رکوردشکنی سوپر خودرو «تواتارا» با تایرهای عادی میشلن

این خودرو در مسیر ۱۶۰ معروف رکوردشکنی کرده است؛ همان‌ جایی که کونیگ‌زگ نیز توانست رکورد ۴۴۷.۸۷ کیلومتر بر ساعت را در نوامبر ۲۰۱۷ بر جای بگذارد.

تا زمانی که همه جاده‌های عمومی دارای محدودیت سرعت باشند، رکوردهای حداکثر سرعت بی‌فایده است؛ اما این امر سبب نشده خودروسازان از تلاش برای رکوردشکنی در این زمینه دست بکشند و SSC نیز به‌این موضوع می‌اندیشد.

این خودروساز همین چندماه پیش رکورد سرعت متوسط ۵۰۸.۷۳ کیلومتر برساعت را ثبت کرد و توانست رکورددار این عرصه شود. اما نکته قابل‌توجه این است که سوپرکار تواتارا این رکورد را با لاستیک‌های استوک میشلن پایلوت اسپورت کاپ ۲ ثبت کرده است.

CarThrottle با جرود شلبی، موسس شرکت SSC مصاحبه کرده و او گفته که تواتارا این تست سرعت بالا را با لاستیک‌های استوک انجام داده است. 

SSC در زمان تست‌های سرعت می‌دانست که خودرو مورد بحث به چه‌سرعتی می‌تواند دست یابد و به‌همین خاطر تیم دست‌اندرکار با اطمینان کامل از اینکه لاستیک‌ها در سرعت‌های یادشده امن خواهند بود، دست به چنین کاری زدند.

شلبی همچنین گفت که تواتارا از یک دست لاستیک برای دو رکورد اندازه‌گیری‌شده استفاده کرده است. درون این لاستیک‌ها نیتروژن تزریق شده و فشار درون آن‌ها نیز بالاتر 
بوده است. 

این خودرو در مسیر ۱۶۰ معروف رکوردشکنی کرده است؛ همان‌ جایی که کونیگ‌زگ نیز توانست رکورد ۴۴۷.۸۷ کیلومتر بر ساعت را در نوامبر ۲۰۱۷ بر جای بگذارد.

اولیوروب به‌عنوان راننده حرفه‌ای مسابقات پشت فرمان تواتارا قرار داشت و توانست در جهت اول به‌سرعت ۴۸۴.۵۴ کیلومتر بر ساعت دست یابد و در مسیر برگشت نیز سرعت خارق‌العاده ۵۳۲.۹۳ کیلومتر برساعت را ثبت کند. 

وی گفت : این خودرو هنوز هم به‌خوبی پیش می‌رود و بنابراین تواتارا هنوز هم می‌تواند سرعت‌های بالاتر را ثبت کند.

این سوپرکار از نظر قدرت کمبودی ندارد. پیشرانه هشت‌سیلندر ۵.۹ لیتری توئین‌توربو میل‌لنگ تخت تواتارا قدرت ۱۷۵۰ اسب‌بخاری را با سوخت E85 ثبت می‌کند؛ اما در صورت استفاده از سوخت با اکتان ۹۱ این قدرت به ۱۳۵۰ اسب‌بخار می‌رسد. 

دیگر فاکتورهای کمک‌کننده برای ثبت این رکورد وزن ۱۲۴۷ کیلوگرمی و ضریب درگ ۰.۲۷۹ بوده‌اند.

به‌نظر شما با لاستیک‌های استاندارد میشلن پایلوت اسپرت‌کاپ ۲ می‌توان رکورد سرعت بهتری را ثبت کرد؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =