پیشرانه‌های مجهز به‌ سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری باتوجه به‌این‌که دارای سنسور، عملگر و واحدهای کنترل الکترونیکی ECU هستند، عملکرد دقیق و محاسبه‌شده‌ای دارند.

 چرا خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری حین حرکت در سربالایی‌ها و حتی شرایط بد جوی، از کشش لازم برخوردار هستند اما خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری در چنین شرایطی با افت قدرت مواجه می‌شوند؟

به گزارش «اخبار خودرو»،پیشرانه‌های مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری باتوجه به‌این‌که دارای سنسور، عملگر و واحدهای کنترل الکترونیکی ECU هستند، عملکرد دقیق و محاسبه‌شده‌ای دارند. این در حالی است که مکانیزم عملکرد در سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری کاملا مکانیکی بوده و این سیستم فاقد واحد پردازشگر مرکزی است. 
درعین حال بخش‌های مکانیکی نیز فاقد کنترلرهای الکترونیکی هستند و بنابراین با افزایش پارامترهای مهمی همچون دما، فشار و سرعت ورودی هوا، سیستم با اختلال‌هایی مواجه می‌شود که سبب عدم‌کارکرد صحیح موتور می‌شود. درواقع برای پارامترهایی همچون دما، فشار و سرعت ورودی هوا به‌سیلندر در سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، سنسورهایی در نظر گرفته شده و واحد پردازشگر مرکزی ECU با محاسبه کردن این پارامترها و متغیرسازی پاشش سوخت و زمان جرقه می‌تواند در هر شرایطی راندمان مورد نیاز سیستم را فراهم آورد. البته باید در نظر داشت که ضریب اطمینان سیستم‌های مکانیکی در هر مکانیزمی نسبت به‌الکترونیکی در سطح بالاتری قرار دارد. چراکه زمانی که یک سیستم مکانیکی معیوب می‌شود، به‌راحتی می‌توان با تعمیر کردن و اورهال ساختن سیستم، مشکل را مرتفع ساخت. اما سیستم‌های الکترونیکی در زمان معیوب شدن، راهی برای تعمیر و بازسازی مجدد ندارند و برای رفع مشکل باید قطعه معیوب‌شده به‌شکل کامل تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =