لاستیک ‌های جدید میشلن

این لاستیک ‌ها با در نظر گرفتن وزن بالاتر خودروهای الکتریکی طراحی شده ‌اند، همچنین طراحی آج آن‌ها چسبندگی بهینه ‌تری را در جاده‌ های خشک و خیس ایجاد کند. 

صنعت خودروهای الکتریکی به‌نقطه‌ای رسیده که تولید خودروهای اسپرت توجیه دارد، بنابراین فرصت اقتصادی برای تایرسازان به‌دست آمده است تا لاستیک‌هایی را برای این خودروها طراحی کنند. 

خانواده لاستیک‌های پایلوت اسپرت میشلن از انتخاب‌های پیش‌فرض برای بسیاری از خودروسازان و ماشین‌بازهاست. این شرکت، یکی از موسسان فرمولE بوده و حالا ششمین فصل است که لاستیک‌های مسابقه‌ای را برای این خودروها تولید می‌کند. هم‌اکنون میشلن اقدام به عرضه لاستیک پایلوت اسپرت‌الکتریکی کرده و اولین نمونه‌ها نیز برای خودروهای الکتریکی و اسپرت جاده‌ای تولید شده است. 

به گزارش «اخبار خودرو»، این لاستیک‌ها در چین در دسترس هستند اما از سه‌ماهه سوم امسال وارد بازار آمریکای‌شمالی نیز خواهند شد. زیرا خودروهای الکتریکی گشتاور زیادی را به‌صورت آنی تولید می‌کنند بنابراین میشلن نیز از ترکیبات الکتریک‌گریپ استفاده کرده است.

در این فرمول از ترکیبات سخت‌تر در مرکز لاستیک استفاده می‌شود تا چسبندگی موردنیاز بدون استهلاک بالا به‌دست آید.

میشلن  می‌گوید این لاستیک‌ها با در نظر گرفتن وزن بالاتر خودروهای الکتریکی طراحی شده‌اند، همچنین طراحی آج آن‌ها چسبندگی بهینه‌تری را در جاده‌های خشک و خیس ایجاد کند. 

این لاستیک‌ها مشکل اصلی خودروهای الکتریکی یعنی شعاع حرکتی را تا حدودی حل کرده‌اند و تاثیر منفی چندانی نمی‌گذارند. به‌گفته میشلن مقاومت چرخشی این لاستیک‌ها پایین است.

ازآنجاکه خودروهای الکتریکی قوای محرکه ساکتی دارند، بنابراین رانندگان و سرنشینان صدای جاده را بیشتر می‌شوند. میشلن مدعی است این لاستیک‌ها ۲۰درصد صدای کمتری تولید می‌کنند که دلیل آن فوم پلی‌اورتانی است که میزان صدای جاده‌ای وارده به کابین را کاهش می‌دهد.

لاستیک جدید برای خودروهای پرفورمنسی همچون پورشه‌تایکان اهمیت بالایی دارد، البته بهبودهایی نیز در پرفورمنس خودروهایی همچون تسلا مدل S و فورد موستانگ مک‌ای GT ایجاد می‌کند.

به‌همین‌خاطر میشلن در ابتدا لاستیک‌های خود را برای رینگ‌هایی با ابعاد ۱۶ تا ۲۲اینچی تولید کرده است. اما باتوجه به اینکه خودروسازانی همچون فولکس‌واگن قصد تولید محصولات برقی با عملکرد بالایی دارند و ازسوی‌دیگر تنوع در شاسی‌بلندهای برقی در حال افزایش است، انتظار داریم در ابعاد بالاتر نیز شاهد افزایش تنوع باشیم. 

اما موضوع مهم اینجاست که میشلن باردیگر به‌صورت جدی وارد حوزه جدیدی شده و به‌نوعی رهبری بازار را در اختیار خود گرفته است. به‌نظر می‌رسد این روند در ادامه با برندهای بیشتری پیگیری خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =