کد خبر: 232994
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
میرتاج الدینی

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید اجازه دهد خطوط جدید تولید خودرو در کشور ایجاد شود.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم،محمدرضا میرتاج الدینی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عملکرد و کارنامه شش ماهه مجلس در فضای اقتصادی را قابل قبول خواند و گفت: البته دو ماه ابتدایی این مجلس هم صرف ساماندهی امور داخلی مجلس و تشکیل کمیسیون های تخصصی و فراکسیون ها شد.

وی از تشکیل «فراکسیون راهبردی مجلس یازدهم» به عنوان نخستین فراکسیون در دوره های یازده گانه مجلس سخن گفت و افزود: این فراکسیون، یک فراکسیون راهبردی، جامع و بین کمیسیونی است که موضوعات مهم را یادآوری و پیگیری می کند.

میرتاج الدینی ادامه داد: نخستین اقدام فراکسیون راهبردی، این بود که اولویت های مجلس یازدهم را به تضارب آراء و هم اندیشی و گفتگو با خود نمایندگان گذاشت و مواردی را هم به دست آورد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، عملکرد راهبردی و مسئله محوری را دو ویژگی مهم مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: مجلس یازدهم حل معضلات اقتصادی و فرهنگی اجتماعی از جمله معیشت مردم، مسکن، اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام گمرکی، فرزندآوری، حذف رانت ها و حمایت از بخش تعاون را در اولویت قرار داده است.

وی با اشاره به سه گام اصلی مجلس برای حمایت از معیشت مردم گفت: گام اول همان طرح معیشتی بود، گام دوم را در بودجه و گام سوم را از نیمه دوم سال آینده با دولت بعدی برمی داریم، اما محور اصلی ما در این سه گام توانمندسازی اقشار متوسط و کم درآمد و مقابله با بیکاری است.

میرتاج الدینی درمورد «طرح ساماندهی بازار خودرو» در کمیسیون صنایع مجلس گفت: طرح های کمیسیون صنایع برای حوزه خودرو از روی ناچاری است، به عنوان مثال ممنوعیت فروش خودرو تا سه سال در این طرح، درست نیست و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: اقتصاد ما باید به معنای واقعی، به سمت مردمی شدن و آزادشدن حرکت کند و البته باید حمایت و نظارت قانونی دولت را هم به همراه داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید اجازه دهد خطوط جدید تولید خودرو در کشور ایجاد شود. بسیاری از سرمایه گذاران بخش خصوصی تقاضا دارند که برندهای جدید خودرو را وارد کشور کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =