بورس

میزان معاملات گروه خودرویی ‌یکشنبه ۱۹ بهمن طی بالغ بر ۱.۲ میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۶۱۶میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی برای دومین روز متوالی روند صعودی را تجربه کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، پارس‌خودرو، فنرسازی زر، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، ایران‌خودرودیزل، فنرسازی خاور، سازه‌پویش و سایپادیزل مثبت شدند و درمقابل نمادهای کمک‌فنر ایندامین، سایپاآذین، نیرومحرکه، قطعات اتومبیل ایران، رینگ‌سازی مشهد، آهنگری تراکتورسازی ایران، ایرکا پارت‌صنعت، سرمایه‌گذاری رنا، صنایع ریخته‌گری ایران و لنت ترمز ایران منفی خوردند.

همچنین روز دوشنبه در گروه خودرویی طی ۱۵۲هزار نوبت معاملاتی ۴.۳میلیارد سهم به ارزش ۱۴۹۹میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر ۲۲۱هزار میلیارد تومان شد.

شاگرد اولی دوباره خودرویی‌ها

با این حجم از معاملات، گروه خودرویی باردیگر لیدری بازار سهام شد. شاخص‌کل بورس نیز با افزایش بیش‌از ۲۲هزار واحدی در تراز یک میلیون و ۱۹۲هزار واحدی قرار گرفت. تداوم روند نزولی بازار، سهام‌داران را از نظر رفتار مالی به این مرحله رسانده بود که فروش سهام آن‌ها در معاملات امروز بازار بهتر از فرداست و با این اقدام ضرر کمتری را متحمل می‌شوند، اما تصمیم‌گیری اخیر شورای عالی بورس در مورد تغییر دامنه نوسان این امیدواری را بین سها‌م‌داران ایجاد کرد که دیگر ضرر و زیان‌های سنگین تهدیدکننده بازار نیست و قوانینی اندیشیده شده است تا ضرر فعالان بازار کمتر شود و به نوعی ریسک خرید سهام کاهش پیدا کرده است. از روز یکشنبه بورس از این موضوع تاثیر پذیرفت و این وضعیت روز گذشته هم ادامه داشت.

رفتار سهام‌داران؛ شکل‌دهنده روند اصلی

این امیدواری وجود دارد که با توجه به قوانین وضع‌شده زمینه ثبات و روند پایدارتری در بازار فراهم شود. این در حالی است که مقررات اعمال‌شده به‌صورت مستقیم بر روند بازار تاثیرگذار نیستند، بلکه اهرم‌هایی مانند رفتار سهام‌داران شکل‌دهنده روند اصلی بازار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =