خودروسازان چینی

تولید خودروهای چینی از سال ١٣٨٢ در کشور آغاز شد و مدیران‌خودرو، نخستین شرکتی  بود که تولید خودروهای چینی را در ایران آغاز کرد. 

به گزارش «اخبار خودرو»، بعد از حدود ٧سال کرمان‌ موتور نیز به صف تولیدکنندگان خودروهای چینی پیوست و پس‌ازآن نوبت سایپا، ایران‌خودرو  و گروه بهمن بود که به جمع تولیدکنندگان خودروهای چینی بپیوندند اما در دو سال گذشته برخی تغییرات در تولید خودروهای چینی رخ داده است که باعث شده این سوال برای کارشناسان صنعت خودرو مطرح شود که تعریف واقعی تولید خودرو در ایران چیست؟ 

در این دو سال برخی شرکت‌های کاغذی وارد عرصه تولید برخی خودروهای چینی شده‌اند که نه کارخانه‌ای برای تولید تولید دارند، نه شبکه فروش و نه حتی خدمات پس‌ازفروش مستقل!

این شرکت‌ها  با دریافت موافقت اصولی تولید اقدام به اجاره  ظرفیت ‌های خالی برخی کارخانجات می‌کنند و بعد از تولید به روش حق‌ العمل‌ کاری چنین خودرویی را توسط شرکتی دیگر به فروش می‌رسانند و روانه بازار می‌کنند.

ارائه  خدمات پس از فروش نیز توسط یک شرکت دیگر با عقد قرارداد انجام می‌شـــــود بدین‌ترتیب  خودرویی تولید و به بازار عرضه می‌شود که نه دارای کارخانه است، نـــــه شبکه فروش و نه خدمات پس از  فروش مستقل! 

حال سوال بعدی که مطرح می‌شود این است اگر روزی این شرکت‌های کاغذی تعطیل شوند تکلیف خریداران چیست و خدمات پس از فروش را از کجا خواهند گرفت؟ این مشکلات ناشی از خلأ قانونی و نداشتن تعریف دقیق  از تولیدکننده خودرو در ایران است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =