بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز طی چهارشنبه ۱۳ اسفند بالغ بر ۱۸۳ میلیون سهم و ارزش معاملات ‌بالغ بر ۹۱میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی طی هفته جاری باز هم صف‌ فروش خودرویی‌ها پابرجا بود، به‌طوری‌که روز شنبه نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، آهنگری تراکتورسازی ایران، فنرسازی زر، زامیاد، کرمان‌خودرو، مهندسی نصیرماشین، کمک‌فنر ایندامین، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، الکتریک‌خودرو شرق و بهمن‌دیزل منفی خوردند و درمقابل نیز هیچ نمادی مثبت نشد.

همچنین دیروز در گروه خودرویی طی ۳هزار نوبت معاملاتی، ۴۷میلیون سهم به ارزش ۲۲میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر ۲۱۶هزار میلیارد تومان شد.

آن‌چه بر سر نمادهای خودرویی آمد

تقریبا از نیمه مردادماه روند نزولی بورس آغاز شد. در این رابطه تا پایان روز معاملاتی ۱۴ مرداد سال‌جاری، ارزش کل بازار گروه خودرویی بالغ بر ۵۱۴هزار میلیارد تومان بود، اما طی هفت‌ماه اخیر که بازار سهام با یک سقوط آزاد روبه‌رو بوده، ارزش کل بازار گروه خودرویی از پایان روز ۱۴ مردادماه تا پایان معاملات روز گذشته، با کاهش بیش‌از ۲۹۸هزار میلیارد تومانی روبه‌رو است. باتوجه به این کاهش ارزش بازار گروه خودرویی، معلوم است طی این چندماه چه بر سر نمادهای این صنعت بورسی آمده، این در حالی است که شاخص کل بورس روز شنبه با کاهش بیش از ۸هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۱۶۹هزار واحدی قرار گرفت.

احتمال ورود نقدینگی زیاد به بازار سهام

به عقیده برخی کارشناسان بازار سهام، انتظار می‌رود در هفته جاری کلیت بازار از حالت رکودی و فرسایشی خارج شود و شاهد حجم معقول و طبیعی معاملات در برخی نمادها به‌ویژه نمادهای شاخص‌ساز باشیم. براین‌اساس، چشم‌انداز بازار این است که فروش اوراق تامین مالی دولت رو به اتمام است. بنابراین احتمال این‌که نقدینگی‌ها وارد بازار سهام شوند، بسیار زیاد است که این موضوع به‌طور حتم بر روند بازار تاثیرگذار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =