بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی ‌سه‌شنبه ۳۰ دی بالغ بر ۶۷۹ میلیون سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۳۱۱میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای بزرگ خودروساز سرانجام مثبت شدند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، فنرسازی زر، سازه‌پویش، پارس‌خودرو و آهنگری تراکتورسازی ایران مثبت شدند و در مقابل نمادهای گروه بهمن، موتورسازان تراکتوسازی ایران، مهرکام پارس، زامیاد، مهندسی نصیر ماشین، نیرومحرکه، قطعات اتومبیل ایران، رینگ‌سازی مشهد، صنایع ریخته‌گری ایران، محورسازان ایران‌خودرو، سایپا آذین، الکتریک‌خودرو شرق، لنت ترمز ایران، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، سرمایه‌گذاری رنا، کرمان‌خودرو، ایرکا پارت‌صنعت و بهمن‌دیزل منفی خوردند. 

همچنین روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی ۱۴۶هزار نوبت معاملاتی، ۳.۳میلیارد سهم به ارزش ۱۳۴۰میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر ۲۱۸هزار میلیارد تومان شد. همچنین دیروز شاخص کل با افزایش جزئی ۳۸۵ واحدی در تراز یک‌میلیون و ۱۵۰هزار واحدی قرار گرفت.

فراهم‌نشدن شرایط اعلام ‌شده به وزیر اقتصاد

اتفاق مهم دیروز بازار سهام، استعفای حسن قالیباف‌اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بود که از سوی سایت سنا (ارگان رسمی سازمان بورس) و به نقل از  آن در تمامی خبرگزاری‌های رسمی منتشر شد. در متنی که انتشار یافته بود، وی دلیل استعفای خود را فراهم‌نشدن شرایط اعلام‌شده به وزیر اقتصاد عنوان کرده بود.

اما ساعاتی بعد از منتشر شدن این خبر، قالیباف‌اصل در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما اعلام کرد: «استعفا نکرده‌ام.»

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: «نمی‌دانم خبر استعفای مرا چه کسی و با چه هدفی منتشر کرده است. البته شاید مرا برکنار کنند، اما استعفا نداده‌ام.»

تایید، تکذیب، تایید!

این در حالی است که در ادامه این تایید و تکذیب، سیاوش وکیلی؛ مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: «خبر استعفای حسن قالیباف‌اصل از پست ریاست سازمان بورس درست است و در تارنمای رسمی سازمان بورس هم منتشر شده و اخباری که استعفای وی را تکذیب کرده‌اند، فِیک (نادرست) است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =