گودیر

گودیرتایر تایید کرد کل سهام کوپرتایر را در یک معامله نقدی و بورسی به ارزش ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار خریداری خواهد کرد. این اقدام باعث خواهد شد سهام‌داران دو شرکت ادغام شوند. 

به گزارش «اخبار خودرو»، روز دوشنبه اولین شایعات درباره این خریداری توسط گودیر به گوش رسید اما با تایید آن توسط مدیران گودیر مشخص شد این معامله ارزشی نزدیک به ۳میلیارد دلار خواهد داشت. براساس این توافق، سهام‌داران کوپر می‌توانند ۴۱ دلار و ۷۵ سنت را دریافت کنند و سهام‌دار گودیر محسوب نشوند اما  می‌توانند به‌ازای هر سهم خود؛ نسبت ۰.۹۰۷ به یک سهم از گودیر دریافت کنند. 

روز جمعه ارزش سهام گودیر به ۵۴ دلار و ۳۶ سنت رسیده بود اما با انتشار این خبر ۲۴درصد به ارزش آن افزوده شد. براساس آخرین بررسی‌ها ارزش سهام کوپر با رشد ۲۶.۳۲ درصد به ۵۵ دلار و ۳۹ سنت رسیده و ارزش هر سهم گودیر هم با رشد ۱۱.۱۶ درصدی ۱۵دلار و ۴۴ سنت است.  در پایان این توافق سهام‌داران گودیر نیز مالک ۸۴درصد شرکتی خواهند شد که مالک کوپرتایر به حساب می‌آید. این درحالی است که سهم سهام‌داران کوپرتایر فقط در حدود ۱۶ درصد خواهد بود. 

گودیر اعلام کرد امکانات مختلفی برای سهام‌داران کوپرتایر برای ماندن یا خروج از این مسیر مالی ارائه خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود مسیر اجرای توافق نهایی تا پایان نیمه دوم سال جاری میلادی انجام شود. ریچارد کرامر، مدیرعامل گودیرتایر گفت: «محصولات کوپرتایر مکمل تایرهای ما خواهد شد. 

همچنین کوپرتایر دارایی‌های ارزشمندی در زمینه تولید در اختیار دارد که با ترکیب فناوری‌های ما باعث پیشگام شدن گودیر در این صنعت می‌شود و توزیع محصولات را گسترش خواهد داد. این شرکت ترکیبی از بهره‌وری در تولید و پیشنهادهای گسترده در شبکه خرده‌فروشی‌ها بود و حالا هردو مورد برای ما فراهم شده است». 

کوپرتایر در سال ۱۹۱۴ به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین تایرسازان آمریکایی تاسیس شد و درحال‌حاضر به‌عنوان پنجمین تایرساز آمریکای‌شمالی به حساب می‌آید که با ۱۰هزار کارمند در ۱۵ کشور دنیا فعالیت می‌کند. محصولات کوپر مجموعا در ۱۰ سایت اصلی در سراسر دنیا تولید می‌شوند که البته تمام آنها تحت‌مالکیت کوپر نیستند و برخی از آنها به صورت جوینت‌ونچر تاسیس شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =