بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند بالغ بر ۲ میلیارد سهم و ارزش معاملات ‌بالغ بر ۶۱۴میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته، نمادهای این صنعت بورسی باز هم روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، آهنگری تراکتورسازی ایران، ایران‌خودرو دیزل، صنایع ریخته‌گری ایران، سایپادیزل، مهندسی نصیرماشین، موتورسازان تراکتورسازی ایران، الکتریک‌خودرو شرق و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران منفی خوردند و در مقابل تنها دو نماد تولید محور خودرو و کرمان‌خودرو مثبت شدند.

همچنین روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی ۱۵هزار نوبت معاملاتی، ۱۴۵میلیون سهم به ارزش ۹۸میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر ۲۱۲هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز روز چهارشنبه با کاهش بیش از ۳هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۰۶هزار واحدی قرار رفت.

سبقت خروج نقدینگی از ورود آن

کارشناسان بازار سهام معتقدند؛ یکی از عوامل رشد بازار در نیمه اول سال، ورود حجم بالای نقدینگی به سمت بورس بود. در این رابطه، سرمایه‌گذاران بدون‌توجه به ارزنده بودن یا نبودن سهم اقدام به خرید آن می‌کردند که همین امر باعث مثبت شدن همه سهم‌ها با یکدیگر در بازار شد. این در حالی است که اکنون دیگر ورود نقدینگی به بورس مانند گذشته نیست و حتی میزان خروج نقدینگی بیش از ورود نقدینگی شده است. درواقع یکی از دلایل اصلی کاهش شاخص بورس در چند ماه اخیر، خروج نقدینگی بوده است.

چه نمادهایی را برای خرید انتخاب کنیم؟

در چنین شرایطی، سرمایه‌گذاران باید تنها به سراغ خرید نمادهایی بروند که در کف کانال قیمتی خود قرار دارند و از لحاظ بنیادی نیز از پتانسیل خوبی برخوردارند. زیرا ظرفیت رشد چنین شرکت‌هایی بسیار بیشتر از سایر شرکت‌هایی است که در بورس حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =