سوخت مصنوعی پورشه

پورشه که به دنبال یافتن راه‌ هایی برای افزایش عمر پیشرانه‌ های درون ‌سوز است، قصد دارد سال آینده آزمایش سوخت ‌های مصنوعی را آغاز کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، این شرکت آلمانی مدت‌ هاست درباره سوخت ‌های مصنوعی تحقیق می‌کند و به همین ‌منظور سال گذشته مشارکت با شرکت‌های زیمنس ‌انرژی، AME و شرکت نفتی ENAP شیلی برای احداث کارخانه تولید تجاری سوخت ‌های مصنوعی را اعلام کرد.

این کارخانه که سال آینده کار خود را آغاز می‌کند، تا سال ۲۰۲۴ حدود ۵۵میلیون لیتر سوخت مصنوعی و تا سال ۲۰۲۶ تقریبا ۲۰برابر این میزان تولید خواهد کرد.

اولیور بلومه، مدیر اجرایی پورشه در گفت‌وگو با اتوکار مزیت‌های سوخت‌های مصنوعی را توضیح داد و گفت: «ویژگی این سوخت‌ها سهولت استفاده از آن‌هاست. سوخت‌های مصنوعی در پیشرانه‌های درون‌سوز و پلاگین-‌هیبرید نیز کاربرد دارند و می‌توانند از شبکه جایگاه‌های سوخت کنونی استفاده کنند».

فرانک والایزر، رئیس بخش خودروهای اسپرت پورشه نیز اضافه کرد: «آزمایش سوخت‌های مصنوعی سال آینده آغاز خواهد شد. همراه با شرکای آمریکای‌جنوبی خود در مسیر درستی هستیم. مطمئنا در سال ۲۰۲۲ حجم بسیار کمی برای اولین آزمایش‌ها خواهیم داشت. هرچند این یک راه طولانی با سرمایه‌گذاری هنگفت است ولی مطمئنیم این بخش از تلاش جهانی ما برای کاهش تثیر دی‌اکسیدکربن در بخش حمل‌ونقل، تاثیرگذار خواهد بود. ساختار کلی سوخت‌های مصنوعی براین اساس است برخلاف آنچه در سوخت‌های E10 و E20 دیده‌ایم، نیازی به ایجاد تغییر پیشرانه نیست، بنابراین همه می‌توانند از آن استفاده کنند. این موضوع تاثیری در پرفورمنس هم نخواهد داشت،حتی تعداد اسب‌بخار هم بیشتر می‌شود اما میزان تولید آلایندگی بسیار کمتر خواهد بود».

سوخت مصنوعی پورشه از ترکیب هیدروژن با کربن گرفته ‌شده از هوا برای تولید متانول ساخته می‌شود.

این سوخت جایگزین بنزین خواهد شد و خودروها می‌توانند از آن استفاده کنند. کارخانه شیلی با کمک نیروی باد اقدام به تولید این سوخت مصنوعی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =