لیفان 820

لیفان ۸۲۰ نیز که قوی‌ترین و حجیم‌ترین سدان چینی از لحاظ قوای محرکه است، در بازار اقبال خوبی دارد. زیرا تمام سدان‌های چینی موجود در بازار کشور، دارای حجم موتورهای حداکثر تا دولیتر هستند.

به گزارش «اخبار خودرو»، زمانی خودروهای دست‌دوم چینی چندان مناسبی در بازار ایران وجود نداشت. حتی در برخی موارد بعضی محصولات چینی مانند خودروهای کره‌ای که زمانی «اسباب‌بازی» لقب گرفته بودند، به این نام خوانده می‌شدند اما این خودروها به‌تدریج جایگاه خود را نزد مشتریان پیدا کردند. درحال‌حاضر بسیاری از خودروهای چینی  با نگاهی واقع‌بینانه و براساس کیفیت سنجیده می‌شوند. نمونه این خودروها انواع محصولات چری از جمله تیگو۷ است که از عناصر جدید طراحی چری برخوردار است و استایلی مشابه خودروهای کره‌ای دارد.

مهندسان چری زیرکاپوت این کراس‌اوور کامپکت ۱۴۴۰کیلوگرمی، یک پیشرانه چهارسیلندر خطی به حجم ۱.۵لیتر مجهزبه توربوشارژ تدارک دیده‌اند که باتوجه به تکنولوژی به‌روز، استفاده از سیستم پرخوران و سیستم تایمینگ متغیر سوپاپ‌ها حداکثر ۱۴۷اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰‌نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. کیفیت بالای ساخت ادوات داخلی، داشبورد و همچنین بهره‌‎مندی از یک گیربکس ۶سرعته دوکلاچه جدید، سیستم تعلیق باکیفیت از دیگر ویژگی‌های ممتاز تیگو7 است که می‌توان آپشن‌های رفاهی روز را هم به آن افزود.

شناخته‌ شده ‌های بازار

جک اس5 که با الگوبرداری دقیق از هیوندای توسان نسل دوم طراحی و ساخته شده است، در بطن خود یک موتورچهارسیلندر دولیتری توربوشارژ با قدرت ۱۷۴اسب‌بخار و ۲۶۵نیوتون‌متر گشتاور جا داده است، در بخش انتقال قدرت نیز از یک گیربکس ۶سرعته اتوماتیک DCT به‌روز و باکیفیت بهره می‌برد. همچنین باتوجه به تکنولوژی ساخت و استفاده از پروگرام به‌روز، تعویض دنده‌های آن به‌موقع و بدون‌تقه انجام می‌شود. مهندسان جک برای اس5، الگوبرداری درستی از سیستم تعلیق هیوندای توسان و کیا اسپورتیج انجام داده‌اند. به‌همین‌دلیل این خودرو سیستم تعلیق و ترمز فوق‌العاده‌ای دارد و در بلندمدت با نگهداری صحیح، کمترین سطح استهلاک را خواهد داشت. این خودرو از امکانات قابل‌قبولی برخوردار است.

یک خودرو سدان خوشنام از این کمپانی در بازار وجود دارد؛ جک جی5 که مهندسی معکوس‌شده دوج دارت است و از پلت‌فرم نسبتا به‌روز سود می‌برد. این خودرو در دو نسخه دستی و اتوماتیک در بازار وجود دارد که هر دو دارای دو پیشرانه متفاوت نسبتا پرتوان هستند. هر دو مدل، از موتور چهارسیلندر و مجهز به سیستم تایمینگ متغیر VVT برخوردارند و باتوجه به سیستم جرقه‌زنی مستقیم (کویل جداگانه‌ در هر سیلندر) در نسخه دستی با پیشرانه 1.5لیتری تنفس طبیعی ۱۶سوپاپ؛ حداکثر ۱۱۱اسب‌بخار قدرت و ۱۴۶‌نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

پیشرانه پرقدرت‌تر جی نیز با حجم ۱۸۳۴سی‌سی تحت‌لیسانس کمپانی میتسوبیشی ژاپن است که با داشتن ۱۶سوپاپ در سرسیلندر و مکانیزم متغیرسازی سوپاپ‌ها؛ ۱۴۰اسب‌بخار قدرت و ۱۶۵نیوتون‌متر گشتاور را فراهم می‌کند. سیستم انتقال قدرت این موتور چهارسرعته اتوماتیک است، تعویض دنده‌ها منطبق‌بر دور موتور و فرمان ECU هستند و از استهلاک پایین‌تری برخوردارند. این خودرو که امکانات مناسبی دارد، کم‌استهلاکی بوده و به‌ویژه در نسخه دستی کم‌مصرف و کم‌آزار است و به‌همین نام نیز در بازار شهرت دارد.

متوقف در خط تولید اما محبوب در بازار

لیفان ۸۲۰ نیز که قوی‌ترین و حجیم‌ترین سدان چینی از لحاظ قوای محرکه است، در بازار اقبال خوبی دارد. زیرا تمام سدان‌های چینی موجود در بازار کشور، دارای حجم موتورهای حداکثر تا دولیتر هستند.

این خودرو الگوبرداری از نسل ششم تویوتا کمری است که البته از لحاظ پیشرانه و سیستم انتقال قدرت نیز مشابه سدان سایزمتوسط تویوتا است. به‌ویژه آن‌که نصب سیستم تایمینگ متغیر سوپاپ‌ها حداکثر توان خروجی پیشرانه آن را به ۱۵۸ اسب‌بخار و گشتاورش را به ۲۲۱نیوتون‌متر می‌رساند.

کیفیت قطعات پیشرانه ۸۲۰ نسبت به هم‌کلاس‌های هموطن‌ خود در سطح بالاتری است. گیربکس ۶سرعته مهندسی معکوس‌شده کمپانی آیسین ژاپن نیز مانند پیشرانه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. به‌دلیل آکومولاتورهای گیربکس، پروگرامینک TCU، هماهنگی عالی میان موتور و واحد انتقال قدرت، تعویض‌دنده‌ها به‌موقع انجام می‌شود که در کنار آپشن‌های مناسب، به‌رفاه بیشتر سرنشینان می‌انجامد.

کراس‌اوورهای کوچک پرطرفدار

یکی از خودروهای پرطرفدار در بازار کراس‌اوورهای کوچک کارکرده چینی، ایکس22 است. در زیر کاپوت این هاچ‌بک‌کراس جوان‌پسند، یک موتور چهارسیلندر به حجم دقیق ۱۴۹۷سی‌سی با ۱۶سوپاپ در سرسیلندر جا خوش کرده است و با بهره‌مندی از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ VVT، پروگرام جدید ECU و البته نسبت تراکم ۱۱.۴به‌یک حداکثر ۱۰۵اسب‌بخار قدرت و ۱۳۵‌نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو در دو نسخه دستی و اتوماتیک در بازار موجود است. گیربکس ۵سرعته دستی با ضرایب کوتاه، شتاب قابل‌توجهی را برای این هاچ‌بک کراس به ارمغان می‌آورد و در کنار امکانات رفاهی قابل‌قبول، رضایت مشتریان را جلب می‌کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    0 1
    از این اجناس اینها چیزی نخرید همه این بدبختی‌های دنیا از ایناست
  • محمد علوی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    کشور چین سابقه چندانی در خودروسازی ندارد و برای کسب تجربه خودروهایی با کیفیت پایین و با چهره ای بسیار جذاب برای ایرانیان تولید می کند خودروهای چینی برای استفاده کمتر از دوسال بد نیستند اما بعد از آن دچار مشکلات زیادی شده و ما را به شدت از خرید چنین خودروهایی پشیمان می کنند هرکس به فکر دور ریختن پولش می باشد بسم الله
  • محمد علوی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    جناب احسان ناصر بابلی سلام می خواستم بپرسم بر چه پایه و اساسی از خودروهای چینی حمایت می کنيد؟ می دانید هر کسی که خودروی چینی به واسطه مطالب شما بخرد و متضرر شود شما هم شریک ضرر هموطن خود خواهید شد؟ لطفا در ابتدا یک نظر خواهی از مصرف کنندگان خودروهای چینی بکنید و سپس مطلب خود را به چاپ برسانید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =