ایران خودرو دیزل

ایران‌خودرو دیزل در نظر دارد در سال ۱۴۰۰ سهم خود را از بازار خودروهای تجاری به ۵۵ تا ۶۰ درصد افزایش دهد و با افزایش ۷۹ درصدی میزان تولید، قصد دارد به تولید ۷هزار دستگاهی دست پیدا کند. این خودروساز همچنین برنامه‌هایی را در راستای رونمایی و معرفی از دو محصول جدید در هر سال دارد

به گزارش «اخبار خودرو»، ایران ‌خودرو دیزل در سال جاری به‌رغم تمام مشکلات موجود در صنعت خودرو به‌ویژه بخش کاروتجاری، توانست در میان تجاری‌سازان کشور، صدرنشین اخبار مثبت باشد. این خودروساز طی ۱۰ ماه سال جاری، اقدامــــات مهم و موثری را در راستای توسعه محصولات و کمک به ناوگان تجاری در تمام سگمنت‌های تجاری کشور برداشته است.

راه‌اندازی دوباره خط تولید اتوبوس و تامین نیاز ناوگان مسافری

راه‌اندازی دوباره خط تولید اتوبوس ایران‌خودرودیزل بعد از ۹ سال از جمله اقدامات مهمی بود که این شرکت توانست در سال جاری در راستای دستیابی به سبد محصولات گسترده‌تر و تامین نیاز ناوگان کشور انجام دهد. این شرکت براساس قراردادهایی که با شهرداری داشت توانسته است ۲۱۰ دستگاه اتوبوس‌ و مینی‌بوس جدید را وارد ناوگان فرسوده کشور کند. 

از این رو، ایران‌خودرو دیزل در کنار نوسازی ناوگان مسافری کشور، سهم خود را از این بازار هم افزایش داده است؛ آن هم در شرایطی که بسیاری از اتوبوس‌سازان داخلی امکان فعالیت خود را به واسطه تحریم‌ها و مشکلات داخلی از دست داده‌اند.

این اقدام تجاری‌ساز بزرگ کشور را می‌توان در راستای اجرای برنامه بازسازی اتوبوس‌های فرسوده شهرداری‌های سراسر کشور ارزیابی کرد. همچنین براساس ارزیابی‌های انجام‌شده در این شرکت، با داخلی‌سازی اتوبوس‌ها، میزان ارزبری از ۵۸هزار یورو به ۴۰هزار یورو کاهش پیدا کرده است.

تامین نیاز ناوگان آمبولانس کشور

ناوگان آمبولانس کشور، از دیگر بخش‌هایی است که ایران‌خودرودیزل در سال جاری به‌منظور توسعه آن گام برداشته است. این زیرمجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو برای برآورده‌کردن نیاز اورژانس کشور، به‌تازگی قراردادی را برای تولید و تامین آمبولانس‌های مورد نیاز این سازمان به امضا رسانده است. ایران‌خودرو دیزل هم‌زمان با امضای این قرارداد ۳۰۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته را به ناوگان سازمان اورژانس وزارت بهداشت تحویل داد. این اقدام ایران‌خودرو دیزل در راستای کمک به مبارزه با شیوع ویروس کرونا در کشور انجام شد. در همین راستا، ایران‌خودرو دیزل قرارداد دیگری را به‌منظور تولید و تحویل ۱۰۰ دستگاه آمبولانس برای سال ۱۴۰۰ با این سازمان به امضا رسانده است.

رونق دوباره ایدم، چرخشگر و محور خودرو

ایران‌خودرو به‌عنوان تنها خودروساز کشور که از زیرمجموعه‌ای برای تولید گیربکس و موتور بهره‌ می‌برد و توانسته این دو قطعه اصلی خودروهای تجاری را داخلی‌سازی کند، در سال جاری رونق و فعالیت دوباره خطوط تولید شرک‌های تابعه خود مانند ایدم، چرخشگر و محور خودرو را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 
همچنین ایران‌خودرو دیزل موفق شد تولید موتور ۴۵۷ با استاندارد یورو۴ را در شرکت ایدم دوباره از سرگیرد. در همین راستا به‌تازگی دو شرکت ایدم و چرخشگر، ‌قراردادی را با شرکت سیباموتور به‌منظور توسعه عمق ساخت داخل محصولات این شرکت به امضا رساندند.

افزایش ۹۵ درصدی سهم بازار ایران‌خودرودیزل

از دیگر اقدامات ایران‌خودرودیزل در ۱۰ ماه سال جاری می‌توان به گام‌های این تجاری‌ساز در راستای ارتقای کیفی و افزایش سهم بازار اشاره کرد. این شرکت موفق شد در کنار ارتقای کیفی محصولات خود، افزایش ساخت داخل با استفاده از توانمندی‌های داخلی را هم به ثبت رساند. 
همچنین براساس آمارها، سهم بازار ایران‌خودرودیزل در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۵ درصد افزایش یافته و توانسته است سهم ۴۱ درصدی خود را در این بازار احیا کند. تمام اقدامات مثبت ایران‌خودرودیزل در ۱۰ ماه سال جاری، کاهش زیان انباشته این شرکت و خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت را برای این تجاری‌ساز داخلی به همراه داشته است. 
تداوم اشتغال پرسنل با اشتغال‌زایی مولد و بهبود معیشت کارکنان، افزایش ۲۲۰درصدی تولید همگن در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶، افزایش ۵۵ درصدی تولید محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش زمان تحویل محصولات از حدود ۲۰ ماه به تحویل فوری به طور متوسط و رساندن ۸۰ درصد محصولات به امکان تحویل روز به مشتریان از دیگر دستاوردهای مهم ایران‌خودرودیزل از فروردین تا دی‌ماه ۱۳۹۹ است.

نگاهی به برنامه‌ها و اهداف ایران‌خودرودیزل در سال ۱۴۰۰

ایران‌خودرو دیزل در نظر دارد در سال ۱۴۰۰ سهم خود را از بازار خودروهای تجاری به ۵۵ تا ۶۰ درصد افزایش دهد. این تولیدکننده خودروهای تجاری همچنین برنامه‌هایی را در راستای رونمایی و معرفی از دو محصول جدید در هر سال دارد که سال ۱۴۰۰ هم از این قاعده مستثنا نیست. همچنین برنامه‌های ایران‌خودرو دیزل برای سال آینده حاکی از آن است که این شرکت با افزایش ۷۹ درصدی میزان تولید، قصد دارد به تولید ۷هزار دستگاهی دست پیدا کند و در همین راستا اعلام کرده است نهضت داخلی‌سازی محصولات و کاهش ارزبری را در سال آینده نیز ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =