نیسان

نیسان ژاپن درفراخوان ایمنی خود از مالکان خودروهای نیسان آلتیما ۲۰۲۰ خواست برای رفع مشکل تایرهای کانتیننتال پروکانتکت TX که روی این خودروها نصب شده است، به‌نمایندگی‌های این شرکت مراجعه کنند. این فراخوان ایمنی به‌دنبال کم‌باد شدن و پنچری تایرهای کانتیننتال شکل گرفته است.

به گزارش «اخبار خودرو»، سازمان تضمین ایمنی آزادراه‌های ایالات‌متحده یا NHTSA می‌گوید این فراخوان سبب خواهد شد تعداد دو هزار و ۲۱۴ دستگاه از این سدان میان‌سایز در تریم S که از دوم تا بیست‌ونهم سپتامبر ۲۰۲۰ تولید شده‌اند، به‌نمایندگی‌ها مراجعه کنند.

نیسان تخمین زده از این تعداد خودرو حدود ۲۰ دستگاه دارای نقص در لاستیک‌های یادشده باشند.

NHTSA اعلام کرده است: «ممکن است لاستیک‌های یادشده به‌خاطر خطای PLC فشار لاستیک و فرآیند تولید نادرست معیوب شده باشند؛ به‌همین دلیل این امکان وجود دارد که در دیواره این لاستیک‌ها ترک‌هایی ایجاد شده باشد که این امر سبب می‌شود لاستیک به‌طور ناگهانی کم‌باد شده و پس از پنچری آنی پاره شود.»

نخستین‌بار نیسان در بیست‌وپنجم سپتامبر سال گذشته متوجه این مشکل شد و پس از آن نیز بررسی‌های داخلی آغاز شد. در چهارم نوامبر بود که این خودروساز فراخوانی را برای آلتیما ۲۰۲۰ اعلام کرد. 

در این مورد تکنسین‌های تاییدشده نیسان دیواره‌های لاستیک این مدل خودرو را بررسی می‌کنند و درصورت نیاز لاستیک‌ها با نمونه‌های جدید تعویض می‌شود.

بدیهی است که این کار هزینه‌ای در بر ندارد و به‌صورت رایگان انجام می‌شود. اگرچه معمولا لاستیک خودرو دارای گارانتی نیست، اما فراخوان آلتیما از دهم دسامبر در نمایندگی‌های نیسان عملیاتی می‌شود؛ اقدامی که به‌طور حتم روی اعتماد خودروساز ژاپنی به‌تایرهای آلمانی تاثیر خواهد گذاشت.

اگرچه مرسوم است که تایرسازان مشکلات مربوط به‌محصولات خود را می‌پذیرند و درصورت نیاز آن را تعویض می‌کنند، اما مشکل اخیر تا ‌حدی بحرانی بوده که نیسان ترجیح داده است تمام فرآیند مربوط به‌تعویض محصول معیوب را به‌خودی خود طی کند و از برندهای دیگری برای جایگزینی با تایرهای آلتیما استفاده کند. 

تحلیل کارشناسان حکایت از آن دارد که اجرای این فراخوان توسط نیسان می‌تواند به‌نشانه پایان یا کاهش همکاری بین کانتیننتال و نیسان باشد و حتی برخی معتقدند این رخداد ممکن است در تامین لاستیک‌ محصولات دو برند دیگر اتحاد رنو-نیسان و میتسوبیشی توسط کانتیننتال نیز تاثیرگذار باشد و عملا این تایرساز بخش بزرگی از بازار آمریکا، اروپا و آسیا را از دست خواهد داد.

درآخر این‌که رایج است مشکلات تایر تامین‌شده توسط تایرسازان با استفاده از محصولات دیگر کارخانه سازنده برطرف یا گارانتی شود، اما تصمیم اخیر نیسان می‌تواند حاکی از عمق اختلاف بین کانتیننتال و این خودروساز باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =