کد خبر: 233479
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
رانندگان موبایل به دست

رانندگان کنجکاو به‌ جای اقدام‌ های احتیاطی و دور شدن از هلیکوپتری که احتمال دارد هرلحظه سقوط کند، برای فیلمبرداری از این صحنه، به هلیکوپتر نزدیک می‌شوند ...

 به گزارش «اخبار خودرو»، علی زراندوز در سرمقاله امروز (شنبه ۲ اسفندماه ۱۳۹۹ ) روزنامه «دنیای خودرو»، به موضوع « هلیکوپتری که (احتمالا به دلیلی نقص فنی) در ارتفاع کم و نزدیک به جاده محل عبورومرور خودروها درحال پرواز است و فیلمبرداری رانندگان موبایل به دست از این صحنه » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه «دنیای خودرو» در این باره نوشت:

این صحنه برای همه ما آشناست؛ وقتی در خیابان ‌های شهر تصادفی رخ می‌دهد تا کیلومترها قبل از صحنه تصادف ترافیک ایجاد می‌شود، حتی وقتی خودروهای صدمه ‌دیده به کنار مسیر حرکت دیگر خودروها هدایت می‌شوند. چرا؟ 

چون گویا دیدن صحنه تصادف و ارائه نظر کارشناسی، وظیفه سرنشینان خودروهایی است که از آن مسیر عبور می‌کنند. اما همین کنجکاوی شخصی ممکن است هزینه‌ هایی بیش‌ از مدتی «معطلی» در ترافیک را به جامعه تحمیل کند.

روز تلخ آتش ‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو را که فراموش نکردید؟ روزی که ماموران امدادی باید قبل از رسیدن به آوار ساختمان تازه‌ فروریخته، از میان آوار مردم تلفن همراه ‌به ‌دست که مشغول فیلمبرداری بودند، عبور می‌کردند و این تاخیرها دیگر به قیمت «جان» تمام می‌شد. 

کمی بعد عکس‌هایی از مردم (در جمع‌های خانوادگی و حتی بچه به بغل!) در کنار رود ارس منتشر شد که ایستاده بودند به تماشای جنگ جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان! جایی که اگر تیری به خطا می‌رفت، قیمت بلیت این تماشاخانه روباز، می‌شد جان بینندگانش.

خلاصه آنکه درخت کنجکاوی نابه‌جا، هر روز در جامعه ما، بار و برِ بیشتری می‌دهد و میوه‌هایش هراس‌انگیزتر می‌شود. 

در روزهای گذشته نیز در شبکه‌های اجتماعی، چشم‌مان به جمال ویدیویی از همین جنس و این‌بار در جنوب کشور روشن شد. در آن ویدیو می‌بینیم هلیکوپتری (احتمالا به دلیلی نقص فنی) در ارتفاع کم و نزدیک به جاده محل عبورومرور خودروها درحال پرواز است. 

اما رانندگان کنجکاو به‌جای اقدام‌ های احتیاطی و دور شدن از هلیکوپتری که احتمال دارد هرلحظه سقوط کند، برای فیلمبرداری از این صحنه، به هلیکوپتر نزدیک می‌شوند و اگر فرصتی دست بدهد، چه ‌بسا از کنار آن لایی هم می‌کشند... کاری که حتی تام کروز هم با آن سابقه بدلکاری به آن تن نمی‌دهد چون دوست دارد طلوع فردا را دوباره در کنار خانواد اش ببیند.

لطفا بیایید بدون این که شخص دیگری را مخاطب قرار دهیم از امروز و از خودمان شروع کنیم و تیشه‌ای به ریشه این درخت بزنیم...درخت کنجکاوی نابه‌جا در مورد حوادث و اتفاق‌ها، باید از ریشه نابود شود تا دیگر شاهد میوه‌های زشت و ترسناکش در جامعه نباشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =