پالایشگاه آمریکا

دفتر انرژی‌های فسیلی وزارت انرژی ایالات‌متحده  (DOE) به ‌کنگره امریکا گزارشی را ارائه کرد که شامل توصیه ‌هایی برای افزایش بهره ‌گیری مجدد از روغن‌ ها و روانکار‎‌های استفاده‌شده است. منظور از استفاده مجدد، تبدیل روانکارهای ضایعاتی مانند روغن‌ موتور استفاده‌ شده به‌ روغن ‌پایه، سوخت و سایر کالاهای با ارزش‌تر است. 

این گزارش وضعیت فعلی صنعت روغن استفاده‌شده و چشم‌انداز سهامداران را در این بخش بررسی می‌کند و گزارش جدیدترین چالش‌ها و فرصت‌های بازار در داخل و خارج از کشور را در اختیار ‌کنگره می‌گذارد.

به گزارش «اخبار خودرو»، مارک د.منزس، معاون وزیر خارجه آمریکا دراین‌باره گفت: «دولت متعهد به‌ارتقای ایمنی و پایداری زیست‌محیطی نفت و گاز طبیعی است. این گزارش به‌اطلاع‌رسانی درمورد راه‌های ادامه بهبود استفاده مجدد از انواع روانکار کمک می‌کند و هدف نهایی آن نیز تبدیل زباله به‌یک منبع تجدیدشده است.» 

مصرف، جمع‌آوری و بازیافت روغن استفاده ‌شده مزایای مختلفی را به‌همراه دارد. این مزایا شامل افزایش عمر منابع نفت ‌خام ایالات ‌متحده، کاهش حجم دورریز نامناسب روغن استفاده ‌شده، پشتیبانی از هزاران شغل مستقیم و غیرمستقیم داخلی، تولید درآمد مالیاتی و کمک به‌ارائه طیف وسیعی از محصولات به‌مشتریان است.

با ادامه تکامل فنآوری‌های خودرویی و صنعتی، تقاضای روانکارهایی با عملکرد بهتر افزایش خواهد یافت و این درحالی است که مصرف داخلی روانکار در ایالات‌متحده برابر با ۲.۴۷ میلیارد گالن در سال برآورد شده که از این حجم مصرفی در سال ۲۰۱۸، بیش از ۱.۳۷ میلیارد گالن روغن برای جمع‌آوری و بازیافت احتمالی در دسترس بوده است. 

استیون وینبرگ، معاون وزیر انرژی ایالات‌متحده دراین‌باره گفت: «مجموعه‌ای از روغن‌موتورهای با کیفیت استفاده‌شده می‌تواند در آینده امکان تصفیه مجدد را داشته باشد و در پی آن روغن‌پایه و سایر محصولات با کیفیت تولید شود. این یافته‌ها تیم ما را تشویق کرد تا به‌دنبال روش‌های موثر و کارآمد برای حمایت از پالایش مجدد روغن استفاده‌شده باشیم.» 

وی خاطرنشان کرد پس از مشاوره با ذینفعان، دفتر انرژی فسیلی مجموعه‌ای از توصیه‌ها را برای حمایت از یک فرآیند ایمن و کارآمد و بازیافت روغن استفاده‌شده از طریق مکانیسم‌های غیرنظارتی تهیه کرد. 
این توصیه‌ها شامل تمرکز ویژه بر تبادل اطلاعات و اطلاع‌رسانی، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها و توسعه سیاست است. با پیگیری این سیاست‌ها به‌نظر می‌رسد که ایالات‌متحده نیازی به‌تولید روغن‌پایه‌های گروه پایین نداشته باشد و فرآیند تولید را در گروه‌های بالاتری متمرکز کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =