دبیر انجمن خودروسازان در حاشیه نمایشگاه داخلی ‌سازی محصولات گروه بهمن

گروه بهمن در ماه‌های اخیر توانسته است سطح کیفی محصولات تجاری خود را در گزارش ارزیابی کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد از سه و چهار ستاره در سال گذشته به چهار و پنج ستاره برساند

به گزارش «اخبار خودرو»، نمایشگاه داخلی‌سازی محصولات گروه بهمن به‌منظور توسعه زنجیره تامین قطعات خودروهای سواری و تجاری در این هفته افتتاح شد تا این خودروسازی بتواند با استفاده از ظرفیت‌های قطعه‌سازی در کشور، قطعاتی را که پیش‌تر مجبور به واردات آن‌ها بوده است، بومی‌سازی کند. در همین راستا، روز گذشته دبیر انجمن خودروسازان در بازدید از این نمایشگاه، بهمن‌موتور را در کنار سواری‌ها به‌عنوان شاگرد اول در میان کامیون‌سازان کشور نیز ارزیابی کرده است. احمد نعمت‌بخش ضمن اشاره به تاثیر تحریم‌های فعلی بر صنعت قطعه‌ و خودرو کشور، اظهار امیدواری کرد قطعه‌سازان داخلی همکاری مستحکمی با این مجموعه داشته باشند. 

 گروه بهمن؛ شاگرد اول پنج ستاره تجاری‌ها

دبیر انجمن خودروسازان ضمن تقدیر از توانمندی‌های گروه بهمن گفت: «این خودروساز درحال‌حاضر در تولید خودروهای سواری و به‌ویژه تولید کامیون شاگرد اول است.»

شاید اصلی‌ترین دلیل ارزیابی گروه بهمن‌ را بتوان در برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت از گسترش سبد محصولات تا افزایش سطح کیفی خودروها به‌ویژه در بخش تجاری دانست.

گروه بهمن در ماه‌های اخیر توانسته است سطح کیفی محصولات تجاری خود را در گزارش ارزیابی کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد از سه و چهار ستاره در سال گذشته به چهار و پنج ستاره برساند. این در حالی است که محصول کامیونت NMR85E بهمن‌دیزل نخستین و تنها خودرو تجاری کشور است که موفق به دریافت 5 ستاره کیفی در این گزارش شده است.

لزوم تداوم سیاست‌گذاری داخلی‌سازی قطعات

در حاشیه این نمایشگاه احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان با تاکید بر این که قطعات قابل توجهی را در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان به نمایش گذاشتند، اظهار کرد: «توانمندی‌های این خودروساز قابل تقدیر است و امیدواریم قطعه‌سازان نیز ضمن استقبال از رونمایی دو خودرو جدید گروه بهمن همکاری مستحکم‌تری با این مجموعه خودروسازی داشته باشند.»

دبیر انجمن خودروسازان با تاکید بر این‌که قطعا رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران می‌تواند دسترسی قطعه‌سازان را به دانش فنی برخی قطعات فراهم کند، خاطرنشان کرد: «این امر در تولید قطعات با کیفیت اثرگذار خواهد بود و البته سیاست‌گذاری داخلی‌سازی قطعات نیز ازسوی قطعه‌سازان باید به قوت خود ادامه یابد.»

برنامه‌های گروه بهمن برای داخلی‌سازی قطعات

پروژه در حال اجرا توسط گروه بهمن در فاز نخست، شامل قطعات مورد نیاز خودروهای شیلر، دیگنیتی و فیدلیتی است. از این‌رو، قطعات و تجهیزات برقی و الکترونیکی، قوای محرکه، تزئینی، پلیمری و ایمنی و عملکردی خودروهای مذکور در این نمایشگاه به‌ رویت بازدیدکنندگان خواهد رسید. مدیرعامل بهمن‌دیزل پیش از این اعلام کرده بود این شرکت قصد دارد سطح داخلی‌سازی 56درصدی کامیونت‌ شیلر را در سال آینده به 70درصد برساند.

براساس گفته محمد محمدی، درحال‌حاضر بیشترین ساخت داخل خودروهای سنگین کشور با کامیونت شیلر در اختیار بهمن‌دیزل است. تنها قطعاتی مانند موتور و گیربکس در این خودروها امکان داخلی‌سازی ندارند که سهم 30 درصدی از این خودروها را شامل می‌شوند. این در حالی است که مدیرعامل بهمن‌دیزل بیان کرده بود در صورت سرمایه‌گذاری برای تولید این قطعات در کشور، به‌طور قطع بهمن‌دیزل از نمونه‌های داخلی بهره خواهد برد.

نمایشگاه بهمن؛ فرصتی برای قطعه‌سازان داخلی

در همین راستا، با برگزاری چنین نمایشگاهی، فرصت مغتنمی برای قطعه‌سازان داخلی به وجود آمده است تا بتوانند طی همکاری با گروه بهمن، توسعه سطح داخلی‌سازی خودروهای تجاری و رونق در صنعت خودرو و قطعه را شاهد باشند؛ قطعه‌سازانی که طی سال‌های اخیر به تبع تحریم‌های داخلی، مشکلات بسیاری را در صنعت و با خودروسازان داشته‌اند، حالا می‌توانند با استفاده از فرصت‌های پیش‌آمده راهی برای توسعه فعالیت خود پیدا کنند. 

لازم به ذکر است نمایشگاه داخلی‌سازی محصولات گروه بهمن از ساعت 10 تا 16 روز پنجم لغایت هشتم بهمن ماه برگزار می‌شود و سازندگان به‌منظور بومی‌سازی قطعات خودروهای این هولدینگ که درحال‌حاضر در کشور تولید نمی‌شود، می‌توانند به محل نمایشگاه واقع در کیلومتر 16 بزرگراه فتح، کارخانه بهمن موتور مراجعه کنند.

نمایشگاه بهمن؛ فرصتی برای قطعه‌سازان داخلی

در همین راستا، با برگزاری چنین نمایشگاهی، فرصت مغتنمی برای قطعه‌سازانی داخلی به وجود آمده است تا بتوانند طی همکاری با گروه بهمن، توسعه سطح داخلی‌سازی خودروهای تجاری و رونق در صنعت خودرو و قطعه را شاهد باشند؛ قطعه‌سازانی که طی سال‌های اخیر به تبع تحریم‌های داخلی، مشکلات بسیاری را در صنعت و با خودروسازان داشته‌اند، حالا می‌توانند با استفاده از فرصت‌های پیش‌آمده راهی برای توسعه فعالیت خود پیدا  کنند. 

لازم به ذکر است نمایشگاه داخلی‌سازی محصولات گروه بهمن از ساعت 10 تا 16 روز پنجم لغایت هشتم بهمن ماه برگزار می‌شود و سازندگان به‌منظور بومی‌سازی قطعات خودروهای این هولدینگ که درحال‌حاضر در کشور تولید نمی‌شود، می‌توانند به محل نمایشگاه واقع در کیلومتر 16 بزرگراه فتح، کارخانه بهمن موتور مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =