لاستیک مخصوص خودروهای برقی آپولو

آپولو تایر سری جدیدی از محصولات سازگار با محیط‌زیست با استاندارد آلایندگی بهارات سطح شش (استاندارد آلایندگی هندوستان) و خودروهای برقی را معرفی کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، این تایر ضریب مقاومت غلتشی (RRc) پایینی دارد و سری اَمازر ایکـــــس‌پی «Amazer XP» قرار است ‌محصولی باشد که درآینده از آن بیش‌تر سخن به‌میان آید و قرار است بخش وسیعی از محصولاتی را که در آینده با آن‌ها آشنا خواهیم شد، شامل شود. 

آپولو اَمازر ایکس‌پی توسط دو تیم تحقیقاتی و توسعه این شرکت در اهلند و چنای هندوستان طراحی و توسعه یافته و قرار است محصولات این سری در  اورداگادام، تامین‌نادو، لیمدا و گجرات تولید شود. این محصول در کلاس خود بهترین ضریب مقاومت غلتشی را دارد و به‌همین دلیل قرار است به‌عنوان تایر اصلی در خودروهای برقی همچون رنو کوئید برقی، تاتا تیگور EV، داتسون گواندگو و هیوندای گرند i10 مورد استفاده قرار گیرد و دربازار هندوستان استفاده شود. 

اَمازر ایکس‌پی را می‌توان تایری سبزتر، پاک‌تر و دارای ویژگی‌های عملکردی بالاتری دانست که سبب افزایش بهره‌وری سوخت، سکوت، ترمزگیری و فرمان‌پذیری بالاتری نسبت به‌محصولات قبلی آپولو می‌شود. البته این سری تایرها قرار است بیش‌تر در ابعاد خودروهای هاچ‌بک و سدان کوچک تامین شود؛ اما در ادامه ‌خودروهای بزرگ‌ برقی را نیز پوشش خواهد داد. 

باتوجه به‌گنجایش دو هزار دستگاهی خودروهای پاک در بازار هندوستان، قرار است حجم تولید این سری در همین ارقام باشد و در فاز نخست تولید این محصول تنها در هفت اندازه عرضه شود. در فاز بعدی دو سایز دیگر نیز به‌مجموع این سایزها اضافه خـــــواهد شد. آپولو تایر قصد دارد پس از بازار هندوستان این سری را دربازارهای دیگری نیز عـــــرضه کند. 

ساتیش شارما، مدیر بخش آسیا، اقیانوس آرام، خاورمیانه و آفریقای این شرکت گفت:‌ «تایرهای اَمازر ایکس‌پی برای نسل جدید خودروهای برقی با توجه به‌استاندارد آلایندگی بهارات سطح شش طراحی می‌شوند و این تایر سازگار با محیط‌زیست، کمک کوچکی از طرف ما برای ‌ساخت آینده‌ای سبزتر و پایدارتر است. 

اخذ تاییدیه‌های متعدد OE برای این سری محصول طی مدت‌زمان بسیار کم خود نشان‌دهنده عملکرد فوق‌العاده این محصول است که البته مورد انتظار ما نیز بود. ما درحال حاضر با عرضه این محصول قصد سلطه بر فضای تایر خودروهای برقی مسافری در هند را داریم؛ اما به‌زودی به‌بازار سایر کشورها نیز راه خواهیم یافت.» 

از مزایای این سری غیر از کاهش مقاومت غلتشی می‌توان به‌لبه‌های مارپیچ آن اشاره کرد که سبب شده تعامل بهتری با سطح جاده داشته باشد و درنتیجه آسایش سرنشینان تضمین شود. همچنین طرح شیارهای شیپورمانند روی کناره‌ها نوید کاهش صدای اضافی را می‌دهد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =