مرکز شبیه‌ سازی تست تایر در کانتیننتال

کانتیننتال آلمان پروژه تاسیس نخستین مرکز تست دینامیک برای شبیه‌سازی تایر را راه‌اندازی کرد. این اقدام به‌منظور تامین نیاز خودروسازان به تایرهای باکیفیت بالا، افزایش دقت ساخت و حتی اقتصادی‌تر در آینده انجام شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، پروژه تاسیس این شبیه‌ساز با همکاری شرکت Ansible Motion  در حال اجرایی شدن است و تا میانه‌های سال ۲۰۲۲ در بزرگ‌ترین مرکز تست تایرهای اروپایی کانتیننتال در دسترس خواهد بود.

روند شبیه‌سازی به‌صورت رانندگی در یک مسیر دوار بی‌انتها (لوپ بی‌پایان یا DIL) انجام خواهد گرفت که به‌صورت دقیق اطلاعات رانندگی و پارامنت‌های دینامیک را موردبررسی قرار می‌دهد.

به‌کمک مانورپذیری بالای این شبیه‌ساز؛ اجرای تست‌ با راننده‌های حرفه‌ای کانتیننتال امکان‌پذیر است و آنها می‌توانند مانند تست‌های رانندگی در جاده‌های واقعی تایرها را در چالش‌های موردنظر تا بالاترین سطح ممکن آزمایش کنند. به این صورت که راننده می‌تواند در مراحل توسعه تایرهای جدید مشارکت و همکاری بیشتر داشته باشد و حتی محصولاتی که تولید نشده‌اند نیز تست‌ مجازی شوند.

دکتر بوریس مرگل، مدیر بخش تحقیق‌وتوسعه کسب‌وکار تایر کانتیننتال گفت: « تولید و آزمایش لاستیک‌های سطح بالا یک فرایند کاملا پیچیده و زمان‌بر است. با استفاده از شبیه‌ساز جدید رانندگی پویا، روند توسعه را کارآمدتر خواهیم کرد. می‌خواهیم روند توسعه مجازی را در صنعت خودرو و همچنین در بخش تایر شکل دهیم. شبیه‌ساز جدید، پیشرفته‌ترین فناوری را با تجربه گسترده رانندگان حرفه‌ای ما ترکیب کرده است. کانتیننتال یکی از پیشگامان استفاده از این فناوری تست ترکیبی نوآورانه است.»

مرکز شبیه‌ سازی تست تایر در «کانتیننتال» تاسیس شد

انجام تست‌های ۱۰۰ هزار کیلومتری در کمتر از چند دقیقه

این شبیه‌ساز رانندگی علاوه‌بر مزایایی که در زمینه کاهش وابستگی به سخت‌افزارهای فیزیکی همچون خودرو تست دارد، در بحث زمان نیز کانتیننتال را جلو خواهند انداخت زیرا برای انجام تست‌های استقامت تایر در سفرهای طولانی؛ دیگر لازم نیست زمان بیشتری را برای تست‌ها صرف کنند. بنابراین وقت تیم تحقیق‌وتوسعه به هدر نخواهد رفت.

مزایای لجستیک و طیف گسترده‌ آزمایش‌های فیزیکی را که این شبیه‌ساز ارائه می‌کند، می‌توان از پارامترهای مهم این فناوری دانست. دلیل آن نیز شبیه‌سازی دقیق فیزیک هر تایر و خودرو است. 

مرکز شبیه‌ سازی تست تایر در «کانتیننتال» تاسیس شد

با استفاده از این داده‌ها کانتیننتال برای تهیه ترکیب (کامپاند) مناسب، طراحی کلی آج و موارد دیگر اطلاعات تکمیلی را دریافت خواهد کرد.

دکتر هورگل لانگ، مدیر توسعه تایرهای سواری کانتیننتال گفت: «رانندگان تست‌ ما در آینده در کابین شبیه‌ساز می‌نشینند، بنابراین سالانه حدود ۱۰۰هزارکیلومتر کمتر در جاده‌های واقعی یا پیست‌های آزمایشی رانندگی خواهد کرد. همچنین حداقل حدود ۱۰هزار حلقه تایر آزمایشی صرفه‌جویی خواهیم داشت.»

کانتیننتال از دستگاه‌های دلتا S3 شرکت انسیبل‌موشن به‌عنوان آخرین فناوری این شرکت، در محوطه چهاردرچهارمترمربع و با صفحه‌نمایش با دقت نمایش بالا استفاده می‌کند. از سال ۲۰۱۸ این شرکت امکان تست‌های خودران را در سایت تست تایرهای تگزاس فراهم کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =