بورس کالا

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز ‌چهارشنبه ۲۹ بهمن بالغ بر ۴۶۷میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۳۲۶میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری نمادهای این صنعت بورسی باز هم روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، مهندسی نصیرماشین، فنرسازی زر، ایرکا پارت‌صنعت، گروه بهمن، پارس‌خودرو، چرخشگر، موتوسازی تراکتورسازی ایران، سازه‌پویش، رینگ‌سازی مشهد، سایپا دیزل، قطعات اتومبیل ایران، لنت ترمز ایران و تولید محور خودرو منفی خوردند و در مقابل نمادهای صنایع ریخته‌گری ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، کمک‌فنر ایندامین و مهرکام پارس مثبت شدند. 

همچنین روز شنبه در گروه خودرویی طی ۱۷هزار نوبت معاملاتی، ۱۷۲میلیون سهم به ارزش ۱۲۲میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۲۳۳هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل نیز با کاهش بیش‌از ۵هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۳۲هزار واحدی 
قرار گرفت.

نوسانات فعلی؛ زمینه‌ای برای رشد بازار در آینده

برخی کارشناسان معتقدند بازار سرمایه تحت‌تاثیر شوک‌های بین‌المللی قرار گرفته و باتوجه به احتمالات، در انتظار نتیجه مذاکرات مرتبط با برجام است. از این رو، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بورس به‌همین روال پیش برود. این درحالی است که بازار سرمایه همواره با فراز وفرودهایی مواجه می‌شود و این نوسانات می‌تواند تضمینی برای رشد این بازار در آینده باشد، اما به شرط آنکه در ادامه هر فرودی برنامه‌ریزی برای صعود مجدد صورت بگیرد که این موضوع به کاهش ریسک در بازار بستگی دارد.

امروز زمان خروج از این بازار نیست

با کاهش ریسک‌ها، سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در این بازار رغبت نشان خواهد داد و این موضوع می‌تواند تضمینی برای افزایش قیمت سهم‌ها و کاهش صف‌های فروش در بازار باشد. همچنین باید این نکته را متذکر شد؛ کسانی که در این شرایط به بورس ورود کرده‌اند، باید بدانند امروز زمان خروج از این بازار نیست. زیرا بسیاری از نمادها در کف‌های قیمتی خود هستند و خیلی بعید است ریزش عمیق دیگری رخ دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =