کد خبر: 233256
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
محدودیت‌ های کرونایی تردد شبانه

درشرایطی که نیروی ‌انتظامی اعلام کرده چند روزی است ساعات منع تردد کاهش یافته و خودروهایی که تا ساعت ۲۱.۳۰ در خیابان در حال تردد هستند جریمه نمی‌شوند، ساعات دیگری برای محدودیت اعلام می‌شود و در این میان مردم همچنان در سردرگمی به ‌سر می‌برند. 

به گزارش «اخبار خودرو»، بهناز جلالی‌پور در سرمقاله امروز (چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ ) روزنامه «دنیای خودرو»، به موضوع « ساعات منع تردد متغیر و عدم‌ هماهنگی میان بخش‌ های مختلف » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه «دنیای خودرو» در این باره نوشت:

بعد از گذشت یک سال از فعالیت ستاد ملی مقابله با کرونا و الزام هماهنگی بین بخش ‌های مختلف با ‌فرماندهی ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنان در ارائه اطلاعات، اخبار و به‌ تبع آن تصمیم ‌گیری ها با ناهماهنگی‌ هایی مواجهیم.این درحالی است که تمام این تصمیمات و سیاست‌ها با هدف مراقبت و محافظت از سلامتی و جان مردم اتخاذ می‌شود.

خیابان‌های پرترافیک تهران که از نخستین‌ساعات صبح‌ تا پاسی از شب که هم‌زمان با اعمال محدودیت‌هاست، لحظه‌ای آرامش ندارد و گذشته از مردم، دستگاه‌های دولتی را نیز به‌ستوه آورده است. 

به‌همین دلیل سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ روز دوشنبه اعلام کرد که ساعت منع تردد شبانه ۳۰ دقیقه کاهش یافته است و این قانون از ساعت ۲۱.۳۰ تا چهار بامداد اعمال خواهد شد.

او به‌حجم ترافیک شبانه اشاره کرده است و تعجیل مردم برای رسیدن به ‌مقصد و فرار از جریمه ۲۰۰ هزار تومانی. این امر موجب شده که برای خودروها فرجه ۳۰ دقیقه‌ای در نظر گرفته شود. 

البته او اعلام کرده که چند روزی است این موضوع عملیاتی شده و حضور و تردد خودرو در شهر تا قبل از ساعت ۲۱.۳۰، شامل جریمه نمی‌شود. این تصمیم البته تاثیری در ترافیک نداشته است؛ بخصوص آن‌که مردم نسبت به‌آن بی‌اطلاع بوده‌اند. 

اما ساعاتی پس از این اعلام، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد ساعات منع تردد یک ساعت کاهش یافته و از ساعت ۲۱ تا ســــه بامداد است. 

ساعاتی که تاثیر چندانی در ترافیک ندارد و بار ترافیک شبانگاهی و حتی روزانه را کاهش نمی‌دهد. اما در این میان عدم‌ هماهنگی میان بخش‌های مختلف که قرار بود آنچه دراین‌باره ابلاغ می‌کنند، در هماهنگی کامل با ستاد ملی مقابله با کرونا باشد، قابل توجه است.

درشرایطی که نیروی ‌انتظامی اعلام کرده چند روزی است ساعات منع تردد کاهش یافته و خودروهایی که تا ساعت ۲۱.۳۰ در خیابان در حال تردد هستند جریمه نمی‌شوند، ساعات دیگری برای محدودیت اعلام می‌شود و در این میان مردم همچنان در سردرگمی به‌سر می‌برند. 

هرچند مدتی است برخی شهروندان همچون گذشته به‌محدودیت‌های درنظر گرفته‌شده توجه چندانی ندارند و در بیش‌تر ساعات روز در گره کور ترافیــک گرفتار می‌شوند. درواقع مدت‌هاست که ترافیک در تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور پیک مشخصی ندارد و یک رشته متصل به‌هم بوده که ساعات اول صبح را به‌آخر شــب پیوند می‌زند. 

به‌این معضل باید تاریکی اتوبان‌ها را نیز افزود چراغ‌های راهنمایی‌ورانندگی که یکی در میان روشن هستند تا تردد خودروها را کنترل ‌کنند و مامورانی که مدام دست‌هایشان را بالا و پایین می‌کنند، بلکه بتوانند رانندگان را هرچند اندک اما هرچه‌سریع‌تر از شر ترافیک رهایی دهند!    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =