کد خبر: 233529
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
صنعت خودرو

محمدعلی دیانتی‌زاده در سرمقاله امروز (دوشنبه، ۴ اسفند ماه ۱۳۹۹) روزنامه «دنیای خودرو»، به موضوع « پوست ‌اندازی صنعت خودرو » پرداخت.

به گزارش «اخبار خودرو»، سرپرست شورای سردبیری «دنیای خودرو» در این باره نوشت:

این روزها دو غول خودروسازی کشور بر تغییر چهره و وجهه خود در سال آینده تاکید دارند. با توجه به توقف تولید دو محصول پراید و پژو۴۰۵ جی‌ال‌ایکس بنزینی در سال جاری و نیز توقف تولید محصولات مشترک خودروسازان داخلی با شرکای فرانسوی و چینی طی دو سال اخیر، امسال شاهد معرفی نسخه جدیدی از برخی محصولات ایران‌خودرو و نیز محصولاتی کاملا جدید مانند تارا و شاهین بودیم که فاصله آن‌ها با بازار هر روز کمتر می‌شود. 

از یک‌سو سایپا پلت‌فرم ایکس۲۰۰ را توسعه داد و نسخه‌هایی جدید از ساینا و کوییک را معرفی کرد و از سوی دیگر با تکیه بر مگاپلت‌فرم ملی اس‌پی، خودروهای سدان و شاهین و کراس‌اوور آریا را معرفی کرد و فروش شاهین را استارت زد. به‌زودی نیز از یک خودرو هاچ‌بک جدید به نام اطلس رونمایی خواهد کرد. ایران‌خودرو نیز ضمن اعلام برنامه تولید ۵۰هزار دستگاهی تارا در سال آینده،‌ از هدف‌گذاری تولید ۳۰ درصدی محصولات جدید و ارتقایافته در سبد تولیدات در سال ۱۴۰۰ خبر داده است. در این میان، مشتریان نیز انتظار دارند در کنار محصولات جدید به‌روز و باکیفیت، شاهد ارتقای کیفیت تمامی محصولات خودروسازان داخلی باشند و ایفای تعهدات خودروسازان در تحویل خودرو نیز به‌روز باشد. 

بر این اساس، ایران ‌خودرو ایفای تعهدات تارا را خط قرمز خود خوانده و حتی وعده تحویل زودتر از موعد داده است. همچنین هر دو خودروساز از نظارت‌های مستمر بر کیفیت قطعات تولیدی زنجیره تامین خبر داده و تاکید کرده‌اند که مشتریان می‌توانند اعتبار و اطمینان به محصول داخلی را در محصولات جدید تجربه کنند. 

آن‌ها می‌گویند در صدد هستند تا کیفیت محصولات را به‌گونه‌ای افزایش دهند که توان رقابت با خودروهای خارجی را داشته باشند. اگر این وعده‌ها محقق شوند، جای تحسین دارد. 

زیرا این حرکت‌ها در شرایطی بوده که تحریم‌ها عملا امکان کوچک‌ترین تعامل با خودروسازان و قطعه‌سازان خارجی را از بین برده و خودروسازان داخلی حتی برای تبادلات مالی هم دچار مشکلات عدیده بوده‌اند. 

محدودیت های ناشی از کرونا هم که در یک‌سال گذشته همچون تمام دنیا بر پای صنعت کشور سنگینی می‌کرده است. سایر معضلات و مشکلات داخلی ازجمله نوسانات نرخ ارز، تورم لجام‌گسیخته، افزایش نرخ نهاده‌های تولید و... هم در این مدت گریبان‌گیر تولید بوده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =