بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز چهارشنبه ۲۴ دی بالغ بر ۳.۵میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۱۳۱۲میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز شنبه در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی باز هم به روند نزولی خود ادامه دادند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، فنرسازی زر، گروه بهمن، زامیاد، پارس‌خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران، نیرومحرکه، صنایع ریخته‌گری ایران، قطعات اتومبیل ایران، فنرسازی خاور، رینگ‌سازی مشهد، کمک‌فنر ایندامین، محورسازان ایران‌خودرو، سایپا آذین، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، چرخشگر، ایرکا پارت‌صنعت، بهمن‌دیزل و کرمان‌خودرو منفی خوردند و درمقابل نمادهای مهرکام‌پارس، رادیاتور ایران و سازه‌پویش مثبت شدند.

همچنین روز شنبه در گروه خودرویی طی ۱۱۱هزار نوبت معاملاتی، ۳.۱میلیارد سهم به ارزش ۱۰۲۳میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ‌بر ۲۲۳هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز روز شنبه با کاهش بیش از ۴۳هزار واحدی، در تراز یک‌میلیون و ۱۸۶هزار واحدی قرار گرفت.

یک افت غیرمنطقی

برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند روند فعلی بورس عجیب به نظر می‌رسد و شاخص‌کل نباید تا این محدوده‌ها افت می‌کرد. این در حالی است که افت روز شنبه بازار و وجود صف فروش در برخی نمادها به هیچ عنوان منطقی نیست و فقط شرایط هیجانی ایجادشده در بازار، معاملات بورس را وارد مدار نزولی کرده است؛ تا چندی پیش، بخشی از ریسک‌های موجود در بازار مربوط به تحولات سیاست خارجی و ازجمله نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود که زمینه ایجاد نوسان در معاملات بورس را فراهم می‌کرد، اما اکنون ریسک این مسایل در بازار از بین رفته است.

کاهش احتمالی نرخ دلار تا ١٥هزار تومان

باید توجه داشت برداشته‌شدن تحریم‌ها، آزاد شدن منابع بلوکه‌شده و کاهش احتمالی نرخ دلار تا ١٥هزار تومان می‌تواند برای بسیاری از شرکت‌های حاضر در بورس اتفاقی مثبت تلقی شود و فقط برای تعدادی از شرکت‌ها تاثیر منفی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =