کامیونت ایسوزو NMR۸۵E شرکت بهمن دیزل

بهمن ‌دیزل در آذرماه موفق شد بخش باری‌های نیمه‌سنگین را در اختیار بگیرد و با سه محصول چهار ستاره در این جمع بدرخشد. رتبه‌های اول تا سوم این بخش به سه محصول کامیونت ایسوزو nmr۸۵، ایسوزو NPR۷۵K و شیلر تعلق گرفته است که در مجموع ۱۲ ستاره را برای این بخش به ارمغان آورده‌اند

به گزارش «اخبار خودرو»، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آذرماه سال جاری طبق روال گذشته، خودروهای داخلی کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است که براساس آن به نظر می‌رسد وانت‌ها همچنان بی‌کیفیت‌ترین خودروهای تجاری‌ داخلی هستند. برخلاف این بخش اما در سگمنت خودروهای نیمه‌سنگین و سنگین شاهد رقابت جدی‌تری بین خودروسازان داخلی هستیم که شاید بتوان گفت محصولات تجاری، این وضعیت را بعد از مدت‌ها مرهون محصولات و برنامه‌های جدید بهمن‌دیزل هستند که توانسته است با توسعه محصولات و سطح کیفی خود رونقی به وضعیت کیفی این خودروها ببخشد.

وانت‌ ها؛ بی‌ فروغ ‌ترین بخش خودروهای تجاری

وانت نیوپیکاپ فوتون دیزلی محصول ایران‌خودرو دیزل، تنها محصولی است در ماه‌های اخیر در سطح قیمتی یک گزارش کیفی خودنمایی می‌کند. این وانت تولید داخل کشور هر ماه با سه‌ستاره کیفی در این سگمنت قرار می‌گیرد. 

در سطح قیمتی ۲ وانت‌ها نیز مانند ماه پیش از آن ۷ محصول نیسان ریچ، سایپا ۱۵۱، وانت کارا۲۰۰۰ تک‌کابین تیپ۳، وانت کارا ۲۰۰۰ دوکابین تیپ۳، وانت آریسان، نیسان تک‌سوز و نیسان دوگانه‌سوز قرار دارند.

وانت کارا تیپ۳ که تنها دو ماه است در ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران حضور دارد، در هر دو مدل تک‌کابین و دوکابین موفق به دریافت سه ستاره کیفی شد و در رده سوم و چهارم این سگمنت قرار گرفت.

بی‌ستاره‌ترین این خودروها وانت آریسان با دو ستاره و نیسان آبی در هر دو مدل تک‌سوز و دوگانه‌سوز با یک ستاره بودند. در شرایطی که این خودروها اکثرا در مسافت‌های شهری به کار گرفته‌ می‌شوند و میزان کیفیت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، اما به نظر می‌رسد برنامه‌های خودروسازان داخلی برای ارتقای کیفیت آن‌ها هنوز به نقطه قابل اتکایی نرسیده است. این خودروها براساس ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آذرماه بدون هیچ‌گونه تغییری نسبت به ماه پیش از آن به کار خود ادامه می‌دهند.

حذف مسافری ‌های سنگین از ارزیابی

سگمنت مینی‌بوس و میدل‌باس در آذرماه شاهد حضور مینی‌بوس آرین بودند. این محصول ایران‌خودرو دیزل در گزارش کیفی این ماه موفق به کسب سه ستاره کیفی شد و در رتبه سوم این گروه قرار گرفت. این در حالی است که جایگاه اول و دوم این سگمنت مانند آبان‌ماه در اختیار ایسوزو سحر و مینی‌بوس شیلر بوده است.

این دو خودرو مانند بسیاری از محصولات بهمن‌دیزل با چهار ستاره کیفی در این گزارش شرکت می‌کنند. بهمن‌دیزل در ماه‌های پیشین برنامه‌های بسیاری برای توسعه محصولات و افزایش سطح کیفی آن‌ها انجام داده است که نتیجه آن در کیفیت خودروها مشخص است.

درحال‌حاضر تنها محصول این خودروسازی که کمتر از چهار ستاره را در اختیار دارد، همان وانت کارا است. مسافری‌های سنگین هم که در ماه گذشته در اختیار اتوبوس شهری درسا بود، این ماه از گزارش ارزیابی حذف شد.

به نظر می‌رسد این اتفاق نتیجه توقف تولید در میان خودروسازان داخلی به‌ویژه تجاری‌سازان در بخش مسافری باشد. عقاب‌افشان تنها اتوبوس‌سازی که همچنان به‌رغم مشکلات داخلی و خارجی به تولید جسته و گریخته ادامه می‌داد، این ماه موفق به مشارکت در گزارش ارزیابی نبوده و محصولی را برای عرضه در اختیار نداشته است.

درخشش باری‌های نیمه‌سنگین با پرستاره‌های بهمن

بهمن‌دیزل در آذرماه موفق شد تا بخش باری‌های نیمه‌سنگین را در اختیار بگیرد و با سه محصول چهار ستاره در این جمع بدرخشد. رتبه‌های اول تا سوم این بخش به سه محصول کامیونت ایسوزو nmr۸۵، ایسوزو NPR۷۵K و شیلر تعلق گرفته است که در مجموع ۱۲ ستاره را برای این بخش به ارمغان آورده‌اند.

به نظر می‌رسد وزنه هر سگمنتی با حضور محصولات بهمن‌دیزل سنگین‌تر از قبل می‌شود و این خودروسازی تمام توان خود را به کار گرفته است تا خودروهایی درخور مصرف‌کنندگان ایرانی و برخوردار از کیفیت و ایمنی بالا در اختیار متقاضیان قرار دهد. چهارمین محصول این بخش نیز کامیونت الوند سایپادیزل است که با سه ستاره کیفی در ارزیابی آذر ماه حضور داشته است. نتیجه ارزیابی این سگمنت مشابه سال گذشته بوده و تغییری نسبت به گذشته نداشته است.

حضور کامیون‌ ها و کشنده‌ های چهار و پنج ستاره در ارزیابی کیفی

کامیون ایسوزو NPR۷۵M محصول بهمن‌دیزل دیگر محصولی است که با چهار ستاره کیفی خود در بخش کامیون‌های گزارش کیفی آذرماه می‌درخشد. رقیب این خودرو در بخش کامیون‌ها، محصول بنز WH ایران‌خودرو دیزل بوده که تنها سه ستاره کیفی را به دست آورده است.

در میان کشنده‌ها نیز حضور محصول جدید کشنده سیتراک C۷، خبر از ورود مدل‌های جدید به این بازار داده است و امید به رونق این بازار را افزایش می‌دهد. این محصول شرکت پیلسان با سه ستاره کیفی برای دومین بار در این ارزیابی شرکت کرده است.

دو محصول دیگر این بخش کشنده نیوفوتون AUMAN H۴ و کشنده FAW J۶ سیباموتور  بودند که هر یک با چهار ستاره کیفی در جایگاه اول و دوم این رقابت نشستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =