ساختمان جدید بورس تهران در سعادت آباد

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز ی دوشنبه ۱۱ اسفند بالغ بر ۲۰۸میلیون سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۶۳میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی باز هم روند نزولی را طی کردند، اما با این تفاوت که نمادهای بزرگ ازجمله ایران‌خودرو و سایپا به‌اصطلاح رِنج مثبت زدند. اما در نیمه‌دوم معاملات دیروز، دوباره باتوجه به فشار فروش و عرضه، صف فروش برای آن‌ها بسته شد و با وضعیت کاملا منفی به کار خود پایان دادند. بدین ترتیب علاوه بر دو نماد بزرگ جاده‌مخصوص، سایر نمادهای این صنعت بورسی ازجمله گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، پارس‌خودرو، زامیاد، فنرسازی زر، ایران‌خودرو دیزل، صنایع ریخته‌گری ایران، سایپادیزل، ایرکاپارت‌صنعت و کمک‌فنر ایندامین نیز منفی خوردند و درمقابل تنها دو نماد کرمان‌خودرو و آهنگری تراکتورسازی ایران مثبت شدند.

همچنین روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی ۴۵هزار نوبت معاملاتی، ۱.۴میلیارد سهم به ارزش۳۶۲میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر ۲۱۹هزار میلیارد تومان شد. این در حالی است که روز سه‌شنبه شاخص‌کل بورس با افزایش بیش‌از ۴هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۱۸۶هزار واحدی قرار گرفت.

خرداد؛ فصل برداشت!

برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند؛ روند بورس طبق سنت هرساله در اسفندماه با حالتی از رکود بسته می‌شود و به‌دلیل ورود به پایان سال مالی شرکت‌ها و نیاز به نقدینگی بیشتر، توجه سهام‌داران به سرمایه‌گذاری در بازار سهام کاهش پیدا می‌کند. اما اتفاقی که همیشه رخ می‌دهد این است که با عبور از ماه اسفند، هرچه به سمت خردادماه و فصل برگزاری مجامع نزدیک می‌شویم، به‌واسطه شرکت‌هایی که سودهای خوبی را ایجاد کرده‌اند و نیز احتمال تقسیم سود منطقی از سوی این شرکت‌ها، شاهد ورود رونق و بازگشت روند صعودی به معاملات این بازار هستیم.

اسفند؛ فصل کاشت!

به‌طور معمول برای افرادی که دارای نقدینگی هوشمند هستند و به‌صورت حرفه‌ای فعالیت در بازار سرمایه را دنبال می‌کنند، اسفندماه فرصت خوبی است تا تصمیم به خرید سهام در بازار بگیرند. از سوی دیگر، بعید به نظر می‌رسد تا پایان اسفندماه شاهد کاهش نوسان منفی در بازار و پایان افت شاخص بورس باشیم. زیرا برخی مسایل مانند برجام، انتخابات ریاست‌جمهوری و وضعیت نرخ ارز در بودجه ١٤٠٠ باعث تشدید ابهام در بازار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =