تولید باتری خودرو در آلمان

دولت آلمان با ارائه یارانه‌های کلان دولتی، تولید باتری خودروهای الکتریکی را افزایش می‌ دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»،  دولت آلمان بیش از ۱.۵ میلیارد یورو (۴.۲ میلیارد دلار) در تحقیق و تولید سلول باتری سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این اقدام دولت آلمان با اعطای کمک ۳۰۰ میلیون یورویی معادل ۴۸۸ میلیون دلار به شرکت باتری وارتا آغاز می‌شود. 

تخصیص این بودجه را می‌توان نخستین گام عملی در راستای برنامه مهم اتحادیه اروپا برای برخورداری از منافع مشترک این اتحادیه دانست. همراه با وارتا، چهار شرکت فعال در زمینه پروژه سلول باتری شامل basf، BMW، اوپل و Umicore  در آلمان نیز از وزارت امور اقتصادی و انرژی این کشور کمک مالی دریافت خواهند کرد.

براساس پروژه‌هایی که قرار است در طرح جدید بودجه دولت آلمان مورد استفاده قرار گیرد، تولید باتری از سال ۲۰۲۲ آغاز شده و حداکثر تا اواسط دهه جاری وارد تولید در مقیاس صنعتی می‌شود.
پیتر آلتمایر؛ وزیر اقتصاد فدرال آلمان در این زمینه گفت: «ما در گام بعدی، تولید باتری‌های سلولی را در آلمان در برنامه داریم.» 

وی در ادامه افزود: «نخستین اجزای باتری تقریبا در آلمان تولید می‌شوند. در حال حاضر گام بعدی را به سمت تولید انبوه باتری‌های سلولی برای کاربردهای صنعتی و خودرو برداشته‌ایم.»

آلتمایر بیان کرد: «از نظر ما اهمیت بسیاری دارد که تعادل CO۲در باتری‌ها بهبود پیدا کند و ما بتوانیم به این منظور از مواد اولیه به‌صرفه‌تری بهره ببریم. هدف ما دسترسی به باتری‌های نوآورانه و پایدارتر در آلمان و سایر کشورهای اروپایی است.»

وی ادامه داد: «تنها هدف مورداعتماد ما دسترسی به یک تعامل هوشمند و کارآمد در زمینه تحقیقات باتری، نوآوری و بازیافت است تا زنجیره‌ خلاقیت و ایجاد شغل را به آلمان و اروپا بیاورد.»

آلمان در حال حاضر تحویل ۷ تا ۱۰ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی را تا سال ۲۰۳۰ برنامه‌ریزی کرده است و دولت این کشور مشوق‌های لازم تا سقف ۹ هزار یورو را برای کسانی که خودروهای الکتریکی یا هیبرید جدید را خریداری کنند، ارائه می‌دهد.

 چنین پشتیبانی ثبات طولانی‌مدتی را برای بازار در حال رشد خودروهای الکتریکی فراهم می‌کند که به نوبه خود فرصت‌های شغلی را برای شرکت‌های تابعه آلمان ایجاد می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =