بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز دوشنبه ۱۸ اسفند بالغ بر ۲.۹میلیارد سهم و ارزش معاملات ‌بالغ بر ۷۷۴میلیارد تومان بوده است.

روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی روند سینوسی را پشت سرگذاشتند؛ به‌طوری‌که در ابتدای معاملات، خریداران خوبی برای دو نماد ایران‌خودرو و سایپا پای تابلو حاضر شدند و این دو شرکت در مسیر صعود روزانه قرار گرفتند، اما در ساعت پایانی معاملات، باردیگر فشار فروش شدت گرفت و در انتهای دادوستدهای دیروز درحالی‌که قیمت پایانی هر دو نماد مثبت بود، اما دوباره در محدوده منفی معامله ‌شدند. با توجه به این موضوع، تشکیل صف فروش در دادوستدهای روز جاری نیز محتمل است.

کرمان‌موتور صعودی ماند

‌مانند روز دوشنبه، دیروز نیز کرمان‌خودرو تنها نماد این صنعت بورسی بود که هم در قیمت پایانی و هم در آخرین قیمت مثبت ماند و با صف خرید به کار خود پایان داد. اما سایر شرکت‌های گروه خودرویی ازجمله گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، فنرسازی زر، پارس‌خودرو، زامیاد، ایران‌خودرو دیزل، رادیاتور ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران و بهمن‌دیزل منفی شدند.

همچنین روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی ۹۰هزار نوبت معاملاتی، ۲میلیارد سهم به ارزش ۶۱۴میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۲۱۴هزارمیلیاردتومان شد. شاخص کل بورس نیز با افزایش بیش از ۱۰هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۱۰هزار واحدی قرار گرفت.

فروش سهم با قیمت پایین‌تر از ارزش ذاتی

برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه متفاوت از دیگر بازارها است، به‌طوری‌که سهام‌داران متناسب با ارزندگی سهم‌ها باید پورتفوی خود را تشکیل دهند تا در شرایط متفاوت یک پرتفوی قوی با پوشش ریسک مناسب داشته باشند. از سوی دیگر، سهام‌داران باید بدانند فروش سهم در قیمت پایین‌تر از ارزش ذاتی فقط زیان‌آور است، همان‌طور که خرید سهم بالاتر از ارزش ذاتی هم مناسب نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =