بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز ‌شنبه ۹ اسفند بالغ بر ۲۵۴میلیون سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۷۵میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای این صنعت بورسی باز هم روند فاجعه‌آمیزی را پشت سر گذاشتند، به‌طوری‌که قیمت پایانی شرکت سایپا به‌عنوان یکی از نقدشونده‌ترین نمادهای بازار در روز یکشنبه صفر بود و می‌توان گفت اصلا خریداری نداشت، سایر خودروسازان نیز وضعیت بهتری از سایپا نداشتند.  زیرا آن‌ها نیز تنها اندکی معامله شدند و آن‌هم با پایانی منفی!

فقط آهنگری تراکتورسازی ایران مثبت خورد

براین اساس؛ نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، پارس‌خودرو، فنرسازی زر، ایران‌خودرو دیزل، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، لنت ترمز ایران و ایرکا پارت صنعت منفی شدند و در مقابل تنها آهنگری تراکتورسازی ایران اندکی مثبت خورد. این درحالی است که مطابق روزهای گذشته بسیاری از قطعه‌سازان نیز با پایانی صفر و بدون خریدار به کار خود خاتمه دادند.

از سوی دیگر، روز یکشنبه در گروه خودرویی طی ۲هزار نوبت معاملاتی، ۱۹میلیون سهم به ارزش ۱۲میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۲۲۴هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز با کاهش بیش از ۸هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۱۸۵هزار واحدی قرار گرفت.

حجم ‌نگرفتن گروه خودرویی؛ نشانه رکود کامل بورس

بسیاری از کارشناسان بر این باورند معاملات بورس تهران تا پایان سال همین روند نزولی و فرسایشی را ادامه می‌دهد. قفل‌شدن خریدوفروش سهام با اجرای دامنه نوسان نامتقارن نیز مزید بر علت شده است تا بورس به رکود کامل وارد شود. نشانه جدی این موضوع حجم نگرفتن گروه خودرویی است که به‌عنوان پرمعامله‌ترین صنعت بورسی شناخته می‌شود. در این رابطه، ایران‌خودرو و سایپا که سابقه معامله ۲ میلیارد سهم را هرکدامشان طی یک روز دارند، این روزها حال و روز خوشی ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =