بورس کالا

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز دوشنبه ۴ اسفند بالغ بر ۴۱میلیون سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۲۹میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، سرانجام نمادهای خودرویی حجم خوبی خوردند و صف‌های فروش جمع شد. اما قیمت‌ها در همان طیف‌های منفی باقی ماندند، به ‌طوری‌ که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران‌خودرو، مهندسی نصیرماشین، گروه بهمن، پارس‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، زامیاد، ایرکا پارت‌صنعت، کمک‌فنر ایندامین، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران و ایران‌خودرو دیزل منفی خوردند و درمقابل نمادهای کرمان‌خودرو و آهنگری تراکتورسازی ایران مثبت شدند. 

همچنین روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی ۴۱هزار نوبت معاملاتی، ۱.۶میلیارد سهم به ارزش ۴۵میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۲۲۹هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز با کاهش بیش از ۲هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۱۱هزار واحدی قرار گرفت.

سبزپوشی محتمل دو خودروساز بزرگ

با توجه به حجم‌گیری خوب گروه خودرویی به‌خصوص سایپا و جمع‌شدن صف فروش این سهم در روز گذشته، احتمال جهت‌گیری مثبت و تشکیل صف خرید در گروه خودرویی با لیدری سایپا در روز جاری وجود دارد. صف فروش ایران‌خودرو نیز دیروز جمع اما دوباره صف تشکیل شد. با این‌حال، به نظر می‌رسد امروز شاخص‌کل نیز به کف حمایتی خود واکنش مثبت نشان دهد و سبزپوش شود. در چنین حالتی دو خودروساز بزرگ نیز مثبت معامله خواهند شد.

جهت ‌گیری بازار در هفته آینده

اگر در پایان معاملات امروز، بازار با رنگ سبز به کار خود پایان دهد، این امیدواری وجود دارد در هفته آینده نیز این وضعیت خوب ادامه یابد. اما به هر صورت باید دید معاملات امروز چه سمت‌وسویی خواهد داشت. چراکه دادوستدهای روز جاری بسیار تعیین‌کننده است و می‌تواند جهت بازار را در هفته آتی مشخص کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =