لنت ترمز

هرچند این روزها بازار لنت‌ترمز در دست تولیدکنندگان داخلی است اما همچنان در این بازار، لنت‌های خارجی نیز ارائه می‌شود. طی ماه‌های گذشته این لنت‌ترمزها با قیمت بسیار بالایی به مشتریان عرضه می‌شدند اما بررسی میدانی خبرنگار «دنیای‌ خودرو» نشان از کاهش قیمت لنت‌های خارجی در دو هفته اخیر دارد.

با ممنوعیت واردات لنت‌ترمز، بازار این قطعه روزبه‌روز کوچک‌تر شد اما قیمت این محصولات روند افزایشی به خود گرفت. بررسی‌ها نشان می‌دهند این روزها قیمت لنت‌های وارداتی به‌خصوص برای خودروهای لوکس تا ۲۵درصد کاهش پیدا کرده است. فعالان بازار، کاهش قیمت دِرهم را یکی از عوامل افت ۲۵درصدی لنت‌ترمز خودروهای لوکس عنوان می‌کنند.

محمد، یکی از فروشندگان و فعالان بازار لنت در تهران درخصوص قیمت لنت‌ترمز خارجی به «دنیای ‌خودرو» گفت: «طی هفته‌های اخیر قیمت لنت‌های خارجی به‌ویژه لنت‌ترمز خودروهای لوکس با کاهش ۲۵درصدی مواجه شد، کاهش قیمت درهم امارات بر واردات این محصولات تاثیر مثبت داشته و سبب افت قیمت‌ها شده است.»

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر شرکت‌ها نیز این کاهش را در قیمت‌هایشان اعمال کرده‌اند، افزود:«به‌عنوان‌مثال قیمت لنت توسان مدل ۲۰۰۹ حدود ۴۱۰هزارتومان بود اما اکنون با قیمت ۲۹۰هزارتومان عرضه می‌شود. درصورت خرید در تعداد بالا این قطعه حدود ۲۸۰هزار تومان خواهد بود.»

این فعال بازار لنت به مشتریان توصیه کرد: «به‌نظر می‌رسد اکنون، زمان مناسبی برای تعویض لنت است. چون قیمت‌ها روند نزولی به‌خود گرفته‌اند. ازسوی‌دیگر باتوجه به پیش‌بینی کاهش برخی محدودیت‌های کرونایی، احتمالا در ماه‌های آینده تقاضا برای خرید یا تعویض لنت افزایش پیدا می‌کند.»

براساس آنچه در بازار دیده می‌شود لنت‌های وارداتی با کاهش قیمت شدیدی مواجه شده‌اند البته ازسوی‌دیگر عرضه این قطعه درپی ممنوعیت واردات، نفس‌های آخر خود را می‌کشد و به احتمال فراوان در سال آینده تعداد لنت‌ترمزهای وارداتی در بازار به حداقل خواهد رسید. به‌نظر برخی فعالان بازار با کم شدن محدودیت‌های کرونایی و افزایش حجم مسافرت‌ها، تقاضا برای لنت افزایش خواهد یافت.

بنابراین این روزها، بهترین فرصت برای تعویض لنت آن‌هم با قیمت بسیار مناسب و کاهشی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =