌شود، به دست خواهد آمد.

سایپا دیگر خودروساز بزرگ در کشور نیز قوانینی برای لغو گارانتی دارد که تعداد از آن را بررسی می کنیم. از مزایای استفاده از خدمات گارانتی برای مشتریان می‌توان به اطمینان از کیفیت قطعات، رعایت استانداردهای نصب در شبکه خدمات پس از فروش، امکان مراجعه با سایر نمایندگی‌های مجاز سایپا یدک علاوه بر نمایندگی اول، در دوره گارانتی قطعه اشاره کرد.

قطعات مشمول طرح به مدت یکسال از تاریخ اولین نصب به جزء موارد ذیل شلامل گارانتی است: قطعات استهلاکی شامل لنت ها، تیغه برف پاک کن، تسمه ها، کیت کلاچ دارای ۶ ماه گارانتی هستند، قطعات استهلاکی شامل فیلترها و صافی‌ها دارای ۳ماه گارانتی هستند.

موارد زیر خارج از تعهدات گارانتی هستند: تهیه و نصب قطعات در خارج از شبکه نمایندگی‌های مجاز سایپا یدک، موارد ناشی از سهل انگاری دارنده خودرو، هرگونه صدمات مانند   تصادفات، جنگ، سرقت، آتش سوزی، و بلایای طبیعی ناشی از عواملی که مرتبط با ساختار خودرو نباشد.

موارد نقض و ابطال گارانتی خودرو 

تحت شرایط زیر گارانتی خودرو از درجه اعتبار ساقط شده و شرکت سایپا هیچ‌گونه تعهدی در خصوص خودروی مشتری نخواهد داشت:

استفاده از قطعاتی که مورد تایید شرکت سایپا یدک نباشد، ایجاد تغییرات بر روی خودرو بدون تایید و موافقت شرکت سایپا یدک، عدم انجام سرویس اولیه و سایر سرویس‌های ادواری مندرج در همین دفترچه، هرگونه تغییر در سیم‌کشی و مدارات الکتریکی خودرو (سوییچ قطع‌کن صفحه کیلومتر، تغییر به دلیل نصب دزدگیر و …)، هرگونه عیب و نقص و خسارات مالی و جانی به مصرف‌کننده و اشخاص ثالث که بدلیل تعویض یا نصب قطعات در سیستم‌های جانبی و یا دریافت خدمات خارج از شبکه خدمات پس از فروش سایپا یدک در طی دوره گارانتی ایجاد شود، مشمول گارانتی نبوده و هیچ‌گونه حقی برای مصرف‌کننده و اشخاص ثالث در برابر شرکت‌های سایپا و سایپا یدک ایجاد نمی‌کند.

 در صورتی که هر کدام از قطعات مربوط به سیستم کیلومترشمار دستکاری شود به گونه‌ای که اختلاف پیمایش در سیستم خودرو رویت شود،  هرگونه تغییر در سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی خودرو مانند نصب دزدگیر، سیستم‌های صوتی، تغییر در سیم‌کشی که منجر به بروز ایراد در خودرو شود،  تعویض اتاق کامل در اثر تصادف شدید باشد.

خودروسازان ۲ تا ۵ سال خودرو را گارانتی می‌کنند

فربد زاوه، کارشناس خودرو نیز در این زمینه گفت: بنابر قانونی که در همه دنیا وجود دارد، خودروسازان ۲ تا ۵ سال و برخی خودروسازان تا ۷ سال محصولات خود را گارانتی می‌کنند که پیمایش در نظر گرفته شده نیز متفاوت است، اما معمولا تا ۴۵ هزار کیلومتر خودرو تحت گارانتی شرکت است.

او با بیان اینکه مشتریان به منظور دریافت خدمات گارانتی باید براساس شرایط معین در دفترچه راهنمایی که توسط عرضه‌کننده ارائه می‌شود، سرویس‌های دوره‌ای خودرو را انجام دهند، گفت: براین اساس مشتری باید به منظور دریافت خدمات گارانتی در طول این مدت همه مراجعات خود را به نمایندگی شرکت عرضه‌کننده داشته باشد و رفع عیوب توسط شرکت باید صورت بگیرد.

با این حال خودروهای تحت گارانتی در یک مورد مشمول گارانتی نمی‌شوند. بنابر قانون، تعمیر و تعویض قطعات خودروهای سواری تحت گارانتی در صورت بروز تصادفی که ناشی از عیب فنی خودرو نباشد، مشمول گارانتی نخواهد شد. قانونی که گفته می‌شود در تمام دنیا نیز وجود دارد و تنها در ایران نیست.

زاوه گفت: همه قوانین و مقرراتی که درخصوص گارانتی خودرو در ایران وجود دارد براساس اصولی است که در همه کشورها تعیین شده و تنها تفاوت در نوع ارائه خدمات و کیفیتی است که شرکت‌های خودروساز خارجی به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 72
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    29 2
    به همه مواردی که به سادگی باعث فرار خودروسازان از تعهدات گارانتی می‌شود این را هم اضافه کنید: شرط کارکرد ۱۰۰۰ کیلومتر در سه ماه، آن هم با شرایط کرونا و منع تردد و طرح ترافیک! گارانتی خودروی من را ۱۵ روز پیش از تحویل فعال کردند، بیمه‌نامه را یک ماه بعد از خود ماشین تحویل داددند!
  • عابد IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    25 5
    چرا تو این شرایط گارانتی ماشی ها رو ابطال میکنید چرا مسولان تو هرنمایندگی چندتا ادم میزارن که نمی فهمند بامشتریان صحبت کنند چرا مسولین تو شرایت کرونا گارانتی هارو ابطال میکنند این یعنی ...
  • احمدحق نظری IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    29 1
    از این داستان شما مرغ پخته هم خنده اش می گیرد...کفپوش وروکش صندلی چه ربطی دارد به موتور وگیربکس وباطری وفن و....جلل الخالق .درآینده نزدیک درب صنعت خودروسازان ایران وایرانی بسته خواهدشد..
    • حمید IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      17 5
      رابطه‌ی کف‌پوش یکپارچه و گیربکس که موجب لغو گارانتی می‌شود در این است که کف‌پوش‌های لاستیکی یکپارچه، به دلیل ضخامتی که دارند، مانع پایین رفتن کامل اهرم کلاچ و جا رفتن مناسب دنده‌ها می‌شوند و به تدریج به صفحه کلاچ و گیربکس آسیب می‌زنند.
    • هادی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      28 5
      دقیقا با کسانی در نمایندگی برخورد کرده ام که از شعور تهی بوده اند...
    • محمد IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      14 1
      انشالله. خدا لعنتشون کنه
  • داود IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    13 4
    حتما تا آخر بخونید سرویس اولیه تیبا یا کیلومتر ۵۰۰۰ هست یا مدت زمان ۶ ماه هر کدام زودتر فرا رسد ماشین منو 9۸/10/12 تحویل دادن بهم ، منم بخاطر مشکلات و شرایط کرونا کمی دیرتر رفتم سرویس اولیه چون کیلومتر بدلیل خوابیدن ماشین 3400 تا کارکرد داشت 99/5/5 رفتم یعنی دقیقا ۲۳ روز دیرتر از وقت مقرر. گفتن گارانتی شما باطل میشه بجز کمک فنر و جلوبندی ماشین قبول کردیم دیدیم کمک فنرهای جلو هر دو نشت روغن دارن به نمایندگی گفتم گفتن که موجود نیستت سفارش می‌دیم میاد ولی باید حتما سرویس اولیه رو با هزینه خودت انجام بدی اینجا تا سفارش بدیم وگرنه اونم باطل میشه سرویس رو هم انجام دادیم ۲۲۰۰۰۰ هزار تومان هزینه کردم گفتن سرویس دومی را هم باید بیاین یا ۱۰۰۰۰ هزار کیلومتر یا شش ماه بازم، من دقیقا سر شش ماه با کیلومتر ۸۰۰۰هزار رفتم سرویس دومی گفتن کمک فنرا بعد از شش ماه سفارش که داده بودم رسیده بالاخره، کمک فنرا رو تعویض کردیم گفتن برید کیلومتر ۱۰۰۰۰ بیاین زمان مهم نیست ! برای سرویس دومی .حالا چرا این سرویس دومی زمان مهمی نداره ولی سرویس اولیه دقیق نباشه گارانتی سریع باطل میشه چه فرقی داره سرویس همان سرویسه پس قانون نمایندگی ها الکی و مسخره هست فقط به نفع خودشون اعتماد نکنید و به دستشون آتو ندید ممنونم.
    • فرزین شیری IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      4 1
      من اولین ماشینم که خریدم یدونه کوییک از یه نفر 700دونه کار کرده بود خریدم الان شده 3000تا میگن باید 1000تا بود میاوردی گارانتی باطل شده تو سرویس اولیه چیکار میکنن اخه ماشین مگه تولید میشه گارانتی از روز اول تحویل داده میشه گارانتی وصل نمیشه این مسخره بازی چیه که باید هزارتا کار کنه که بیارن شما گارانتی گنید چون مردم این موضع رو نمیدونن خوب برای خودت یاد گرفتید چیکار کنید که ماشین های اشغال که میدید بیرون قطعه نندازید چون از جیبتون کم میشه ماشین من الان 10تا ایراد داره پولی بابت این ماشین دادم ارزششو نداشت خوب کاسبی یاد گرفتید از جیب مردم خالی کنید واگذار خدا
  • مسعود IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    25 0
    سلام. ماشین رو با گرونترین قیمت تمام شده میخری ولی با مسخره ترین حالت تحویل میگیری وتا 2 سال حق نداری کوچکترین کاری واسه ماشینت انجام بدی انگار ماشین عاریه نشستی حتی حق نداری روکش صندلی بندازی چون بعدش صندلیهارو از گارانتی خارج میکنن. لااقل اینگونه خدمات رو تو خود نمایندگیها بذارید .
  • هادی IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    13 2
    سرویس اولیه 1000کیلومتر رو انجام دادم و سرویس ثانویه ماشین بهم گفتند کیلومتر 5000تا بیا یا 6ماه بعد امروز رفتم نمایندگی بهم گفتن گارانتی ماشینت باطل شده باید 3روز قبل میومدی یعنی تو ایام تعطیلات رسمی کشور روز دوم عید من پنج شنبه 5 که نیمه تعطیل و بین تعطیلات بود رفتم اینو بهم گفتن در صورتی که سرویس اولیه ماشینم در تاریخ 99/07/19بوده که میگن ربطی نداره تاریخ گارانتی ماشینت دوم بوده که من تا امروز بی خبر بودم از این قضیه و کارشناسان نمایندگی بنده رو خوب توجیح نکردن و خیلی ساده امروز میگن دیگه گارانتی نداری آخه این عدالته !!!چرا کسی پاسخگو نیست چرا باید گارانتی ماشین من به خاطر ۳ روزی که جزوه تعطیلات رسمی کشور بوده باید باطل بشه !!!
  • Esmail IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    8 5
    دوستان بنده ماشینم رو سر دو ماه با کلیومتر 970بردم ثبت کیلومتر طرف نمایندگی گفتن ک مشکلی نذاره بدین ثبت کنم... ولی الان ک رفتم نمایندگی میگن گارانتی باطل شده آیا راهی هست تا گارانتیمو برگردونم... الانم ماشین رو 7000تا سوار شدم
  • حسام IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    15 4
    این وضعی هست باب شده گارانتی اول رو سرموقع رفتم .بخاطر این شرایط کوفت کرونا گارانتی دوم از شش ماه گذشته میگن گارانتی ماشینت باطل شده . یعنی هیچ مسئول نیست پاسخگو این مردم باشه . ستم تا کی تا کجا . هیچ جنازه ای بجز کفن چیز بیشتری باهاش دفن نکردن . از اه این مردم بترسید . روز سخت شما هم میرسه که درد بی درمون بگیرید
    • هنگامه هاشمی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      0 0
      درود منم روی ۲۰۰۰ماشین خریدم یک بار رفته گارانتی و بعد من باید می رفتم قانون خبر نداشتم چطور می تونم برگردم به گارانتی لطفا راهنمایی کنید
  • مهدی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    9 1
    شرکت سایپا که ماشینای بی کیفیتش فورا سرقت میشه تازه میگه اگه دزدگیر نصب کنی گارانتیش باطل میشه فقط دنبال بهونه هستن گارانتی را باطل کنند
  • حسن IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    8 0
    دنبال بهونه میگردند تا گارانتی را باطل کنند
  • محمد‌حسین‌نژاد‌ IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    6 1
    سلام ‌‌من ‌نمدانم ‌این ‌قوانین ‌زا ‌از ‌کجا ‌اوردن ‌زمان ‌تحویل ‌خوردرو ‌میگن ‌تعطیلات‌ بحساب ‌نمیاید ‌الان‌ تو این ‌موقعیت ‌کرنا ‌که ‌نباید ‌کس‌ بیرون ‌بزند ‌من ‌ده ‌ابان ‌ماشین ‌تحویل ‌گرفتم ‌کیلومتر ‌۹۸۲ ‌بردم ‌برای ‌سرویس‌ اولیه ‌الان ‌کیلومتر ‌۳۸۵۰ ‌بردم ‌چون ‌خورده ‌به ‌تعطیلات ‌و دست‌رسی ‌به ‌نمایندگی ‌نداشتم ‌الان ‌میگن ‌گارانتی ‌باطله ‌من‌ ‌عمل ‌چشم‌ انجام ‌داده ‌بودم ‌دکتر ‌گفته ‌بود ‌رانندگی ‌نکنم‌ الان ‌باید ‌به ‌کی‌ شکایت ‌کنم ‌نمایندگی‌ها ‌برخورد ‌خیلی ‌بدی‌ دارند ‌با‌ید ‌چکار ‌کنم‌ با‌تشکر‌
  • محمد IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    7 0
    ‌ماشین ‌بعد ‌از باطل کردن ‌خلاف ‌قانون ‌و برخورد ‌زشت‌ مسولین ‌و سرویس‌ اولیه ‌که ‌نزدیک ‌۳۰۰ ‌هزار ‌پول‌ گرفتن ‌ماشین ‌قطره‌ای ‌چکه ‌نداشت ‌بعد ‌از ‌سرویس ‌از ‌چند ‌جا شروع ‌کرده ‌به ‌چکه‌ کردن ‌‌ماشین ‌پژو ‌پارس ‌می باشد ‌هنوز ‌۵ ‌هزار ‌کار‌ نکرده ‌باید ‌به ‌کجا ‌شکایت‌ کنم‌
  • احمدرضا IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    28 1
    اولین روزی که ماشین پارس سال خریدم، رینگ اسپرت و تایر ۲۰۵ انداختم زیرش، روکش و کفی انداختم گور بابای گارانتی
    • ehsan IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      1 0
      منم همین کارت کردم واسه ۲۰۷ امروز رفتم گفتن چون لاستیک و رینگ گذاشتی از گارانتی جلوبندی خارج میشه
  • محمدی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    7 2
    ماشالله،کلی روضه خوندی،،تا از اصل قضیه دور بشی ،،آخه مرد یا زن حسابی عملکرد بد دنده چه ربطی به کفپوش داره؟؟؟؟ اینقدرتوی این مملکت گند زده شده،،،که معنای گارانتی رو گم کردین،،و بجاش دستورالعمل لغو گارانتی رو اطلاع رسانی میکنید..........این یعنی اینکه مملکت بجای شایسته سالاری و عملکرد انسانی ،،،دنبال رانت و ... هست.
  • فریدون تازیکه IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    4 1
    بنده فقط میتوانم بگویم هیچ کس از راه قانونی وارد نمیشود ،انگار نامیدی تو وجودشان رخنه کرده زمانی میری گارانتی میگن ماشین تون از گارانتی خارج شد .قانون ما اینه خودمان برویم دنبال حق مان چرا چون نخواستیم قانون را آموزش ببینیم ،چون نخواستیم تحمل کنیم صبر وشکیبایی را ،فقط خواستیم کارمان انجام شود به هرشکلی ،بزرگترین مشکل مااینه قدرت وبی تدبیری ،پارتی بازی،شیرینی دادن تاکارمان زوتر پیش بره را سر لوحه کارمان قر دادیم .بخاطر اینه فقط از ما نظر میخواهند ولی توجه یابهتر ه بگم احترامی برا نظر مان قائل نمیشند .تمام مواردی راشماها گفتین بر سر گارانتی ماشین بنده پیاده کردن ،اما بنده اول به تعزیرات حکومتی .وبعد خدا میدانه به کجا انقدر پیگیر میشوم تا حق بنده و مردم اینجوری ازبین نرود .هم وطنان در زندگیتان درخصوص هر کاری که انجام مدهید باسند ومدرک جلوی قانون صحبت کنیم اگر این روش را اگو قرار دهیم بجای پارتی بازی قطعا مشکلات ما حل میشود ..
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    5 0
    مملکت وجامعه را افراد جامعه رقم میزنند اگر گندی هم به بار آمده مشکل از ندانستن قواعد وقانونی هست که خودمان برای یاد گیری تلاش نکردیم .یا وسط را رهاش کردیم .مسئولین هم یکی هم مانند منو تو .دائی وعمو ویکی از بستگانمون .تاجای که قانون باشد مانخواهیم از قانون پیروی کنیم ودنبال پارتی و رشوه دادن و تحمل شنیدن حرف حق را نداشته باشیم همینه .یا ماشین نخریم و نخرید بخاطر بی کیفیت بودنش یا وقتی میخرید ومیخریم (البته از روی ناچاری)همانقدری که امکانات داره را قانون مند عمل کنیم تا جلوی کلاه گذاشتن بر سرخریدارها جلو گیری شود تا اینجوری خودوروسازان مجبور به اصلاح تولید وکیفیت آن از خواب نادانیشان که بر سر برداران وخواهرهایشا ن اصتلاحا زرنگ هستن و کلا بزرگی را بر سرشان میگذارند که دیگه نزارند .تمام کلاه برداری از ندانستن وبی تدبیری ماست ...
  • علی IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    2 2
    سلام من پلمپ اون قطعه مربوط به ریموت از راه دور تیبا رو باز کردم اشتباهی خواستم بپرسم جزو گارانتی میشه یا شامل نمیشه؟
  • یاس IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    6 3
    من ۲۰۶ برج ۹ سال ۹۹ تحویل گرفتم توواین مدتم همش قرنطینه بوده و نمیشد بری مسافرت شهرم که کوچیکه جایی نیست بری تازه کیلومتر ماشین رسیده به ۱۰۰۰ حالا بردم نمایندگی میگن ۱۰ روز گذشته گارانتیش باطل شده اخه چرا مردم اینقدر اذیت میکنید ازینوردمیگید ۱۰ شب به بعد بیرون نرید مسافرت نرید ازینورم میگید ۱۰۰۰ تا تو کمتر از ۵ ماه راه بره اخه انصافتون شکر کی ما از شر شما راحت میشیم با این مدیریتتون
  • Saeed IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    2 2
    سلام منم 99/9/22پارس تحویل گرفتم الان بردم نمایندگی میگن قبل ۵ماه باید میاوردی برا سرویس اولیه چون ده روزدیراوردی گارانتی باطل شده آخ این چه قانونیه تو این وضعیت کرونا؟اگه می‌خواهید از زیر گارانتی در برید خب رو راست بگید گارانتی نمی‌کنیم راحت
  • آرش IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    10 1
    اگه ایران خودرو راست میگه و کفپوش و یا دزدگیر و روکش صندلی آسیب میزنه ، پس چرا وقتی همون جنس رو از خودش بخریم دیگه مشکل نداره و گارانتی باطل نمیشه؟ مشکل چیز دیگه است و او انحصاره.
  • گورخر IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 0
    من یه ef7 تحویل گرفتم تو۲۵۰۰۰ واشر سوزاند وکمپرس رد کردو سیلندر وسر سیلندر تاب برداشت گفتند باید با هزینه خودت درست کنی بعد با هزار بدبختی یه واشر عوض کردند حالا یه صدا از تو موتورش میاد نمایندگی زیرش نمیره میگه فشار آوردی به گارانتی ربطی نداره چه گلی سرشان بگیرم
  • الهام IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 4
    واااای من دیروز ماشین از تهران گرفتم صفر بوده از تهران تا نیشابور اومدیم شده ۱۰۰۰ تا یعنی الان گارانتیش هیچ شده چون مال سال ۹۹ یعنی یک سال رد شده😭😭😭😭
    • مجید IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      6 0
      داداش تو‌خیلی هنرمند بودی تونستی واشر ef7 رو‌ به این راحتی بسوزونی، من جای ایرانخودرو‌ بودم بهت جایزه میدادم. مرد حسابی خب بد روندی یا ماشین بی آب شده، دیگه اینو هیچجا دنیا گردن نمیگیره
    • اکبر انصاری اردلی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      3 0
      سلام من دو هفته یه سورن خریدم کلا ۱۱,هزار. رفته هیچ اطلاعی هم از گارانتی ندارم الان هم فنر اسپرت خریدم براش هم رینگ اسپرت ولی نصب نکردم نمیدونم صاحب قبلی هم مراحل منظم گارانتی رو پیش رفته یا نه .بعید می‌دونم گارانتی تعهد داشته باشه .با توجه به صحبت های که شده دنبال این هستن گارانتی به هر روشی باطل بشه چیکار کنم به نظرتون؟
  • امیر IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 2
    چرا اینقدر دوس دارین به مردم زور بگین؟؟؟؟؟؟ چه دلیلی داره اینقدر مردمو تحت فشار بزارین؟؟؟؟
  • مریم IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    2 0
    سلام . واقعا متاسفم واسه سایپا با این گارانتی مزخرف و ماشین های بسیار بی کیفیتش. ماشین رو با قیمت گرون خریدم اما از لحاط کیفیت واقعا افتضاح و سرویس اولیه رو ک بردم گفتن سرویس دوم 4500 . 3500 ک بود یه مشکل واسه ماشین پیش اومد بردم میگن گارانتی ش تموم شده . خدا ازتون نگذره خودتون خوب میدونید چی ب مردم قالب میکنید ک ب بهونه های الکی گارانتی رو باطل میکنید
  • سیداحمد IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 1
    بنده چند بار تیبا رو بردم نمایندگی گفتن چون بوقشو عوض کردی شامل گارانتی نمیشه سنسور دنده عقب و دزدگیرم که با قیمت چند برابر به ما فروختن خدا لعنتشون کنه
  • شکوهی IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 0
    سلام،متاسفانه این مشکل برای همه بوجود امده و با بازار رانتی و انحصاری انتظار بیشتری نباید داشت..کلا شما هر کاری کنید میگن از گارانتی خارج شده ماشین و بعد از امداد غیبی یه شرکت هایی تماس میگیرن میگن بیار ماشینتو درست کنیم..خدا ازتون نگذره..
  • میلاد IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    3 2
    سلام خدایی چ وضعشه خودروی منو گارانتیش رو باطل کردن بخاطر اینک ه تو 5ماه اولیه خودرو رو نیاوردم نمایندگی آخه من بار اولمه روحمم خبر نداشت هرچی هم صحبت میکنم و میگم اطلاع نداشنم فقط میگن هیچ کاری از دستمون برنمیاد خب چرا آخه خودرو هارو اینکار میکنید آخه ما بار اولمونه ماشین گرفتیم و رسمش این نیست که فقط ماشیناتونو بفروشین به مردم😐😐
  • احمد IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    7 1
    سلام،گندبزنن به خودرو های سایپا و گارانتیش،چه گارانتی سایپا می ده اخه هر کاری تو نمایندگی انجام می دن ،می گن شامل گارانتی نیست هزینشو می گیرن.میگن تا اخر باید روغن وفیلتر ها باید تونمایندگی انجام بشه ،بنده روغن اولی را نمایندگی عوض کردم تا۳۰۰۰رسیدنی روغن نصف شد ،چون روغن هاشون اشغاله ،این سری بیرون عوض کردم حالا رفتم نمایندگی می گن گارانتید حذف شده .اخه چرا وقتی پول می دیم جنس اشعال اونا را بگیریم .خلاصه بدبختی مردم ایرانه دیگه هیچ کس نیست به داد ما برسه متاسفانه .
  • سمیه IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    7 0
    خدایا ما رو از شر سایپا درامان بدار
  • سجاد IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    3 0
    سلام این چه نوع گارانتی کردنیه؟روکش و کف پوش چه ربطی به گارانتی داره؟واقعا دارید ظلم می کنید و کسی هم پیدا نمیشه تا جلوی ظلم شماها را هم بگیره
  • saeed9149 IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 0
    من یک روز دیر رفتم میگن گارانتیت باطل ، گفتم شما نمیشه یه پیامک زنگی اطلاع رسانی کنید اخه
    • جلال IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      0 0
      سلام گارانتی باطل کرده بودن درست شد یا نه
  • سجاد IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 0
    سلام من یه تیبا دارم گارانتیم تقریبا داره تموم میشه الان یکی از استاد کارای نمایندگی بهم کفت بیار کمک هاتو عوض کنم بنظرتون بکنم یا ما خودش بهتره
  • مهدی IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    3 1
    برچسب دودی آیا ماشین را از گارانتی خارج میکند؟
  • اکبر IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    5 1
    سلام بنده برج ۶ ساینا صفر از نمایشکاه گرفتم برج ۸ بردم نمایندگی گفتن از ۵۵۰۰ کیلومتر تا ۶۰۰۰ فرصت داری برو وقط بگیر بیار حل بشه منم بعد دو سه روز کرونا گرفتیم نتونستم ببرم مانده برج ۹،روز دهمش رفتم گفتن وقتش تموم شده حالا من چه کار کنم من صفر گرفتم به خاطر گارانتیش اینطوری مگن وقتش تموم شده حالا کیلومتر ش ۵۷۰۰ هستش لطفا مسعول مربوطه جواب بده ممنون
  • کاربرجدید IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    3 0
    خدا ازشون نگذره خیلی راحت میگن گارانتی ماشین تموم شده کاریشم نمیشه کرد حتی بلد نیستن درست صحبت کنن
  • رسول IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    سللام آیا نصب مانیتور روی تیبا خارج از نمایندگی سایپا گارانتی خودرو رو باطل میکنه؟
  • نرگس IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    3 1
    سلام من الان ی تیبا دو گرفتم مال ابان ۱۴۰۰ . ماشین ۶۰۰کارکرده روی ماشین دزدگیر و سنسور عقب نصب شده و باتری رواتمی کردن. الان گارانتی من ب کل باطل میشه؟؟؟ براخرید زنگ زدم نمایندگی گفت تااخراسفند باید ۱۰۰۰تابری بیای سرویس گارانتی فعال بشه اما نمیدونستم که دزدگیر اینا گارانتی باطل میکنه . ینی گارانتی ب کل باطل میشه یانه ؟؟؟باید چیکارکنم ؟
  • معین IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    3 0
    سلام ماشینی ک کارت طلایی داره هم شامل قانون قبل ۵ ماه هزارتا کارکرد میشه؟
  • بهنام IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    7 0
    سلام من شیشه ماشین دودی کردم می خوام بدونم گارانتی باطل میشه یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید
  • کوییک IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    4 0
    اینا هدفشون اینه که بصورت هر چه راحتتر گارانتی رو باطل کنن و هزار بهونه جور کردن .. اخه کله پوکها مگه میشه یه نفر ماشین صفر بخره تا دو سال دست بهش نزنه که یوقت شما ناراحت نشید.. کدوم قانونتون مسخره نیست که این یکی نباشه .. اون از ماشین ایمنی ماشیناتون با قیمت فضایی ، این از ایمنی ماشیناتون و مسخره تر از همه اینا باطل کردن گرانتی سر هیچ و پوچ .. والا دو سال قبلم بهتر بود من یه پراید صفر خریدم هر چی دلم خواست انداختم روش و دم به دقیقه یه چیش خراب میشد میبردم گارانتی هیچکیم ایرادی نگرفت که لوازم و سیستم انداختم .. لااقل بزارید یه چیزیتون مثه ادمیزاد باشه
  • امیرهمایون IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    1 0
    دوستان عزیز خواستم جوابتونو توی همین پاسخ خلاصه کنم : هرگونه تغییری در خودرو از کفی سه بعدی گرفته تا شیشه دودی و یا باز کردن قسمتی از خودرو اگه نمایندگی متوجه بشه ک حتما میشه از گارانتی خودرو رو خارج میکنه پس سعی کنین بهونه دستشون ندین الکی... دلایلی که براتون میارن اینه: کفی سه بعدی : کلاج تا آخر تونستی فشار بدی دنده زدی گیربکستو خراب کردی از گارانتی خارج شده شیشه دودی یا پمپ تقویت : به دلیل اصطکاکش فشار اومده به موتور پمپ پنجره پس از گارانتی باطله روکش صندلی : بدلیل استاندارد نبودنش زده پمپ برقی صندلیو خراب کرده پس از گارانتی باطله سایه گیر پنجره : فشار زیادی روی چفت شدن پنجره آورده پس موتورش آسیب دیده و از گارانتی خارجه هدلایت یا انداختن مانیتور : با سیستم برقی ماشین وررفتی گارانتی باطله پس بهونه دستشون ندین
  • مسعود IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    3 0
    اقا کسی هست کمک کنه گارانتی ابطال شده رو برگردوند؟
  • رضا IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    مسخره بازیه سرویس ۱۰۰۰ تا سرویس ۵۰۰۰ تا سرویس آزار سرویس آخه چه مسخره بازیه تو سال یا ۴۰ هزار گارانتی داره چرا باطل میکنیدچون ۱۰۰۰ تا نیومدم مسخره بازیه زورشون زیاد ما مردم بد بخت باید فقط تحمل کنیم بسوزیم بسازیم
  • سهیل IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    نصب اگزوز باعث از بین رفتن گارانتی میشه
  • حسین IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 0
    روکش صندلی گارانتی رو باطل میکنه؟واقعا مسخره هستش
  • مصیب IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    1 0
    سلام من یه پژو پارس تحویل گرفتم کیلومتر 960بردم برا گارانتی بعد 5000رفتم گفت گارانتی باطله باید ثبت اولیه هزار ثبت می‌شده برو به سلامت .دست این مسلمونای ایران خودرو درد نکنه خدا ایشالله درد و سرب داغ تو جهنم نصیبشون کنه .واقعا ممنونم دعای خیر من بدرقه شون
  • سینا IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    2 0
    سلام، آیا دوگانه سوز کردن سورن پلاس تو مراکز مجاز باعث لغو گارانتی خودرو می شود؟
  • جواد افشاری IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 0
    مراجعه کردم به نمايندگي جهت گارانتی 1000 کیلومتر رفتم و گفتم 3 روز دیگه 5 ماه اتمام گارانتی تموم میشه، گفتن برو هفته دیگه بیا مشکلی نیست 1 یا 2 روز دیرتر حالا پیام آمده گارانتی باطل شده، میگم شما گفتید میگن نه ما همچین حرفی نزدیم همشون یه مشت ...جمع شدن درو هم خودرو 130 م دادن 230 برج 10 باید میدادن برج 12 شب عید زنگ زدن بیا بگیر بعدش بعد عید تحویل دادن. واقعا مجلس و دولت ما چیکار؟؟؟؟!
  • پناهی IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 0
    باسلام بنده چند روزی هست که ماشینو تحویل گرفتم ولی متاسفانه یکی از بندگان خدا دنده عقب گرفته و زده به ماشین من و سپر و پلاک جلو دچار آسیب دیدگی شده. خواستم بپرسم بنده میتونم سپر ماشین رو عوض کنم؟ بعدا مشکلی برای گارانتی و اینا نداره که؟
  • محسن IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    3 0
    دوستان پارس من 300 تا کار کرده ماشینو یک ماه نیست تحویل گرفتم،میخواستم با ماشین برم مشهد و برگردم،که اگه یرم و برگردم کیلومترش تقریبا 3000 تا کار میکنه،ولی هنوز یک ماهه و گفتن سرویس و اچارکشی اولیه زیر 5 ماهه،با این شرایط من برم و بیام و ظرف دوماه با 3000 کیلومتر کارکرد ،گارانتی ماشینم که باطل نمیشه؟مهم کیلومتره هست یا اون 5 ماهه؟
  • محمد IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 1
    واقعا خدمات دهی ایران خودرو صفر هست انگار دارن صدقه میدن ۴تا اشغال تحویل میدن با پولی که تو خارج این قدر زحمت بکشی میتونی بهترین سوار بشی خب کیفیت صندلیت اشغاله بعد میگی روکش ننداز ۴ تا لاستیک اشغال انداختی رفتم نمایندگی مردک ۱۰ دقیقه متو الاف کرده با تلفن حرف میزنه بعد مانتیور ماشین دید گفت از گارانتی خارج شده خب بی هیچیا وقتی به سیم کشی دست نزدم چرا شر میگی ما مردم واقعا خیلی.. هستیم که برا یک سورن باید ۲۶۰ تومن پول بدی
  • علی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    3 0
    گارانتی دقیقا یه دکان باز کرده برای نمایندگی ها که روغن 400هزار تومنی را 800 هزار تومن عوض کنن و کسی نتونه چیزی بگه دزدگیر 4میلیونی را 7ونیم میلیون نصب میکنه جرات نداری حرفی بزنی باند عقب اگر از نمایندگی بخری گارانتی مساله نداره ولی از بیرون بخری گارانتی باطل میشه و برو تا اخر که این سه مثال را دقیقا خودم تجربه کردم
  • رضا IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    4 0
    اگه گارانتی رو کف پوش ماشین بخاطر کامل نگرفتن کلاچ باطل میکنن لطفا پوشیدن کفش پاشنه بلند .دمپایی ابری .دمپایی انگشتی .کتونی فیک و اونایی که قوت مچ پاشون هم کمه به موارد ابطال گارانتی اضافه کنید ممنون میشیم
  • mm IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    2 0
    سلام.من.یه کویک گرفتم گفتم ایا اگر کفپوش یا روکش صندلی انداخته شود گارانتی باطل میشود؟
  • محمد IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    سایپا کلک
  • حسین IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 0
    دوستان صفحه کیلومتر من از کار افتاده بود وهیچی رو نشون نمیداد بردم نمایندگی نتوست درست کنه بعدش بردم تعمیرگاه مرکزی میگه کیلومتر ات دست خورده از گارانتی خارجه خدا لعنتشون کنه من ندوستم کار تعمیرگاه مرکزی بوده یا نمایندگی
  • سید IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 0
    اگه ماشین کم باد بشه ببریم باد بزنیم گارانتی باطل میشه؟یا باید ببریم نمایندگی باد فابریک بزنه؟
  • حسین IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    سلام همه اش دروغ من خودرو دنا پنج دنده دارم روی هزار کیلومتر رفتم گارانتی فعال کردم روی شش هزار خودرو به گفته نمایندگی دچار مشکل شد که کلی شاتون و پستون و واشر تعویض کردند در صورتیکه از نظر من راننده خودرو هیچ مشکلی نداشت من همان روز با سرعت 110 تا 140کیلومتر به بندرعباس آمدم که روغن خودرو تعویض کنم بروم شیراز که گفتند خودرو یکی از شمع ها کمپرس ندارد خودرو باید تعمیری شود به من گفتند 16خرداد ترخیص می شود من روز بعد با خودرو دیگری رفتم شیراز روز هفت خرداد پیام آمد با لینگ که خودرو آماده ترخیص است و کلی از رینگو پستون بگیر تا شاتون و یاتاقان که در لیست هست چیزی حدود هفت میلیون تومان ماشین که تحویل گرفتم دوباره به سمت میناب حرکت کردم که پنجاه کیلومتر که رفتم چراغ چک روشن شد و شتاب موتور آمد پایین تا به جایی رسید که موتور خودرو گاز نمی خورد چندین بار بردم نمایندگی رفع خطا می زنند و پول می گیرند تمام در صورتیکه هنوز مشکل خودرو من حل نشده مسافرت دور بیشتر از چهل کیلومتر خودرو از شتاب می افتد ولی داخل شهر هیچ مشکلی ندارد در ضمن اگر تو گرما خودرو بیرون ببری تو شهر هم افت فشار پیدا می کنند و تو سر بالایی که بقیه خودروها با دنده پنج با همان سرعت عبور می کنند خودرو من با دنده سه با زور حرکت می کند نمایندگی هم گوش شنوا ندارد
  • علی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    من کوییک برج ۱/۱/۱۴۰۱ تحویل گرفتم صفر بود.هزار تا بردم نمایندگی آچار کشی فقط کردن.و گفتن ۵ هزار یا ۴ هزار بیارش در مورد تاریخ هیچی بهم نگفتن.موقع تحویل هم گفتن ۵ ماه بعد .الان بردم کیلومتر هم ۳۹۰۰ هستش میگن گارانتی باطل شده این چه کاریه واقعا .نه اطلاع رسانی درست نه جواب درست با این همه مشکل خوردو کوییک.چکار میشه کرد
  • محمد IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    1 0
    خدایا شر این شرکتهای ایرانی را از سر ملت کم کن خدایا مردم ما را عاقل کن از اینها ماشین نخرن خدایا لطفی که به کشورهای اطراف دارید به ما عطا کن
  • طالبی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    2 0
    ماشین سورن پلاس دارم ۳۵۰۰ کار کرده دوبار به نماینگی رفتم به خاطر اینکه استارت نمی خورد هر بار گفتن درست شد ولی فرداش استارت نخورد خواهش می کنم دیگر تولید نکنید ازار ندهید مردم را
  • کوروش IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    ماشین من پژو پارسه اومدم دنده عقب برم اروم خورد به جدول یه خط خیلی کوچیک رو سپر افتاد بردم بازار ازاد درستش کردن میخوام بدونم الان گارانتیش باطل شده؟
  • مهدی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    1 0
    سلام،منم یه کوییک خریدم سر۱۰۰۰رفتم سرویس انجام شد ولی سرویس بعدی رو۲۰روز دیر رفتم سر۳۳۰۰تا گفتن گارانتی موتور باطل شده.پس چرا قبلا اینصورت نبود ماشینها کیفیت بیشتری داشتن ولی الان با این کیفیت خراب ....واقعا ظلمه مسئولین باید به داد مردم برسن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =