ترمز بادی

ترمز بادی یکی از سه‌نوع ترمز مورد استفاده در خودرو است که به‌دلیل بالا بودن قدرت آن، در وسایل نقلیه سنگین به‌کار گرفته می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، در ترمز بادی نیروی پنوماتیکی یا همان نیروی باد جایگزین نیروی هیدرولیکی، یعنی نیروی روغن می‌شود. درواقع سیال انتقال‌دهنده نیرو از حالت مایع به‌حالت گاز درآمده و نظر به‌این‌که میزان تراکم‌پذیری هوا بیش‌تر از روغن است، بنابراین قدرت ترمز بادی به‌مراتب بیش‌تر از ترمزهای هیدرولیکی است.

شرکت‌های بسیاری در دنیا ترمزهای بادی تولید می‌کنند و یکی از شرکت‌های برتر و پیش‌رو در این خصوص شرکت ماراتون است. این شرکت طی سال جاری میلادی روتورهای دیسک بادی (DiscStar) را عرضه کرده و دربخش تولید ترمزهای بادی برای خودروهای سنگین پیشگام است.

ماراتون از تخصص خود برای توسعه یک خط کامل از روتورهای ترمز بادی برای انواع خودروهای سنگین استفاده کرده و طی سال 2003 نخستین پد دیسک بادی (DiscStar) را به‌منظور به‌کارگیری در سیستم حمل‌ونقل بار و مسافر معرفی کرد.

روتورهای جدید دیسک بادی ماراتون با تجهیزات خاص و ضخامت مشخصی ساخته می‌شوند تا در برابر تاب‌خوردگی و ترک‌خوردگی ناشی از دمای بالای دیسک مقاومت داشته باشند.

روتورهای «DiscStar» از طراحی بهینه مربوط به‌کنترل گرما بهره می‌برند تا خواص مقاومت حرارتی آن‌ها افزایش یابد. این روتورها از یک تهویه برای خنک‌سازی سریع‌تر و ترک‌خوردگی کمتر برخوردار هستند.

روتورهای ترمز بادی «DiscStar» ‌طیف وسیعی از انواع خودروهای سنگین را پوشش می‌دهد که شامل کامیون‌ها، کشنده‌ها و تریلرهای مخصوص بزرگراه، اتوبوس‌های ترانزیت و مدرسه‌ای، خودروهای آتش‌نشانی و حمل زباله و بسیاری از خودروهای سنگین دیگر می‌شود و این‌گونه ایمنی سرنشینان در سایر خودروها نیز تامین می‌شود.

ماراتون برای توقف روان و طول عمر بیش‌تر و همچنین کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، در فرآیند تولید این‌گونه ترمزها از ترکیب‌های تازه‌ای بهره‌ گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =