کد خبر: 233101
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
بازار خودرو

رکود بازار موضوعی است که این روزها بیش‌از هر زمان دیگری به چشم می‌آید. البته این رکود در چندماه گذشته شدت یافته و باعث شده است شاهد افول هر چه بیشتر بازار باشیم. 

به گزارش «اخبار خودرو»، هرچند عده‌ای تصور می‌کردند با کاهش قیمت‌ها شاهد رونق بازار خواهیم بود اما در عمل این اتفاق به‌شکل محسوسی رخ نداد. زیرا علت اصلی این اتفاق مغفول مانده است.

دلیل اصلی رکود ادامه ‌دار بازار، کاهش قدرت خرید است، زیرا به‌رغم کاهش ۳۰ تا ۴۰درصدی قیمت‌ها اما همچنان بازار از رونق برخوردار نیست. البته در این میان عده‌ای از مشتریان به امید کاهش بیشتر قیمت‌ها از خرید امتناع می‌کنند اما چنانچه شرکت‌ها مشوق‌های فروش مناسبی را برای مشتریان در نظر بگیرند، می‌توانند تا حدودی بر رکود بازار تاثیر بگذارند یا از شدت آن بکاهند تا به این ترتیب هم بازار و هم شرکت‌ها از وضعیت فعلی خارج شوند.

بهترین مشوق‌هایی که در شرایط کنونی می‌توان از آنها یاری گرفت،  تخفیف برای فروش نقدی یا فروش اقساطی مدت‌دار است.

افت تقاضا برای چینی ‌های صفرکیلومتر

  خودروهای چینی گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری به‌شمار نمی‌روند و اکثر مشتریان آنها مصرف‌کنندگان  نهایی هستند. اما افزایش قیمت‌ها در یک سال گذشته باعث شد خودروهای چینی نیز تبدیل به گزینه‌هایی برای سرمایه‌گذاری شوند. حال با فروکش کردن تب افزایش قیمت‌ها شاهد کاهش تقاضای کاذب برای خرید این خودروها در بازار  هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =