تولید باتری خودرو در آلمان

«Wood Mackenzie» یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای در زمینه انرژی است که تخمین می‌زند وسایل نقلیه الکتریکی ۱۸ درصد از فروش ‌کل خودروهای جدید را تا سال ۲۰۳۰ به‌خود اختصاص می‌دهند.

به گزارش «اخبار خودرو»، خودروسازان، آژانس‌های دولتی و سرمایه‌گذاران خصوصی در یک رقابت جهانی به‌منظور کسب سود از خودروهای الکتریکی بدون آلایندگی، سرمایه‌های خود را صرف تحقیقات و توسعه در بخش طراحی و تولید باتری خواهند کرد. در این میان برخی شرکت‌های خودروسازی و فعال در عرصه تکنولوژی، به‌منظور تنوع و توسعه هرچه‌بیش‌تر ‌باتری‌ خودرو و کسب سود چشمگیر از این بخش، رو به‌همکاری با یکدیگر آورده‌اند و اصطلاحا جوینت‌ شده‌اند.

در این راستا می‌توان به‌سرمایه‌گذاری مشترک شرکت خودروسازی فولکس‌واگن و بیل‌گیتس اشاره کرد که طی آن روی فناوری تولید باتری خودرو کار می‌شود تا این محصول هرچه‌بیش‌تر ارزان، قابل‌ اعتماد و شارژپذیر باشد.

به‌هرحال آینده صنعت‌خودرو به‌باتری‌ها گره خورده است و از آن‌جا که خودروسازان بزرگی همچون جنرال‌موتورز، فولکس‌واگن و فوردموتور به‌شکل جدی تغییر در صنعت‌خودرو را با انتقال فناوری به‌مدل‌های برقی و بدون‌آلایندگی دنبال می‌کنند، بنابراین شکی در این نخواهد بود که خودروها در آینده به‌باتری‌های زیاد و متنوعی احتیاج خواهند داشت.

گفتنی است درحال حاضر تقاضا برای این قطعه استراتژیک از میزان عرضه فراتر رفته و این مساله باتری را همچون طلا با ارزش کرده و سبب شده است سرمایه‌گذاران، شرکت‌های تازه‌تاسیس و ... برای توسعه فناوری باتری و ساخت کارخانه‌های مورد نیاز برای تولید میلیون‌ها دستگاه خودرو الکتریکی با یکدیگر رقابت کنند.

باتری خودرو که زمانی یکی از معمولی‌ترین اجزای آن محسوب می‌شد، حالا به‌یکی از جذاب‌ترین قطعات تبدیل شده است و به‌رغم آن‌که صنعت‌خودرو طی ۵۰ سال اخیر تغییر اساسی نکرده است، اما زمان برای صنعت باتری با روی آوردن آن به‌نوآوری و پیشرفت می‌گذرد. درهمین راستا کارشناسان معتقدند فناوری ساخت باتری با سرعت بسیار بالایی درحال پیشرفت بوده و یادآور روزهای نخست تولید تلفن‌های همراه است.

«Wood Mackenzie» یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای در زمینه انرژی است که تخمین می‌زند وسایل نقلیه الکتریکی ۱۸ درصد از فروش ‌کل خودروهای جدید را تا سال ۲۰۳۰ به‌خود اختصاص می ‌دهند.

این امر به‌خودی خود تقاضا برای باتری را تقریبا هشت برابر میزان تولید کارخانه‌ها می‌کند و این درحالی است که به‌عقیده کارشناسان، این یک تخمین محافظه‌کارانه است. برخی تحلیل‌گران نیز معتقدند تولید و فروش خودروهای الکتریکی در آینده رشد بسیار سریع و چشمگیری خواهد داشت.

بنابر ‌گزارش‌های دریافتی، خودروسازان برای به‌دست آوردن فرمول شیمیایی و فناوری تولید باتری با هدف تامین بیشترین انرژی در کنار کمترین قیمت و کوچک‌ترین بسته تحویل با یکدیگر درحال رقابت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =