«آرگون» و «BASF»

«آرگون» و «BASF» قیمت روغن‌ پایه و ادتیو های خود را افزایش دادند

به گزارش «اخبار خودرو»، شرکت شیمیایی BASF آلمان به‌صورت رسمی اعلام کرد از روز جمعه قراردادهای جدید این شرکت با قیمت ‌های  جدید امضا خواهند شد. قراردادهایی که در آنها قیمت  ادتیو و روغن پایه افزایش چشمگیری دارد.

بسته محصولات حوزه روانکار BASF که شامل ادتیو روغن‌ها و روغن پایه است، به صورت جهانی افزایش قیمت ۱۰درصدی خواهد داشت و حتی برای تمدید قراردادها این افزایش اعمال خواهد شد. 

این تنظیم قیمتی نخستین‌بار در ۱۸ فوریه اعلام شد و دلیل اصلی آن را رشد هزینه تامین ماده اولیه و لجستیک بیان کرده‌اند. در همین روز شرکت آمریکایی آرگون نیز اعلامیه مشابهی منتشر کرد که براساس آن، عرضه روغن‌پایه‌های این شرکت در بازار آمریکای‌شمالی با ۳۰سنت افزایش برای هر گالن محاسبه خواهد شد. 

البته تصمیم شرکت آرگون از نخستین روز ماه مارس اجرایی خواهد شد. اما BASF از زمان انتشار این خبر اقدام به افزایش بها کرده است. البته این رشد قیمتی شامل تمام درجه‌های گرانروی از روغن پایه می‌شود.

BASF؛ شرکت آلمانی فعال در صنعت شیمی و بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ محصولات شیمیایی در جهان است. گروه BASF زیرمجموعه‌ها و فعالیت‌های شراکتی متعددی در ۸۰ کشور جهان دارد.

این برند آلمانی علاوه‌بر ۶ کارخانه‌ اصلی، در ۳۹۰ سایت تولیدی دیگر در قاره‌های اروپا، آسیا، استرالیا، آمریکا و آفریقا، محصولات شیمیایی تولید می‌کند.

مرکز مدیریت BASF در شهر لودویگسهافن قرار دارد و محصولات خود را در ۱۹۰ کشور جهان به مجموعه‌ای از صنایع وابسته عرضه می‌کند. شرکت شیمیایی BASF با به‌رغم فعالیت در حوزه‌های متنوع، اما شهرت چندانی در اذهان عمومی ندارد.

آن‌ها از دهه‌ ۱۹۹۰ فعالیت و عرضه‌ محصولات با برند BASF را در صنعت محصولات الکترونیکی مصرفی متوقف کردند که این اقدام در کاهش شهرت عمومی، تاثیر چشمگیری داشت. سهام BASF اکنون در بازارهای بورس فرانکفورت، لندن و زوریخ عرضه می‌شود. 

این برند آلمانی قبلا سهام خود را در بازار نیویورک نیز به فروش می‌رساند اما از سال ۲۰۰۷ از آن بازار خارج شد. تاسیس غول شیمیایی آلمانی به قرن ۱۹ و کشف نخستین رزانه (جوهر) مصنوعی از

قطران زغال‌سنگ بازمی‌گردد که توسط هنری ویلیام پرکین، صنعتگر انگلیسی‌تبار رخ داد. استفاده از قطران زغال‌سنگ به‌عنوان ماده‌ اولیه‌ ساخت جوهر، پس از این کشف و از سال ۱۸۵۶ ممکن شد. فریدریش انگلهورن، تاجر و طلاساز مالک شرکت صنایع گازی در مانهایم بود. 

او به‌سرعت به ظرفیت‌های قطران زغال‌سنگ که توسط شرکت خودش تولید می‌شد،  پی برد. بنابراین به‌سرعت تولید مواد رنگرزی قرمز فوچسین و آنیلین را شروع کرد. آخرین آمارهای BASF، درآمد این شرکترا در سال ۲۰۱۹ را حدود ۶۳ میلیارد یورو عنوان می‌کند. 

مارتین بروپرمولر، مدیرعامل این برند باسابقه‌ آلمانی بوده و این مجموعه اکنون بیش‌از ۱۲۲هزار کارمند در سراسر جهان دارد. برند BASF درحال‌حاضر رتبه‌ ۹۹ باارزش‌ترین برندهای رسانه‌ فوربس را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =