قهوه

در برخی نمایندگی‌ها بخشی به‌نام VIP طراحی شده  است که هنگام تعمیر، مالک خودرو علاوه‌بر مشاهده آنلاین فرایند عیب‌یابی، تعمیر و تعویض قطعات خودرویش می‌تواند از بعضی خدمات نیز بهره‌مند شود. اما در چنین شرایطی اگر کسی قصد سودجویی  داشته باشد، کار خود را انجام می‌دهد

به گزارش «اخبار خودرو»، نوسان نرخ دلار و همچنین موضوع تحریم‌ها باعث شدند قیمت بسیاری از قطعات خودروهای خارجی در کشور روند صعودی به خود بگیرد. ضمن اینکه برخی قطعات نیز کمیاب یا نایاب شده‌اند. این موارد باعث می‌شوند افراد سودجو اقدام به خرید و نصب قطعات تقلبی یا حتی دست‌دوم در برخی خودروها کنند. به‌گفته بسیاری از صاحبان خودروهای خارجی پس‌از حضور در برخی نمایندگی‌ها، قطعات آن‌ها یا تعویض یا قطعات تقلبی به جای قطعات اصلی در خودرو آن‌ها نصب شده است.

دراین‌زمینه بابک انوش، تعمیرکار خودروهای خارجی به «دنیای ‌خودرو» گفت: «بسیاری از مشتریان، از اینکه در نمایندگی‌ها جنس تقلبی روی خودروهای آن‌ها سوار می‌شود گلایه دارند. به‌عنوان‌مثال در یک مورد، پس از بازکردن چرخ یک خودرو متوجه شدیم آن نمایندگی‌، لنت ۴۰۰ هزارتومانی را یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فاکتور کرده است.»

وی افزود: «قبلا خودرو را جلوی نمایندگی از صاحب آن تحویل می ‌گرفتند و مشتری نمی ‌دانست در فرایند تعمیر چه اتفاقاتی می‌افتد. به‌عنوان‌مثال جنس درجه ۲ روی خودرو سوار می‌کردند یا حتی در برخی موارد برای کاری که انجام نشده بود، هزینه دریافت می‌کردند. این موارد باعث اعتراض اغلب مشتــــــریان شد. اما در حال حاضر بسیاری از نمایندگی‌ها مجهز به دوربین هستند و صاحب خودرو می‌تواند سرویس خودرو را مشاهده کند اما نظارتی بر خودرو ندارد».

این تعمیرکار با بیان اینکه چنین اقدامی شاید چندان ضروری نباشد، تصریح کرد: «به‌عنوان مثال در برخی نمایندگی‌ها بخشی به‌نام VIP طراحی شده  است که هنگام تعمیر، مالک خودرو علاوه‌بر مشاهده آنلاین فرایند عیب‌یابی، تعمیر و تعویض قطعات خودرویش می‌تواند از بعضی خدمات نیز بهره‌مند شود. اما در چنین شرایطی اگر کسی قصد سودجویی  داشته باشد، کار خود را انجام می‌دهد یعنی مثلا وقتی در بخش Vip مشغول نوشیدن قهوه هستید شاید لنت ترمز را تا دو تا سه برابر قیمت برای شما فاکتور کنند، شما هم نمی‌توانید کیفیت قطعه‌ مصرفی را تشخیص دهید. صرفا به شما اعلام می‌شود که جنس اصلی روی خودرو نصب شده است. »

انوش با بیان اینکه درحال‌حاضر با توجه به شرایط بازار می‌دانیم که جنس اصلی چندانی برای خودروهای خارجی وجود ندارد در خصوص قیمت‌ها تاکید کرد: «‌به‌عنوان‌مثال برای یک خودرو چینی یک جفت لنت با قیمت ۵۰۰هزارتومان نصب می‌کنیم اما همین لنت در برخی نمایندگی‌ها تا یک‌میلیون ۲۰۰ هزار تومان هم فاکتور می‌شود.»

وی ادامه داد: «ازسوی‌دیگر مشتریان به‌نوعی باید به این نمایندگی‌ها اعتماد کنند. زیرا به مشتریان گفته می‌شود اگر به تعمیرگاهی غیر از نمایندگی مراجعه کنند، گارانتی آن‌ها باطل می‌شود.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر FR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    با این تیتر مسخره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =