« والوالین » و « افتون »

پس از بررسی عملکرد سه‌ماهه پایانی سال مالی ۲۰۲۰ مشخص شد افتون در این مدت نتایج بهتری نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسانده است. هرچند درمجموع آمار سال گذشته نتایج ضعیف‌تری را نسبت‌به ۲۰۱۹ نشان می‌دهند اما طی سه‌ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر روند صعودی داشته‌اند. 

به گزارش «اخبار خودرو»، براساس آمار موسسه نیومارکت، بخش تولید ادتیوهای نفتی افتون؛ سود ناخالص ۸۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری را در سه ماه آخر سال گذشته میلادی گزارش داده که این رقم ۱۳درصد بیش‌از آمار ۷۳میلیون و ۶۰۰ هزاردلاری سال ۲۰۱۹ است ولی مجموعا طی سال ۲۰۲۰؛ ۳۳۳میلیون و ۲۰۰ هزار دلار درآمد ثبت شده که ۷درصد کمتر از آمار ۳۵۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری سال گذشته است. 

علت این افت را می‌توان تغییر قیمت‌ها، کاهش تعداد محموله‌های ارسالی و همچنین افزایش هزینه‌های باربری دانست که البته تاحدی با افت قیمت مواداولیه، فروش مستقیم و کاهش هزینه‌های اداری جبران شده است.

بنابراین در سال ۲۰۲۰ مجموع فروش بخش ادتیوها با ۹درصد کاهش نسبت‌به آمار ۲۰۱۹ به ۲ میلیارد دلار رسید.

به‌گزارش نیومارکت، روند صعودی افزایش مصرف از نیمه‌دوم سال ۲۰۲۰ آغاز شد ولی با تعطیلی ادارات و همچنین برگزاری انتخابات در آمریکای‌شمالی باردیگر این روند کاهش چشمگیری یافت که درنهایت سبب شد مصرف روانکارها در ایالات‌متحده به پایین‌ترین میزان خود طی ۵۰ سال اخیر برسد. اما جالب آن‌که تقاضا در منطقه آسیا تقریبا ثابت بوده است. 

با کاهش محدودیت‌ها و بازشدن قفل‌های اقتصاد جهانی، تولید خودرو نیز افزایش یافت و منجربه رشد مسافت پیمایش‌شده توسط خودروها در اکثر کشورها ازجمله ایالات‌متحده شد. درنهایت سود خالص شرکت افتون واقع در ریچموند ۶۶میلیون‌و ۹۰۰هزاردلار یا ۶دلار و ۱۲سنت به ازای هر سهم بوده است.

رشد ۱۹‌درصدی والوالین در بازار داخلی

والوالین از سه بخش عملیاتی بهره‌ می‌برد. در شعبه آمریکای‌شمالی، درآمد حوزه روانکارها طی سه‌ماه پایانی سال گذشته برابر با ۱۲۴میلیون دلار بود که درمقایسه‌با آمار سال قبل‌ازآن، رشد ۱۹درصدی را نشان می‌دهد.  

دفتر مرکزی این شرکت در لکسینگتون ایالت کنتاکی گزارش فروش ۶۵۳ میلیون دلاری ارائه داده است که نسبت‌به فروش ۶۰۷میلیوندلاری سال ۲۰۱۹؛ رشد ۸درصدی را نشان  می‌دهد.

در این میان سهم بازار آمریکای شمالی ۳۹‌درصد بوده و بازار آسیا هم سهم ۳۶درصدی را به خود اختصاص داده است.

درمجموع فروش بین‌المللی والوالین با ۱۴درصد رشد در این سه ماه؛  ۱۶میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر ثبت شده است.  همچنین والوالین اعلام کرد به‌سود قابل‌توجهی در آمریکای‌لاتین و چین دست یافته، به‌همین‌دلیل قصد دارد جوینت‌ونچرهای قوی‌تری در چین تاسیس کند.

سام میچل، مدیرعامل والوالین گفت: «‌سال مالی ۲۰۲۱ را با رکورد سودآوری طی سه‌ماهه اول شروع کردیم. این در حالی است که بیماری کویید-۱۹ همچنان یک مشکل بزرگ برای تمام صنایع به‌شمار می‌رود اما تجارت ما عملکرد خوبی دارد و همچنان بر  رشد جهانی متمرکز هستیم».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =