فناوری قفل دوگانه

کاسترول برای توسعه نسل جدید محصولات خود از سری مگناتک سراغ خودروسازی فورد رفت. این محصولات جدید که شامل دو فرمولاسیون جدید در فناوری دوال‌لاک «DUALOCK» هستند، امکان حفاظت بی‌وقفه از لحظه استارت را به شکل جامع‌تری فراهم می‌کنند. 

این محصول قرار است علاوه‌بر عرضه در نمایندگی‌های فورد در سایر نقاط جهان به‌دلیل همکاری با دیگر شرکت‌ها با بسته‌بندی اختصاصی عرضه شود. فورد نیز محصولات عرضه‌شده با این فناوری را برای محصولات خود پیشنهاد خواهد کرد. البته ارائه محصولات از انگلستان آغاز خواهد شد و سپس گسترش پیدا خواهد کرد. 

به گزارش «اخبار خودرو»، کاسترول برای طراحی فناوری جدید مگناتک دوال‌لاک از تجربه ۲۰ساله خود در توسعه فناوری‌های جدید در صنعت روانکارها استفاده خواهد کرد. این محصول جدید به‌گفته سازنده به‌دلیل مولکول‌های هوشمند برای حفاظت پیشرانه در مقابل گرفتگی‌ها و کثیفی‌های سطوح مناسب بوده و لایه محافظ اضافه‌ای روی این سطوح تشکیل می‌دهد. 

این محصولات جدید و پنج‌ستاره، که حاصل همکاری فورد و کاسترول هستند، در دو فرمولاسیون و سطح گرانروی مختلف 0W30 D و 5W-20 E عرضه می‌شوند. 

مهم‌ترین ویژگی هردو محصول حفاظت از خودروهایی است که به فناوری استارت-استاپ مجهزند. حدود ۷۵درصد خردگی پیشرانه در زمان استارت تا  گرم شدن آن اتفاق می‌افتد و با افزایش تعداد خودروهای موجود در جهان، رانندها نیاز بیشتری به توقف و حرکت مجدد در ترافیک پیدا می‌کنند. براساس تحقیقات میانگین تعداد توقف و شروع حرکت مجدد خودروها به ۱۸هزار بار در هر سال رسیده است. 

کاسترول دوال‌لاک باعث می‌شود مولکول‌های روغن روی قطعات حساس و حیاتی پیشرانه لایه‌ای محافظت‌ تشکیل دهند که توان اضافه برای حفاظت ارائه می‌کنند و هنگام استفاده از آپشن استاپ-استارت تا ۵۰درصد کاهش خردگی را به ارمغان می‌آورند. محصولات عرضه‌شده توسط کاسترول در اروپا از استاندارد عاری از کربن با کد BS PAS2060 بهره می‌برند. 

روانکارهای کاسترول اولین‌بار در سال ۱۹۱۴ به فورد تحویل داده شدند و از آن زمان همکاری‌های مشترکی با این خودروساز در زمینه موتوراسپرت و کسب تکنولوژی‌های جدید آغاز شده است.

اوج این همکاری را می‌توان در رقابت‌های رالی جهانی سال ۱۹۷۹ دید. با همکاری این روانکارساز پیشرانه یک‌لیتری اکوبوست فورد طراحی و راهی مسابقات شد که البته دو سال پیاپی عنوان قهرمانی فصل و پس از آن با استفاده از این پیشرانه در خودروهای سواری جایگاه «موتور بین‌المللی سال» را نیز کسب شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =